VW 1.8T

VW 1.8T

19 Paź 2013, 11:16

Witam.
Chciałbym usłyszeć opinie na temat silnika 1.8T w VW np. golfieIV. czy to dobra jednostka ?
przykładowo [link wygasł]
halak69
Nowicjusz
 
Posty: 29
Rejestracja: 31 Paź 2008, 12:20

Re: VW 1.8T

19 Paź 2013, 11:26

Silnik ten jest OK. Dobrze jedzie mozna chipowac turbinke. Zauważ tylko, ze jest juz gazowany a to w ciągu 5lat użytkowania auta gwarantuje wymianę instalacji. Czyli lepiej kup bez gazu i załóż go sam. Za ten rocznik mega drogo nie warto.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2610
Zdjęcia: 21
Rejestracja: 17 Lip 2007, 15:30
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy od: 27 02 2003
Auto: Honda
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

Re: VW 1.8T

19 Paź 2013, 11:28

pełnej kwoty bym nie płacił. na bank stargowałbym minimum 500 :P
halak69
Nowicjusz
 
Posty: 29
Rejestracja: 31 Paź 2008, 12:20

Re: VW 1.8T

19 Paź 2013, 14:28

Wiem że to co napisze to pare osób mnie znowu zje ale trudno.
Ja bym sie bał kupić turbo z gazem,jeden duży powód to turbina może szybko wymagać reanimacji a to nie jest niestety tania zabawa,w dodatku Golf z linku na 90% nie był oszczędzany co widać po zdjęciach.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 34289
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna

Re: VW 1.8T

19 Paź 2013, 14:58

W 1.8T czasami pękają cewki ale wszystko zależy od tego kto jak dbał.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2138
Rejestracja: 02 Maj 2009, 16:45
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: VW 1.8T

19 Paź 2013, 16:31

Barol dobrze pisze, lepiej nawet rozglądnąć się za innym silnikiem jak 1.6, chyba że szukasz mega emocji 8)
napoleon
Początkujący
 
Posty: 172
Zdjęcia: 3
Rejestracja: 10 Kwi 2013, 13:26
Auto: Ford Mondeo
Silnik: benz.lpg
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najważniejsze zmiany w ubezpieczeniach OC Najważniejsze zmiany w ubezpieczeniach OC
    11 lutego 2012 roku nastąpiła nowelizacja w ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Przepisy te obowiązują już wszystkich posiadaczy ...
    Jesienne podróże - kilka dobrych rad Jesienne podróże - kilka dobrych rad
    Powoli kończy się lato, a przed nami złota, polska jesień. Pora roku, która swoją zmiennością może zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonych kierowców, bo mało kto dostrzega zagrożenia, jakie ze sobą niesie. ...

  • Re: VW 1.8T

    19 Paź 2013, 17:25

    Tak zupełnie z innej beczki. Właśnie wróciłem z oględzin auta
    [link wygasł]
    Z zewnątrz i wewnątrz auto IGŁA, jak na ten rocznik to naprawdę super. Zero rys, otarć, w środku tak samo, ale....auto niby stało 2 tygodnie i:
    -nie chciał odpalić, aku był trochę słaby i brakowało niby paliwa, po dolaniu ledwie odpalił,
    -kopcił na biało a po dodaniu gazu na czarno aż na trawie osadził się czarny, tłusty nalot. po zagrzaniu kopcenie się zmniejszyło,
    - przy silniku słychać było taki jęczący dźwięk,
    -klima nie działała ,ale sprzedawca obiecał naprawić,
    - po przekręceniu zapłonu słychać było w okolicy deski taki buczący dźwięk.
    Wielka szkoda bo auto z wyglądu super. Ktoś może mi tak z ciekawości postawić diagnozę??
    halak69
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Rejestracja: 31 Paź 2008, 12:20

    Re: VW 1.8T

    19 Paź 2013, 18:01

    nie brzmi zachęcająco, zwróć uwagę na klapki kolektora- częsta usterka w tych silnikach, a dwa tygodnie to nie dwa lata aby auto tak reagowało przy odpaleniu.
    napoleon
    Początkujący
     
    Posty: 172
    Zdjęcia: 3
    Rejestracja: 10 Kwi 2013, 13:26
    Auto: Ford Mondeo
    Silnik: benz.lpg

    Re: VW 1.8T

    19 Paź 2013, 22:38

    Co do tego kopcenia na czarno to zainteresowałbym sie sondą lambdą,przepływka,póżniej układ zapłonowy (świece,kable) no i filtr powietrza.
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 34289
    Zdjęcia: 8
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Opel Corsa B
    Silnik: 1.4 60km
    Paliwo: Benzyna

    Re: VW 1.8T

    20 Paź 2013, 09:59

    Barol napisał(a):Wiem że to co napisze to pare osób mnie znowu zje ale trudno.
    Ja bym sie bał kupić turbo z gazem,jeden duży powód to turbina może szybko wymagać reanimacji a to nie jest niestety tania zabawa,w dodatku Golf z linku na 90% nie był oszczędzany co widać po zdjęciach.


    Nikt Cię nie zje :D tylko chodzi o to że turbo nic nie ma wspólnego z LPG i jak coś źle będzie to przez strojenie auata z turbo na LPG co oczywiście i tak nie ma wpływu na żywotnośc turbiny.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4594
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: VW 1.8T

    22 Paź 2013, 09:54

    Witam,dorzucę coś od siebie bo może się przyda.

    Silnik 1.8 T

    odmiany:

    150 KM produkowany od 02-10.
    156 KM produkowany od 99-02.
    163 KM produkowany od 02-08.
    180 KM produkowany od 96-09.
    190 KM produkowany od 02-08
    210 KM produkowany od 98-03.

    Charakterystyka.

    -Wtrysk pośredni.
    -układ DOHC.
    -wszystkie silniki R4/20.

    Utserki:

    -Turbosprężarka (brak mocy,dymienie z ruru wydechowej,głośny gwiz slyszalny podczas przyspieszania,szybki ubytek oleju silnikowego.)

    -układ chłodzenia (wachania temperatury cieczy chłodzącej,ubytek płynu w zbiorniczkuwyrównawczym).

    -układ nadmuchujący ciepłe powietrze w kolektorze dolotowym(falujące obroty,świecenie kontrolki "check engine").

    -rozrząd (metaliczne stuaknie podczas pracy silnika).

    -duże zużycie oleju silnikowego(wyrazny spadek stanu oleju silnikowego).

    Powyższe usterki mogą lecz nie muszą pojawiać się w tym silniku.
    Wsyzstko zalezy od egzemplarza zawsze to powtarzam.

    Ogólnie silnik bardzo mily heh :),zwłaszcza wersje 150 konne bardzo popularne i nie sprawiaja wiele kłopotów i są polecane i chętnie wybierane,sam kupiłyb auto z takim silnikiem wlaśnie :)
    mobileIS
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 374
    Zdjęcia: 53
    Rejestracja: 20 Lip 2013, 20:23
    Prawo jazdy od: 18 05 2013
    Przebieg/rok: <1tys. km
    Auto: VW GOLF 3
    Silnik: 1.8 KAT 90 KM
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1994
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Autosacrum 2009
      MINI Clubman Bond Street, tył