VW Golf VI 1.6 MPI

Re: VW Golf VI 1.6 MPI

29 Lis 2017, 11:09

Killaz napisał(a):ta wersja 1.4 TSI nie jest problematyczna oprocz lancucha rozrzadu, ktory nalezy wraz z napinaczem wymienic i po krzyku.

jeszcze wariatory często są jak ktoś olewa wspomniany przez Ciebie problem łańcuchów

Ja się dalej będę trzymał swojego, czyli nie dyskutuję o spalaniu i nie wróżę komuś spalania. Tak jest najzdrowiej :)

P.S. Chciałbym mieć takie niskie kwoty na paragonie ale praktycznie zawsze wchodzi 60l :cry:
Zapraszam do dyskusji o gustach:
nowosci-na-rynku-samochodowym-vf52.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14423
Zdjęcia: 382
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: VW Golf VI 1.6 MPI

29 Lis 2017, 21:02

Dlatego jeśli miałbym w przyszłości być przykładnym obywatelem i kupić auto bardziej z myślą o rodzinie, to w sumie czy znajdę coś lepszego niż Golf VII w kombi z 1.4 TSI? Szczerze wątpię. Nie jest to auto marzeń, ale ciężko znaleźć coś tak wszechstronnego i jednocześnie udanego. A im dłużej wertuje fora tym bardziej łapie się za głowę, kiedy nikt nie dostrzega wad fiatowskich T-Jetow czy nawet JTD, za to wiesza psy na TSI i TDI.

Co do spalania to jedno należy podkreślić, w mieście swoje spali. Myślę, że auta ze zmiennymi fazami rozrządu będą tu lepszym rozwiązaniem. Rekordowo miałem 12 l na sto na bardzo krótkim odcinku, z klima, podgrzewanymi fotelami i postojem :)
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1344
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

Re: VW Golf VI 1.6 MPI

30 Lis 2017, 09:47

Killaz napisał(a):Dlatego jeśli miałbym w przyszłości być przykładnym obywatelem i kupić auto bardziej z myślą o rodzinie, to w sumie czy znajdę coś lepszego niż Golf VII w kombi z 1.4 TSI?

a Octavia to co? :mrgreen:

Wszystko zależy od tego co kto lubi i dla jednego Golf będzie ideałem, dla innego jednak nie. No i czy mówimy o nowym, bo wtedy wycieczka po każdym salonie, analiza i indywidualna decyzja. Łysy ma np. przekrój pod siebie ale czy my tak samo byśmy wybrali to nie wiem.
Zapraszam do dyskusji o gustach:
nowosci-na-rynku-samochodowym-vf52.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14423
Zdjęcia: 382
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: VW Golf VI 1.6 MPI

30 Lis 2017, 12:40

Na mój wybór złożyło się kilka czynników:
- przede wszystkim auto musiało być pozbawione wad poprzednika, które były wkurzające w codziennym użytkowaniu (brak wyciszenia, kiepskie spasowanie wnętrza, głośne i niekomfortowe zawieszenie),
- po drugie korzystne warunki leasingu i gwarancji,
- po trzecie lepsze osiągi niż w poprzedniku, przy uwzględnieniu założonego budżetu (pomimo, że to leasing nie chciałem, żeby cena auta była wyższa niż 90k).
Te kryteria Golf spełniał najpełniej spośród wszystkich aut, które oglądałem. Nie ma jednak w tym aucie czegoś takiego jak fun factor (dlatego wątpię, żeby Dzida - młodszy ode mnie o dobrych kilka lat - mógłby nim jeździć, osobiście odradzam, bo wiem, że by się nim zmęczył), jest po prostu do bólu praktyczne i poprawne w każdym elemencie, wyjąwszy przestrzeń bagażową.
Auto bez wad (bo dalej trudno mi się do czegoś przyczepić - brzydki dźwięk wydają drzwi przy zamykaniu, ale w trakcie jazdy tego nie robię :D ) nie wzbudza emocji - ani nie wkurza ani nie zachwyca.
Gdybym miał szukać auta dla Dzidy wybrałbym GS-a 430, bo IS250 to żaden progres.
Jeśli uważasz, że Twoja praca jest bez sensu pomyśl o ludziach, którzy montują kierunkowskazy w BMW
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2588
Zdjęcia: 2
Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
Prawo jazdy od: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

Re: VW Golf VI 1.6 MPI

30 Lis 2017, 18:10

łysy napisał(a):- przede wszystkim auto musiało być pozbawione wad poprzednika, które były wkurzające w codziennym użytkowaniu (brak wyciszenia, kiepskie spasowanie wnętrza, głośne i niekomfortowe zawieszenie),


