Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

21 Sty 2018, 17:03

Witam Serdecznie forumowiczów :happy: ,
Mam taki problem z moim samochodem, że ściąga mi go lekko w prawo podczas jazdy :cry: . Problem występuje na nowych oponach jak i na starych oraz na stalowych felgach jak i na aluminiowych. Obok link do wydruku z przeprowadzonej geometrii -> https://drive.google.com/file/d/1f7P0EJ ... sp=sharing
czy znacie kogoś na ternie Warszawy kto z diagnozuje przyczynę tego problemu i ją naprawi ? :?:
Szemix
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 21 Sty 2018, 16:56
Prawo jazdy od: 14 08 2008
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Volvo V70II
Silnik: 2,4 D5 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

21 Sty 2018, 17:09

Hamulce sprawdzić czy przypadkiem jedno koło nie trzyma. Zawieszenie w dobrym stanie? Ściąga jak trzymasz gaz i jak puścisz?
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 7667
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, E60, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

21 Sty 2018, 17:13

Hej, hamulce sprawne jak najbardziej. Za nim wjechałem na geometrie sprawdzali zawieszenie na ścieżce + amory hamulce. Jak byłem na wulkanizacji to jeszcze kręciłem kołami i sprawdzałem czy się kręcą normalnie. Mam wrażenie, że prawe koło względem lewego jest jakieś 0,5 cm może 1 cm cofnięte do tyłu, jak wsadzę palce między nadkole a koło to wchodzą mi 3 palce lekko od strony kierowcy, zaś od strony pasażera 3 palce tak ciasno.
Szemix
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 21 Sty 2018, 16:56
Prawo jazdy od: 14 08 2008
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Volvo V70II
Silnik: 2,4 D5 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

21 Sty 2018, 18:13

No to już masz odpowiedz. Auto mogłobyć uszkodzone i coś krzywe jest np. Ława, piasta
Mogłeś też udarzeć gdzieś w krawężnik lub zaliczyć większy dół i wahacz mogł się skrzywić.
Weź mertówkę i zmierz sobie odległość między tylnym a przednim kołem z lewej i prawej i będziesz widział różnicę. Najlepiej mierz od środka felgi wtedy pomiar będzie najbardziej rzeczywisty
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 7667
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, E60, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

21 Sty 2018, 18:49

oki, ale jak sprawdzić czy to wachacz, czy np krzywy amortyzator, czy coś takiego, co odpowiada najczęściej za cofnięcie koła ?
Szemix
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 21 Sty 2018, 16:56
Prawo jazdy od: 14 08 2008
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Volvo V70II
Silnik: 2,4 D5 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

21 Sty 2018, 18:53

Szemix napisał(a): https://drive.google.com/file/d/1f7P0EJ ... sp=sharing
Przeciez widać jakna"patelni"ze przod prawy jest cofniety wzgledem lewego i vice versa.Oczywiście mozna kombinować przesuwając ławę przedniego zawieszenia prawa str.do przodu a lewa str.do tyłu.Nie pamietam czy jest mozliwosc wykonania takiej regulacji.Katy pochylenia kól tez nie sa idealne ale to powinni Ci wyregulowac bo taka mozliwość jest..
Kao napisał(a): Najlepiej mierz od środka felgi wtedy pomiar będzie najbardziej rzeczywisty
Kao-jezeli chcesz wykonac to dokładnie to od krawedzi felgi przedniej do krawedzi felgi tylnej...czytaj:rantu.... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5630
Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zbudowany od podstaw samochód zasilany wodorem – Toyota Mirai Zbudowany od podstaw samochód zasilany wodorem – Toyota Mirai
    Pierwszy seryjnie produkowany, zbudowany od podstaw samochód zasilany wodorem – Toyota Mirai – grudzień 2014. Prace nad napędem elektrycznym zasilanym wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyota rozpoczęła już ...
    Jak producenci kamuflują swoje prototypowe modele? Jak producenci kamuflują swoje prototypowe modele?
    Na kultowym Goodwood Festival of Speed po raz pierwszy w warunkach drogowych Toyota pokazała nową Suprę. Ale sportowego coupé nie mogliśmy podziwiać w całej okazałości, bowiem jego nadwozie zostało pokryte skutecznym ...

  • Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

    21 Sty 2018, 18:56

    Szemix napisał(a):ale jak sprawdzić czy to wachacz, czy np krzywy amortyzator, czy coś takiego, co odpowiada najczęściej za cofnięcie koła ?
    Musisz znalezć zakład gdzie pracujacy ludzie MYŚLĄ... :!: :!: Najlepszy sprzet nie zastąpi ludzkiego myslenia.On tylko pomaga w pracy...
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5630
    Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy od: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

    21 Sty 2018, 18:59

    No właśnie, ciężko o taki warsztat, tutaj wszyscy zawsze wymieniają pół auta od razu i nie gwarantują, że będzie dobrze robią Ci geometrie kół mimo, że wiedzą, że auto jej nie przejdzie.
    Szemix
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Rejestracja: 21 Sty 2018, 16:56
    Prawo jazdy od: 14 08 2008
    Przebieg/rok: 18tys. km
    Auto: Volvo V70II
    Silnik: 2,4 D5 163KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2004

    Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

    21 Sty 2018, 19:09

    Szemix napisał(a):No właśnie, ciężko o taki warsztat,
    W tym wypadku to całkowicie się z Toba zgodze bo temat ten przerabiałem jak pracowałem na SKP.Dodatkowo robilismy na specjalnym stanowisku pomiar i regulację zbiezności-geometrii.
    Szemix napisał(a):tutaj wszyscy zawsze wymieniają pół auta od razu i nie gwarantują, że będzie dobrze
    Nie jest to temat łatwy ale po wykonaniu pomiaru geometrii jezeli bylo widac ze coś odbiega od normy to zawsze staralismy się to zlokalizowac/wzrokowo,pomiar metrowką/i klient dostawał zadanie do wykonania a pozniej powtórka z rozrywki... :D
    Ps.Nie chce się mocno chwalic ala do nas przyjezdzali tez samochodami z serwisów.Oczywiscie jak nie mogli sami ogarnąc tematu... :!:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5630
    Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy od: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

    21 Sty 2018, 19:21

    Migi60 napisał(a):Kao-jezeli chcesz wykonac to dokładnie to od krawedzi felgi przedniej do krawedzi felgi tylnej...czytaj:rantu....
    Migi nie denerwuj się każdy ma inna "taktykę" ja jestem zwolennikiem mieszenia od środka (no chyba że felga nie pozwala) wtedy jak najbardziej Twoim sposobem będzie lepiej.
    Migi60 napisał(a):Oczywiście mozna kombinować przesuwając ławę przedniego zawieszenia prawa str.do przodu a lewa str.do tyłu
    no łatwy nie są regulowane a jak już to tylko tyle co luz w tulei czyli niewiele.
    Trzeba wziąć na podnośnik dobrze obejrzeć i pomierzyć odległości z lewej i prawej.
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7667
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, E60, A8, ML
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

    Re: Volvo V70 II 2,4 D5 163KM, Ściąganie w prawo podczas jazdy.

    21 Sty 2018, 19:34

    Kao napisał(a):nie denerwuj
    Ani mi to w glowie.Ja miałem swoj sposob i zawsze przy nim bede obsawał.W kazdym przypadku mi się sprawdzal...
    Kao napisał(a):no łatwy nie są regulowane a jak już to tylko tyle co luz w tulei czyli niewiele.
    To zalezy oczywiscie w jakim modelu samochodu.Mielismy bardzo prosty sposob-naciąganie,przesuwanie lawy w bok-PAS NAPINAJĄCY.Zdawał egzamin... :ok:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5630
    Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy od: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014