VW Bora Co myślicie o kupnie?

[VW Bora] Co myślicie o kupnie?

26 Gru 2006, 23:31

Witam :D mam zamiar kupić VW bore najlepiej 1.9 diesla ( w zwyż )
lub 1.6 ale benzyna prawdopodobnie z przerobka na gaz !!
najlepiej z 2000r na autko mam zamiar przeznaczyc ok. 25 tyś. zł (oczywiście urzywane )


Podobaja mi sie te autka !! ale czytalem wiela komentarzy i niektoży krytykowali i odradzali kupna samochodu a inni zachwalali i polecali !!

słyszałem rowież że często psuje się elektronika , siadaja przednie wycieraczki , psuje się pompka do spryskiwaczy szyb !!

Ale jestem takiego zdania że zalezy od kogo się auto kupuje można trafić na takiego wlaściciela co o auto dbał robił systematycznie przeglady a mozna trafic i na takiego wlaściciela co nie dbał o auto !!


Może sie myle i czekam na wasze komentarze
pozdrawaim :D
pawełek
Nowicjusz
 
Posty: 37
Rejestracja: 26 Gru 2006, 23:06
Miejscowość: Częstochowa

Re: [VW Bora] Co myślicie o kupnie?

01 Kwi 2007, 20:22

Witam
Ja mam BORE TDI 101KM 2002r. od 10 miesięcy przejechałem ponad 10000 km i jak na razie jestem super zadowolony!
Cichutki jak nie dizel, mało pali, średnie spalanie w warunkach mieszanych (miasto/trasa) 5,5l/100km, przyspieszenie jak dla minie eleganckie, zawieszenie też superek, wszystko zależy od ciebie, ja polecam, bo jeszcze niemiałem żadnych problemów z nią.
pozdrawiam
sasiorek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 07 Lut 2007, 07:25

Re: [VW Bora] Co myślicie o kupnie?

02 Kwi 2007, 18:40

Jrest to super samochód mój dziadek miał kiedys ten samochód i był bardzo zadowolony niestety zamienil na Honde.
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 453
Rejestracja: 24 Sty 2007, 18:04
Miejscowość: Kraków

Re: [VW Bora] Co myślicie o kupnie?

05 Kwi 2007, 14:44

BORA

WYPOSAZENIE:
VW Bora jest bogato wyposażony, ponieważ już w standardzie znalazły się poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, ABS (od wersji 115KM/85kW także z EDS), wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi. Pięciobiegowa, manualna skrzynia biegów może być na życzenie zastąpiona elektronicznie sterowaną, automatyczną przekładnią czterostopniową. Na uwagę zasługuje program dynamicznego przełączania biegów (DSP) z Fuzzy - Logik, który dostosowuje się do indywidualnego stylu jazdy kierowcy, odpowiednio dobierając moment zmiany biegu. W podobny sposób zastosowane programy rozpoznają wzniesienia i zjazdy, wybierając najwłaściwsze przełożenie. Poza bogatą wersją podstawową, VW Bora oferowany jest także w wersji "Trendline", "Comfortline" i "Highline". Na sportowe elementy wersji "Trendline" składają się m.in. pokryte skórą koło kierownicy, skórzana dźwignia zmiany biegów i skórzana dźwignia hamulca ręcznego. "Comfortline" podkreśla ekskluzywny charakter samochodu poprzez 16 calowe stalowe obręcze kół z ogumieniem 205/55 R 16. Kratka wlotu powietrza oraz boczne listwy ochronne mają kolor nadwozia, szyby są, elektrycznie otwierane, a koło kierownicy pokryte jest skórą. Atrybutem pakietu "Highline" są sześcioramienne aluminiowe obręcze, elektrycznie otwierany dach oraz automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne. W ramach wyposażenia dodatkowego dostępne są również takie elementy jak sprzężony z odbiornikiem system nawigacyjny, reflektory ksenonowe 16 calowe koła i fotele ustawiane elektrycznie