Zlapalem sie na poczatku za glowe co ty mi tu wypisujesz o Mk6 ale teraz rozumiem, ze chyba o Honde Civic chodzi? :D

Bez przesady, jestem pewnie mlodszy od dzidy ale nie uwazam, ze wiek okresla preferencje wzgledem wyboru auta. U mnie to byla chlodna kalkulacja wraz ze swiadomoscia w jakich warunkach bede jezdzil - po co mi cos, co ma 200 KM skoro ledwie wykorzystuje te 102 KM? Czasem przydaloby sie wiecej koni zeby pewniej wyprzedzic lesnego dziadka w Yarisce, ale to raczej kwestia satysfakcji niz oszczednosci czasu - na krotkich odcinkach to nie ma sensu, nie raz mialem tak, ze wyprzedzalem jakiegos zawalidroge by po 5 minutach natrafic na jeszcze wolniejszego Kamaza i po chwili poprzedni zawalidroga byl juz za mna. ;-)
Wiadomo, na pewnym pulapie mozliwosci finansowych czlowiek nie zwraca juz uwagi na koszt kupna czy utrzymania, liczy sie bardziej komfort i prestiz, ale to naprawde trzeba zarabiac grubo powyzej 10k miesiecznie, bo zawsze sie znajda lepsze mozliwosci niz kupno auta. Znam ludzi ktorzy zarabiajac 20k miesiecznie jezdza 10-letnim autem, bo calosc kasy pakuja w inwestycje i nieruchomosci a na auto w ogole uwagi nie zwracaja.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1344
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

Re: VW Golf VI 1.6 MPI

30 Lis 2017, 18:36

Killaz napisał(a):Dlatego jeśli miałbym w przyszłości być przykładnym obywatelem i kupić auto bardziej z myślą o rodzinie, to w sumie czy znajdę coś lepszego niż Golf VII w kombi z 1.4 TSI


Z nowszych aut ciekawie wypada Peugeot 308 SW z 1.2 Puretech 130KM. Bardzo dobra jakość wykończenia wnętrza, duży bagażnik. Tylko układ jezdny nastawiony bardziej na komfort niż na przyjemność z jazdy. No i Peugeot szczerze podaje, że ich silniki są zaprojektowane na 300 tysięcy kilometrów.
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 4415
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Auto Nostalgia VIII - motoryzacyjna podróż w czasie Auto Nostalgia VIII - motoryzacyjna podróż w czasie
    To już 8. edycja targów pojazdów zabytkowych Auto Nostalgia która stała się historią. W miniony weekend na warszawskim stadionie PGE Narodowy zgromadzono kilkaset samochodów z różnych epok, ...
    Silnik wysokoprężny 1.6 CDTI - Opel Silnik wysokoprężny 1.6 CDTI - Opel
    Nowy silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia najlepsze w swojej klasie osiągi we wszystkich kluczowych parametrach. Został wprowadzony w modelu Zafira Tourer i docelowo zastąpi obecną jednostkę 1.7 l i wersje 2.0 l o niższej mocy ...

  • Re: VW Golf VI 1.6 MPI

    26 Gru 2017, 18:26

    @Ossy, Peugeot ma faktycznie fenomenalne wnętrze, ale z zewnątrz... Coś do mnie w nim nie trafia. Np. tył kombi to dramat według mnie. To samo z 508 czy chociażby C5, ten design jest dość cudaczny, można się do niego przekonać ale nigdy nie stwierdzę, że to arcydzieło. Jeśli chodzi o futurystyczny design to Lexus bije konkurencje na głowę :-)

    Zrobiłem małą sesję, do tej pory ciężko mi się określić czy mi leżą linie tego auta więc najprościej jest w ten sposób się przekonać:

    Image

    Image

    Image

    Image
    Killaz
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1344
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
    Prawo jazdy od: 09 06 2013
    Auto: VW Golf
    Silnik: 1.6 MPI
    Paliwo: Benzyna
    Rok produkcji: 2009

    Re: VW Golf VI 1.6 MPI

    03 Sty 2018, 16:30

    Killaz napisał(a):ale teraz rozumiem, ze chyba o Honde Civic chodzi?


    Tak tak, faktycznie można było to opacznie zrozumieć :)

    Killaz napisał(a):Znam ludzi ktorzy zarabiajac 20k miesiecznie jezdza 10-letnim autem, bo calosc kasy pakuja w inwestycje i nieruchomosci a na auto w ogole uwagi nie zwracaja.


