Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

21 Sty 2018, 18:03

Witam Serdecznie forumowiczów :happy: ,
Mam taki problem z moim samochodem, że ściąga mi go lekko w prawo podczas jazdy :cry: . Problem występuje na nowych oponach jak i na starych oraz na stalowych felgach jak i na aluminiowych. Obok link do wydruku z przeprowadzonej geometrii -> https://drive.google.com/file/d/1f7P0EJ ... sp=sharing
czy znacie kogoś na ternie Warszawy kto z diagnozuje przyczynę tego problemu i ją naprawi ? :?:
Szemix
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 21 Sty 2018, 17:56
Prawo jazdy od: 14 08 2008
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Volvo V70II
Silnik: 2,4 D5 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

21 Sty 2018, 18:09

Hamulce sprawdzić czy przypadkiem jedno koło nie trzyma. Zawieszenie w dobrym stanie? Ściąga jak trzymasz gaz i jak puścisz?
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4978
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
Paliwo: Benzyna

Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

21 Sty 2018, 18:13

Hej, hamulce sprawne jak najbardziej. Za nim wjechałem na geometrie sprawdzali zawieszenie na ścieżce + amory hamulce. Jak byłem na wulkanizacji to jeszcze kręciłem kołami i sprawdzałem czy się kręcą normalnie. Mam wrażenie, że prawe koło względem lewego jest jakieś 0,5 cm może 1 cm cofnięte do tyłu, jak wsadzę palce między nadkole a koło to wchodzą mi 3 palce lekko od strony kierowcy, zaś od strony pasażera 3 palce tak ciasno.
Szemix
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 21 Sty 2018, 17:56
Prawo jazdy od: 14 08 2008
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Volvo V70II
Silnik: 2,4 D5 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

21 Sty 2018, 19:13

No to już masz odpowiedz. Auto mogłobyć uszkodzone i coś krzywe jest np. Ława, piasta
Mogłeś też udarzeć gdzieś w krawężnik lub zaliczyć większy dół i wahacz mogł się skrzywić.
Weź mertówkę i zmierz sobie odległość między tylnym a przednim kołem z lewej i prawej i będziesz widział różnicę. Najlepiej mierz od środka felgi wtedy pomiar będzie najbardziej rzeczywisty
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4978
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
Paliwo: Benzyna

Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

21 Sty 2018, 19:49

oki, ale jak sprawdzić czy to wachacz, czy np krzywy amortyzator, czy coś takiego, co odpowiada najczęściej za cofnięcie koła ?
Szemix
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 21 Sty 2018, 17:56
Prawo jazdy od: 14 08 2008
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Volvo V70II
Silnik: 2,4 D5 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

21 Sty 2018, 19:53

Szemix napisał(a): https://drive.google.com/file/d/1f7P0EJ ... sp=sharing
Przeciez widać jakna"patelni"ze przod prawy jest cofniety wzgledem lewego i vice versa.Oczywiście mozna kombinować przesuwając ławę przedniego zawieszenia prawa str.do przodu a lewa str.do tyłu.Nie pamietam czy jest mozliwosc wykonania takiej regulacji.Katy pochylenia kól tez nie sa idealne ale to powinni Ci wyregulowac bo taka mozliwość jest..
Kao napisał(a): Najlepiej mierz od środka felgi wtedy pomiar będzie najbardziej rzeczywisty
Kao-jezeli chcesz wykonac to dokładnie to od krawedzi felgi przedniej do krawedzi felgi tylnej...czytaj:rantu.... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5499
Rejestracja: 09 Mar 2010, 21:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 5.0 V8 2UR-GSE - Lexus Silnik 5.0 V8 2UR-GSE - Lexus
    Silniki samochodów luksusowej japońskiej marki słyną z doskonałej kultury pracy, niezawodności i znakomitych osiągów. Jednak prawdziwą dumą Lexusa jest 2UR-GSE – pięciolitrowy, wolnossący silnik V8, napędzający ...
    Niebezpieczne mrozy, śnieg i oblodzone drogi Niebezpieczne mrozy, śnieg i oblodzone drogi
    Nowy Rok przywitał kierowców bardzo niskimi temperaturami i mrożącym wiatrem, a teraz sypnęło śniegiem. W takich warunkach jazda samochodem bywa bardzo niebezpieczna.

  • Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

    21 Sty 2018, 19:56

    Szemix napisał(a):ale jak sprawdzić czy to wachacz, czy np krzywy amortyzator, czy coś takiego, co odpowiada najczęściej za cofnięcie koła ?
    Musisz znalezć zakład gdzie pracujacy ludzie MYŚLĄ... :!: :!: Najlepszy sprzet nie zastąpi ludzkiego myslenia.On tylko pomaga w pracy...
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5499
    Rejestracja: 09 Mar 2010, 21:16
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy od: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

    21 Sty 2018, 19:59

    No właśnie, ciężko o taki warsztat, tutaj wszyscy zawsze wymieniają pół auta od razu i nie gwarantują, że będzie dobrze robią Ci geometrie kół mimo, że wiedzą, że auto jej nie przejdzie.
    Szemix
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 21 Sty 2018, 17:56
    Prawo jazdy od: 14 08 2008
    Przebieg/rok: 18tys. km
    Auto: Volvo V70II
    Silnik: 2,4 D5 163KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2004

    Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

    21 Sty 2018, 20:09

    Szemix napisał(a):No właśnie, ciężko o taki warsztat,
    W tym wypadku to całkowicie się z Toba zgodze bo temat ten przerabiałem jak pracowałem na SKP.Dodatkowo robilismy na specjalnym stanowisku pomiar i regulację zbiezności-geometrii.
    Szemix napisał(a):tutaj wszyscy zawsze wymieniają pół auta od razu i nie gwarantują, że będzie dobrze
    Nie jest to temat łatwy ale po wykonaniu pomiaru geometrii jezeli bylo widac ze coś odbiega od normy to zawsze staralismy się to zlokalizowac/wzrokowo,pomiar metrowką/i klient dostawał zadanie do wykonania a pozniej powtórka z rozrywki... :D
    Ps.Nie chce się mocno chwalic ala do nas przyjezdzali tez samochodami z serwisów.Oczywiscie jak nie mogli sami ogarnąc tematu... :!:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5499
    Rejestracja: 09 Mar 2010, 21:16
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy od: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

    21 Sty 2018, 20:21

    Migi60 napisał(a):Kao-jezeli chcesz wykonac to dokładnie to od krawedzi felgi przedniej do krawedzi felgi tylnej...czytaj:rantu....
    Migi nie denerwuj się każdy ma inna "taktykę" ja jestem zwolennikiem mieszenia od środka (no chyba że felga nie pozwala) wtedy jak najbardziej Twoim sposobem będzie lepiej.
    Migi60 napisał(a):Oczywiście mozna kombinować przesuwając ławę przedniego zawieszenia prawa str.do przodu a lewa str.do tyłu
    no łatwy nie są regulowane a jak już to tylko tyle co luz w tulei czyli niewiele.
    Trzeba wziąć na podnośnik dobrze obejrzeć i pomierzyć odległości z lewej i prawej.
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4978
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
    Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
    Paliwo: Benzyna

    Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

    21 Sty 2018, 20:34

    Kao napisał(a):nie denerwuj
    Ani mi to w glowie.Ja miałem swoj sposob i zawsze przy nim bede obsawał.W kazdym przypadku mi się sprawdzal...
    Kao napisał(a):no łatwy nie są regulowane a jak już to tylko tyle co luz w tulei czyli niewiele.
    To zalezy oczywiscie w jakim modelu samochodu.Mielismy bardzo prosty sposob-naciąganie,przesuwanie lawy w bok-PAS NAPINAJĄCY.Zdawał egzamin... :ok:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5499
    Rejestracja: 09 Mar 2010, 21:16
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy od: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014
     
    • Targi AutoSalon, bass i tuning
      Audi Q3 z rozkładanym namiotem kampingowym
      Summer Cars Party 2010
      Audi TT RS plus