SILNIKI:
Ofertę silnikową VW Bora stanowią cztery silniki benzynowe i dwa silniki Diesla. Najmniejszą jednostkę napędową dostępną w Polsce, jest szesnastozaworowy silnik 1,4 I. (75 KM/55 kW). Natomiast najczęściej zamawiany przez naszych klientów jestsilnik 1,6 l. o mocy 100 KM 74kW Kadłub tego silnika i głowica cylindrów wykonane są z aluminium, dzięki czemu pojazd jest znacznie lżejszy. Prędkość 100 km/h samochód osiąga w 11,7 sek. a zapewniona przez producentów prędkość maksymalna wynosi 188 km/h. Ta wersja Bory zużywa średnio 7,7 litra benzyny na 100 km. Sportową jazdę przy szczególnie niskiej emisji szkodliwych substancji gwarantuje nowy, czterocylindrowy silnik 2,0 I. o mocy 115 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 170 Nm i osiągany jest już przy 2400 obr/min. Zapewnia to duże wartości mocy w całym zakresie obrotów silnika. Z tak† jednostką napędową pojazd przyspiesza do 100 km/h w 11 sek. i może osiągnąć prędkość 195 km/h. Napęd ten jest szczególnie ekonomiczny gdyż przy jego konstrukcji uwzględniono coraz ostrzejsze przepisy dotyczące emisji spalin. Średnie zużycie paliwa wg normy MVEG wynosi 8,0 litrów na 100 km. Silnik V5 to pochodna znanego silnika VR6. Nie ma w nim przedniego cylindra, zmodyfikowany został wodny układ chłodzenia i odpływ oleju z głowicy cylindrów. Jednostka V5 pozwala na rozwinięcie mocy 150 KM (110 kW) przy pojemności 2,3 I. Warto zwrócić uwagę na równomierny przebieg charakterystyki momentu obrotowego, który został uzyskany przez zastosowanie regulowanego kolektora ssącego w połączeniu z kolektorem wydechowym. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 205 Nm, uzyskiwany jest już w niskim zakresie prędkości obrotowych - 3200 obr/min. Dla kierowcy oznacza to swobodne wyprzedzanie na szosie na czwartym lub piątym biegu. Poszczególne wtryskiwacze paliwa optymalizują sterowane elektronicznie przygotowanie mieszanki i mają wpływ na właściwy przebieg spalania, przy jednocześnie niskiej emisji spalin. Bora z silnikiem V5 osiąga 100 km/h w ciągu 9,1 s. Maksymalna prędkość to aż 216 km/h. Niewysokie, zważywszy na moc silnika zużycie paliwa wynosi 9,3 litra na 100km. Spokojna praca silnika, barwa dźwięku porównywalna z silnikiem benzynowym szczególnie niska emisja szkodliwych substancji i zapas mocy już przy niskich prędkościach obrotowych - oto cechy wysokoprężnych jednostek napędowych z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem.

VW Bora z silnikiem TDI o mocy 9OKM, przyspiesza do 100kmlh w 12,9 sek. i może osiągnąć prędkość 180 km/h. Maksymalny moment obrotowy, wynoszący 210 Nm, uzyskiwany jest przy 1900 obr/min. VW Bora z tą wersją silnikową, dostępny jest na życzenie z napędem na cztery koła 4 Motion. Dzięki zastosowaniu napędu na cztery koła, podczas jazdy po mokrej lub śliskiej nawierzchni znacznie spada ryzyko wpadnięcia w poślizg przez którekolwiek z kół. Energia napędowa zostaje odpowiednio rozdzielona pomiędzy wszystkie cztery koła. Najwyższy moment obrotowy - 235Nm przy 1900 obrotach na minutę, posiada studziesięciokonny silnik TDI. Dzięki zastosowanej w tym silniku turbinie o zmiennej geometrii łopatek, wystarczy już lekkie naciśnięcie na pedał gazu aby poczuć delikatne wciskanie w fotel. Przyspieszenie od 0 do 100 kmlh zajmuje tylko 10,9 sek., a uzyskiwana prędkość to 193 km/h. Zużycie paliwa pozostaje na niezwykle niskim poziomie 5,0 I., dokładnie tak samo jak v przypadku dziewięćdziesięciokonnego TDI. niedalekiej przyszłości planuje się wprowadzenie na rynek VW Bora z silnikiem TDI 115 KM, z jeszcze wyższym momentem obrotowym. Wiosną przyszłego roku pojawi się zbudowany w technice czterozaworowej silnik V6 2,8 I., osiągający moc 204 KM.

naprawde, polecam :twisted:

Troche tego jest, ale przynajmniej mozna sie sporo dowiedziec
BMW M Roadster, może kiedyś...
maniokin2
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 303
Rejestracja: 04 Gru 2006, 18:03
Miejscowość: tomaszów mazowiecki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes-Benz Arocs, warianty modelowe, silniki, budowa Mercedes-Benz Arocs, warianty modelowe, silniki, budowa
    Mercedes-Benz zostawia konkurentów z tyłu, konsekwentnie odświeżając swoją paletę produktową i rozszerzając ofertę silników zgodnych z normą Euro VI. Pod koniec stycznia uczestniczyliśmy w premierze Arocsa – ...
    Montaż, konserwacja i obsługa akumulatora Montaż, konserwacja i obsługa akumulatora
    Przed zamontowaniem akumulatora należy za pomocą ciepłej wody oczyścić klemy (zaciski akumulatorowe) i podstawę mocowania akumulatora. Dopiero po wykonaniu tych czynności można rozpocząć montaż. Należy także pamiętać, iż ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Autosacrum 2009