VW Golf V- wariuje ogrzewanie, grzeje zależnie od jego kaprysu

30 Lis 2017, 08:15

Witam, posiadam golfa V z 2005 roku w uboższej wersji (bez climatronica, z tyłu korby itp.) Problem zaczął sie jeszcze przed minusowymi temperaturami, czasami golf grzeje 3 minuty po starcie, czasami 5 minut, czasami 10 a czasami wgl! :( Wymieniłem tydzień temu termostat lecz jedyne co się zmieniło to to, że temperatura szybciej podchodzi do 90 (niewiele szybciej, czyli tamten był jeszcze ok) temperatura trzyma równo 90, czy postój czy jazda. Czasami ma tak, że lewa strona grzeje a prawa nie. Czytałem coś o kalibracji klapek nie wiem czy to w mojej wersji dostępne czy tylko climatronic, pomocy!
Po podpięciu pod komputer pokazuje bład dodatkowej nagrzewnicy.
"0169 Element grzejny dogrzewacza, komponent uszkodzony"
"klimatyzacja automatyczna" (czy to mojego auta tyczy?) błąd "04F7 siłownik klapy mieszania powietrza"
krzysiek95
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 01 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.9 TDI 105KM SPORT
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

30 Lis 2017, 12:35

pomoże ktoś? :|
krzysiek95
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 01 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.9 TDI 105KM SPORT
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

30 Lis 2017, 12:57

krzysiek95 napisał(a):Po podpięciu pod komputer pokazuje bład dodatkowej nagrzewnicy.
"0169 Element grzejny dogrzewacza, komponent uszkodzony"
Dogrzewacz to takie urządzenie które podgrzewa dodatkowo powietrze przepływające przez nagrzewnicę żeby szybciej w aucie leciało ciepłe. Działa to jak tzw. farelka :) pewnie u ciebie jest niesprawna. Tu nie ma znaczenia czy masz klimatronic czy zwykłą klimę może być zarówno tu i tu.

Wracając do tego że czasem nie leci ciepłe z jednej strony... Jeżeli zmiany na panelu nie pomagają musisz dobrać się do klapek i posprawdzać czy gdzieś się nie przycinają to raczej jedyna przyczyna jeżeli z jednej strony jest ciepłe powietrze, a z drugiej nie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Lis 2017, 13:27

A powisz mi może gdzie znajdę takowy dogrzewacz?
krzysiek95
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 01 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.9 TDI 105KM SPORT
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

30 Lis 2017, 13:29

Poza tym opisałem, że autko nawet wali zimnym kiedy jest dawno rozgrzany silnik, a dogrzewacz o którym mówisz to chyba raczej jest po to żeby autko po prostu szybciej rozgrzać, a potem? i tak wali zimno
krzysiek95
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 01 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.9 TDI 105KM SPORT
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

30 Lis 2017, 14:35

krzysiek95 napisał(a):A powisz mi może gdzie znajdę takowy dogrzewacz?
Musi być gdzieś przy nagrzewnicy.

krzysiek95 napisał(a):dogrzewacz o którym mówisz to chyba raczej jest po to żeby autko po prostu szybciej rozgrzać, a potem?
Tak on działa jak masz nie rozgrzany silnik chodzi o to żeby szybciej z nawiewów poleciało ciepłe powietrze.

krzysiek95 napisał(a):Poza tym opisałem, że autko nawet wali zimnym kiedy jest dawno rozgrzany silnik
Jeżeli nagrzewnica jest gorąco to pozostaje wina klapek w układzie (mieszacza) które prawdopodobnie nie otwierają się tak jak powinny i blokują dostęp ciepłego powietrza wpuszczając tylko zimne.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Lis 2017, 15:06

Kacper napisał(a):Jeżeli nagrzewnica jest gorąco to pozostaje wina klapek w układzie (mieszacza) które prawdopodobnie nie otwierają się tak jak powinny i blokują dostęp ciepłego powietrza wpuszczając tylko zimne.


słyszałem o możliwości resetowania/kalibrowania tych klapek, jak to wygląda?
krzysiek95
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 01 2013
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1.9 TDI 105KM SPORT
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

30 Lis 2017, 16:31

krzysiek95 napisał(a):słyszałem o możliwości resetowania/kalibrowania tych klapek, jak to wygląda?
Tak, ale to w klimatroniku.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999