    Dlatego właśnie zarabiają te 20k miesięcznie :ok:
    Jak w ogóle Golfik po nieco dłuższym poznaniu? Już Ci się nie znudził? :)
    Jeśli uważasz, że Twoja praca jest bez sensu pomyśl o ludziach, którzy montują kierunkowskazy w BMW
    łysy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2588
    Zdjęcia: 2
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: VW Golf VI 1.6 MPI

    07 Sty 2018, 14:28

    łysy napisał(a):Jak w ogóle Golfik po nieco dłuższym poznaniu? Już Ci się nie znudził?


    Oczywiście, że już się znudził :D Bardziej boli mnie mała moc i brak automatu lub szóstego biegu. Może za jakieś dwa lata przeskoczę na VII z 1.4 TSI i DSG, najlepiej poleasingowy, kupiony od dilera VW. Zobaczymy.

    Z pozytywnych aspektów - Golf zaliczył trasę do Zakopanego i z powrotem - 900 km jazdy z momentami >140 km/h. Byłem przekonany, że olej będę dolewał litrami.
    Ani grama spalonego oleju ;-) Na bagnecie tyle, ile było przed wyjazdem.
    Ale niestety taka trasa uświadamia jak bardzo boli brak szóstego biegu i choćby tych 20 KM więcej.
    Killaz
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1344
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
    Prawo jazdy od: 09 06 2013
    Auto: VW Golf
    Silnik: 1.6 MPI
    Paliwo: Benzyna
    Rok produkcji: 2009

    Re: VW Golf VI 1.6 MPI

    07 Sty 2018, 18:07

    Musisz uzbroić się w cierpliwość :D . Pałer to nie wszystko :naughty:
    Powtarzaj sobie " po co mi moc jak wykorzystuje 100km" :mrgreen:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4713
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: VW Golf VI 1.6 MPI

    08 Sty 2018, 19:57

    Najlepsze jest to, ze Honda miala takie same osiagi a tam jakos mi tego nie brakowalo. Fakt faktem, Golf jest tez cichszy i tej predkosci sie nie czuje. Przy 130 km/h w Hondzie to wszystko juz latalo i huczalo, w Golfie przy 160 km/h po prostu troche szumi - i tyle.
    Sam nie wiem, chetnie bym zmienil ale z drugiej strony to bylaby finansowa glupota.
    Killaz
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1344
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
    Prawo jazdy od: 09 06 2013
    Auto: VW Golf
    Silnik: 1.6 MPI
    Paliwo: Benzyna
    Rok produkcji: 2009

    Re: VW Golf VI 1.6 MPI

    10 Sty 2018, 09:43

    Killaz napisał(a):Sam nie wiem, chetnie bym zmienil ale z drugiej strony to bylaby finansowa glupota.


    Tylko pytanie na co? :)
    Jeśli uważasz, że Twoja praca jest bez sensu pomyśl o ludziach, którzy montują kierunkowskazy w BMW
    łysy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2588
    Zdjęcia: 2
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: VW Golf VI 1.6 MPI

    10 Sty 2018, 13:48

    łysy napisał(a):Tylko pytanie na co? :)


    To dobre pytanie bez jednoznacznej odpowiedzi. Must-have to automat, nie biore wiecej auta do codziennej jazdy w manualu. Z pewnoscia auto wieksze, min. segment D, w Accordzie, pomimo podobnego rozstawu osi, wydawalo mi sie, ze jest przestronniej dla kierowcy i wygodniej.
    Po drugie byc moze rozwazylbym diesla, moi znajomi wokol pokupowali i wbrew obiegowej opinii nie maja problemow z tymi autami, do tego spalanie nawet po miescie jest zdecydowanie nizsze niz w benzynie.
    Kolejna sprawa to moc, o czym juz mowilem - 140 KM minimum, albo inaczej, 10 s do setki i wszystko co ponizej.
    I szczerze powiedziawszy jedyne co mi swita to Citroen C5 Tourer 2.0 HDI lub opcjonalnie 2.0 benzyna. Fajnym kanapowozem wydaje sie tez byc Toyota Camry. Ale na razie nie myslalem nad tym na powaznie, Golf spelnia stawiane mu wymagania, chociaz na przyszlosc wiem, ze kupowanie auta w 100% rozsadkiem kiedy ma sie jakas zylke zamilowania do motoryzacji to glupota.
    Killaz
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1344
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
    Prawo jazdy od: 09 06 2013
    Auto: VW Golf
    Silnik: 1.6 MPI
    Paliwo: Benzyna
    Rok produkcji: 2009

