VW Caddy 2.0 TDI temperatura silnika 100st

17 Maj 2022, 08:31

Czy to normalne że podczas jazdy temp oscyluje ok 90st 88-94 a jak stanę to bez klimy temp wynosi ok 91-94st i nie pracuje wentylator a jak wlacze klimę to wentylator się kręci a temp rośnie do ok 98-100st :shock: i wystarczy tylko lekko podgazowac ok 1200-1300 obr na postoju i momentalnie spada po kilkudziesięciu sekundach do 90-91st
Dlaczego tak się dzieje? I przy ilu st zapala się czerwona kontrolka ?
monoblock
Początkujący
 
Posty: 56

17 Maj 2022, 09:18

To może być jak najbardziej normalne. Jak sprawdzasz tą temperaturę przez jakiś program? Skoro tak dokładnie podajesz to obstawiam że masz coś podłączone do odczytu parametrów.

Czy wskazówka na liczniku od temperatury stoi raczej cały czas na 90* czy też mocno się wychyla?

Ogólnie odpowiadając na twoje pytanie temperatura zaczyna gwałtownie spadać jak otworzy się termostat. Może się on otwierać nawet przy około 100* (zależne od układu w samochodzie) co by wyjaśniało szybki spadek temperatury o którym wspomniałeś.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 6664
Zdjęcia: 23

17 Maj 2022, 20:04

Przez obd
Termostat otwiera ske zdecydowanie wcześniej ok 87
Temp spada jak zwiększę obroty na postoju ale co mają do tego obroty?
monoblock
Początkujący
 
Posty: 56

17 Maj 2022, 20:15

monoblock napisał(a):Temp spada jak zwiększę obroty na postoju ale co mają do tego obroty?
zwiększa się intensywność przepływu płynu chłodzącego . A powiedz mi jaki jest rzeczywisty problem ? Czytasz temperaturę przez obd więc ??
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3969
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Maj 2022, 09:21

Zawsze mnie zadziwia jak nudne trzeba mieć życie żeby jeździć z OBD i sprawdzać co do jednego stopnia temperaturę.

Masz błędy? Wyskakują czerwone kontrolki? Czy auto po prostu działa i jeździ? Ktoś tak widocznie zaprojektował ten układ i tak działa.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7916
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Maj 2022, 09:31

Ja nie widzę tu problemu :) po prostu autor za bardzo zagłębia się w szczegóły. Mając na uwadze ten silnik to tam chyba są dwa termostaty drugi taki mniejszy przepływowy na wężu od chłodzenia.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 6664
Zdjęcia: 23
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Piszczy, wyje, stuka – odgłosy awarii samochodu uchem eksperta
    Charakterystyczny stukot w aucie, piszczenie, wycie spod maski, szum – to sygnały, które mogą oznaczać uszkodzenie istotnych elementów w pojeździe. Nawet ciche, ale odbiegające od normy odgłosy w samochodzie ...
    SEAT - prezentacja nowego logo marki
    SEAT zaprezentował światu nowe logo. Metamorfoza swoją kulminację miała na Salonie Samochodowym w Paryżu i prezentuje nową tożsamość oraz projekt marki. Łączy premierę nowego logo ze światowym debiutem nowego Leona. Model ...

  • 22 Lip 2022, 19:34

    do czego ten 2 termostat jest potrzebny?
    monoblock
    Początkujący
     
    Posty: 56

    22 Lip 2022, 19:36

    pytam bo zawsze myslalem i z tego co czytalem to temp 100st w sprawnym aucie jest chyba nie do przyjęcia powinno być max 90, 90 parę ale nie 100
    monoblock
    Początkujący
     
    Posty: 56

    22 Lip 2022, 20:10

    Ale to nie woda pod ciśnieniem atmosferycznym, żeby 100 stopni było złe.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7916
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    22 Lip 2022, 21:18

    to dlaczego tak piszą w internecie ze powyzej 90 jest juz bardzo źle?
    monoblock
    Początkujący
     
    Posty: 56

    23 Lip 2022, 09:56

    Pierwsze lepsze z Google:

    "Optymalna temperatura płynu chłodzącego w samochodach osobowych wynosi od 100 do 120 stopni Celsjusza."
    "
    Obecnie w układach chłodzenia są stosowane płyny chłodzące, zwane niskokrzepnącymi, o temperaturze wrzenia ok. 120°C. Umożliwiło to wzrost prawidłowej temperatury pracy silnika, do wartości z zakresu od 90 do 100°C."

    Poza tym to zależy od danego silnika, ale nowoczesne jednostki z reguły mają wyższą temperaturę (lepsza sprawność).
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7916
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    25 Lip 2022, 11:57

    ale taka temp wynosi jedynie na jalowych gdy jest mega upal a jak zwieksze obroty spada wiec cos musi byc nie tak z ukladem chlodzenia
    monoblock
    Początkujący
     
    Posty: 56

    25 Lip 2022, 12:50

    Jezu...

    Zawsze podczas postoju czy w korku latem temperatura będzie wysoka. Jak jedziesz to powietrze owiewa chłodnicę.

    Dobra, inaczej. Jedź do mechanika i niech naprawi :ok:
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7916
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    25 Lip 2022, 13:53

    galakty - coś nerwowy dzisiaj jesteś.. :D
    Uśmiechnij się - byle do piątku :happy:
    Co do problemu - na postoju jest wyższa temp. niż podczas jazdy, ponieważ podczas jazdy powietrze przelatuje przez chłodnicę i chłodzi płyn z silnika. Jak stoisz, to tego płynu nie ma co chłodzić. Jedynym elementem jest wentylator, który powinien się włączyć przy zadanej temperaturze ( nie wiem jaka ona jest w twoim aucie tak na szybko )
    Natomiast jak stoisz, temp. rośnie i jak dodasz gazu, to maleje, ponieważ pompa cieczy chłodzącej szybciej pracuje i szybciej przepycha płyn przez chłodnicę. Pompa cieczy jest napędzana od wału, a więc jej prędkość zależy od prędkości wału. Dlatego po dodaniu gazu, obroty silnika rosną i równocześnie rosną obroty pompy, a więc zwiększa się wydajnośc układu chłodzenia.
    To tak łopatologicznie.
    Dla spokoju możesz tylko jeszcze poszperać albo popytać jak temp cieczy w twoim silniku powinna włączyć wentylator na chłodnicy i możesz sprawdzić czy się włacza.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18655
    Zdjęcia: 1203
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    25 Lip 2022, 20:21

    a przy ilu C on sie powinien włączyć? Bo jak wlacze klime to chodzi cały czas, ale jak klime dam na off to nawet przy 100C wentylator nie startuje

    To dlaczego w silniku benzynowym moge stać 30min w temp powyzej 30st i jakos temp nie wzrosnie poza 90st... jak to mozliwe?
    monoblock
    Początkujący
     
    Posty: 56