VW bora 1.6 problem z gazem w zime

VW bora 1.6 problem z gazem w zime

05 Lut 2012, 11:28

Instalacja sekwencyjna LOVATO SMART.Auto garażowane. Jak odpalę auto z rana pochodzi ze 3 minuty na benzynie zanim przełączy się na gaz, jak już przełączy się na gaz to przejadę ze 4, 5 km i z powrotem mi wraca na benzynę i już cały czas jedzie się na benzynie. Ale kiedy się zatrzymam i zgaszę auto na jakieś 5 min. po tym czasie odpalę i po jakichś 30 sekundach auto się przełączy na gaz i już mogę jechać cały czas na gazie. proszę o pomoc !!!
Davidson1
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 05 Lut 2012, 11:02
Prawo jazdy od: 01 01 2005
Auto: vw bora 1,6 B,G 101KM

Re: VW bora 1.6 problem z gazem w zime

05 Lut 2012, 14:32

Spadek ciśnienia w instalacji,pierwsze to wymieniłbym filtr gazu.Istnieje też możliwość przerw w dopływie prądu do instalki,dzieje się tak gdy np.skorodowane są połączenia masowe.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6944
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: VW bora 1.6 problem z gazem w zime

05 Lut 2012, 14:39

A jak byłem się pytać u tego gościa co mi zakładał instalację to mówił że to normalne przy takim mrozie, że jest duży napływ zimnego powietrza na silnik i temp. gazu się zmniejsza i dlatego wraca na benzynę.
Davidson1
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 05 Lut 2012, 11:02
Prawo jazdy od: 01 01 2005
Auto: vw bora 1,6 B,G 101KM

Re: VW bora 1.6 problem z gazem w zime

05 Lut 2012, 15:01

To w takim razie odwróć końcówkę wlotu powietrza,jeśli da się,tak by zimne powietrze nie wpadało bezpośrednio do wlotu,zobaczysz czy mechanik ma rację.Przecież powinieneś mieć w układzie dolotowym termostat,który zamyka dopływ zimnego powietrza,do czasu aż silnik się nie rozgrzeje,wtedy do silnika idzie ciepłe powietrze od kolektora,termostat reguluje wielkość tego dopływu,nie masz termostatu?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6944
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: VW bora 1.6 problem z gazem w zime

05 Lut 2012, 16:08

Instalacja smatr w standardzie nie ma czujnika temp. cieczy. Po odpaleniu auta w garażu komputer zczytuje temperaturę gazu w przewodzie i przełącza na zasilanie gazowe. Po wyjechaniu z garażu reduktor jest jeszcze chłodny a do tego dochodzi mrożące powietrze które powoduje obniżenie wartości odczytywanej temperatury gazu, która spada do granicznej powodując reakcję sterownika o powrocie na benzynę.
Metody są dwie:
1) Opatulenie przewodu gazowego i listwy wtryskowej by odczyt temperatury był wyższy.
lub
2) podłączenie czujnika temperatury cieczy chłodzącej i uzależnienie od niego instalacji gazowej. Samochód dłużej będzie jechał na benzynie i lepier rozgrzeje reduktor więc nie powinno być już spadku temperatury gazu do granicznej przełączającej z powrotem na benzynę.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyprawa na narty: jak się do niej przygotować? Wyprawa na narty: jak się do niej przygotować?
    Rodzinna wyprawa na narty może okazać się wspaniałą przygodą. Im więcej śniegu, im nowocześniejsze wyciągi i piękniejsza okolica – tym więcej wspaniałych wspomnień z takiego wyjazdu. By móc jednak korzystać z ...
    Hyundai i20 z instalacją LPG BRC Sequent 24.11 Hyundai i20 z instalacją LPG BRC Sequent 24.11
    Hyundai i20 z instalacją gazową utrzymuje 5-letnią potrójną gwarancję bez limitu kilometrów. Hyundai Motor Poland wprowadził do sprzedaży model i20 z instalacją LPG. Samochód z napędem na gaz dostępny ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      Monster Truck Rock Star, 11
      S2020005