    Re: VW Golf VI 1.6 MPI

    25 Lut 2018, 00:01

    Jak tam się sprawuję Golf? :)
    Wspomniałeś o C5 2.0 16v. Ten samochód nie będzie ani odrobinę dynamiczniejszy od obecnego Golfa. O ile przy jeździe po mieście czy jakiś krótkich trasach pozamiejskich silnik daję radę i ujdzie w tłumie o tyle przy jeździe autostradowej wychodzą jego wszystkie wady. Jeśli ruch jest nie wielki i płynny to jakoś się jedzie, gorzej jak ruch jest spory i często trzeba zwalniać i przyśpieszać, zmieniając przy tym pas. Wtedy dynamika tego silnika jest delikatnie mówiąc tragiczna, a jeśli przy okazji wieziesz komplet pasażerów i bagaż, to lepiej nawet nie wychylać się.
    Elastyczność wolnossących 4 cylindrowych silników można przeboleć na jakiś bocznych drogach, ale na drogach szybkiego ruchu wychodzą wszystkie wady tych jednostek. Tutaj 2.0HDi jest zdecydowanie lepszym wyborem. Teoretycznie jest jeszcze benzynowy silnik V6, ale w praktyce na rynku wtórnym nie występuję.
    Wspominałeś też o 1.4TSi. Starsze i słabsze odmiany tego silnika nie miału dwumasu w przypadku manualnej skrzni. W obecnych silnikach 1.4TSi 125km dwumas również nie występuje(pomijając DSG), Wersja 150km prawdopodobnie też nie ma, a bynajmniej w katalogu części dwumas dla wersji z manualną skrzynią biegów nie występuje(tylko do DSG).
    pkc
    Zaawansowany
     
    Posty: 679
    Rejestracja: 15 Gru 2014, 18:36
    Prawo jazdy od: 10 08 2004
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: BMW E36,Audi A4 B8/80 B4/A6 C6
    Silnik: 328i/2.0TFSi/2.6/3.0

    Re: VW Golf VI 1.6 MPI

    14 Mar 2018, 21:43

    Co tu pisać, Golf jeździ bezproblemowo. Od początku słychać łożysko oporowe w skrzyni i "coś" wyjącego przy skręcaniu w lewo podczas dodawania gazu, na razie nie chce mi się z tym nic robić.

    Nie wiem czy pisałem, się na trasie Warszawa Zakopane jadąc na sylwestra auto spaliło realnie ok 7,3 l przy jeździe bardzo mieszanej - korek tocząc się na jedynce jak i momentami 150 kmh. Ciekawa sprawa, że przy takiej prędkości auto jest dosyć ciche.

    Za to spalanie z ostatnich 600 km w tym sporej mierze korki w Warszawie - realne spalanie 7,4 l. W samych korkach spokojnie 10 l w zimę weźmie.

    Z samego auta nie jestem zadowolony, teraz żałuję, że nie kupiłem Volvo S40. Plastiki w Golfie trzeszczą gorzej niż w Hondzie, tzn. Honda waliła na torach, ale na dołach albo byle jakim asfalcie była cisza. W golfie non stop coś brzęczy z tyłu. Problem powszechnie znany wśród użytkowników jak się ukazuje. 1.6 MPI warczy jak rajdowka, ostatnio przejechałem się znajomego Accordem i aż się łezka zakręciła jak kulturalnie ten VTEC chodził.
    Do tego brakuje mi miejsca w Golfie, mam lateralizację boczna rzepki w lewym kolanie i fatalne umiejscowienie pedału sprzęgła powoduje, że jazda w korku przekłada się na ból w tym stawie. Prawa noga też co i rusz ociera o tunel środkowy.
    Prawdopodobnie gdyby nie fakt, że mam teraz ważniejsze cele i wydatki a Golf bardzo podoba się mojej dziewczynie to auta bym się pozbył. Planuję sprzedać za rok, wiosna 2019. Na chwilę obecną najbardziej widzi mi się albo wspomniana C5 w HDI albo Accord VIII. Peugeot 508 też wygląda ciekawie ale nie widzę sensu dopłacania względem C5. Zasadniczo za ten rok chciałbym zapłacić za auto nie więcej niż 35 tys zł + 5k na start. Ale na razie to gdybanie, wszystko wyjdzie w praniu.
    Killaz
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1344
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
    Prawo jazdy od: 09 06 2013
    Auto: VW Golf
    Silnik: 1.6 MPI
    Paliwo: Benzyna
    Rok produkcji: 2009
     
    • Warto przeczytać
    • Porsche 911
      Tuning Show
      Lotus Elise 250 CUP
      Trial Lędziny 2014 czerwiec