VW Golf VI 1.6 MPI

19 Paź 2017, 14:00

Cześć wszystkim, po niecałym tygodniu użytkowania pora pochwalić się nowym nabytkiem i już mogę zapewnić, że ten temat przewróci pewne forumowe mity :mrgreen: Oto i gwiazda:

Zdjęcie

Jak tylko będzie czas i pogoda to pstryknę nieco więcej zdjęć.
Co do samego auta - kupione w bardzo dobrym stanie, bezwypadkowe, sprawdzone miernikiem, oryginalny przebieg 156 tys. km. Od sprzedawcy jedno auto w rodzinie zostało już kupione i bardzo dobrze się sprawuje, to też z tym nie miałem obaw.
Na dzień dobry do wymiany rozrząd i olej, ale to norma, tutaj przynajmniej wiem, że trzeba. Auto utrzymane w kapitalnym stanie, jedyne czego się dopatrzyłem to zaprawka na błotniku, minimalne wgniecenie na dolnym rancie drzwi (punktowe) i lekko przytarta felga.
To, co skłoniło mnie do kupna - oprócz stanu i tego, że miałem po auto 500 m :mrgreen: - to wyposażenie, m.in.:
- czujnik zmierzchu
- czujnik deszczu
- fotochromatyczne lusterko
- półkubełkowe fotele z regulowanym odcinkiem lędźwiowym (oba)
- podgrzewane fotele (to był must-have, bez tego bym auta nie kupił)
- czujniki parkowania przód i tył OEM
- coming&leaving home
- naliczyłem się 12 poduszek powietrznych :-)
- multifunkcyjna kierownica
- światła automatyczne
- doświetlanie zakrętów

A więc na bogato, w Hondzie była tylko klima :)
To co mnie zaskoczyło to spalanie i z tego też powodu postanowiłem jak najszybciej wątek założyć. Spalanie 10 l to brednie, nawet po mieście. Przykro mi to stwierdzić, ale forumowy mit jest zwyczajnie krzywdzący dla tego silnika. Od razu zaznaczę - opieram się na spalaniu wg. komputera, które rzekomo przekłamuje od 0,1 do 0,3 l, zaś jak jest naprawdę - sprawdzę. Nie przeciągając, w trasie schodzę do 5,8 l przy średniej prędkości 70 km/h, 70% trasa i obszar pozamiejski, 30% miasto, Warszawa. Stojąc w korku w Warszawie spalanie wzrasta do 6,6 l przy umiejętnej jeździe (bez sprintów od świateł do świateł, w korku tocząc się na jedynce). Przez pierwsze dni przy pałowaniu i robieniu z silnika 1.6 MPI przynajmniej 2.0 TSI spalanie wyniosło ok. 9 l, więcej nie dało się wykręcić. W skrócie rzekłbym, że 5,5 l jest do osiągnięcia, ale przy idealnych warunkach i kierowcy znającym zasady eco-drivingu, średnie spalanie to 6,5-7 l, maksymalne to 9 l. Wszystko co powyżej 9 l świadczy jedynie na niekorzyść kierowcy.
Co do samego auta, to jestem zadowolony. Komfortowe fotele, zadowalające wyciszenie (choć brakuje szóstki, szczególnie, że na piątym biegu przy 100 km/h jest 2900 RPM), w odróżnieniu od Hondy nie słychać co się dzieje pod podwoziem, szumy kół i zawieszenie świetnie wyciszone. Słychać za to mijane auta, ale mniej niż w Accordzie. Wiatru w ogóle nie słychać, jedynie jak są kałuże to coś dociera do kabiny. Plastiki wykonane z dobrych jakościowo materiałów, choć coś mi na bruku trzeszczy z tyłu, za to audio super więc jest czym zagłuszyć ;-) Muszę tylko radio wymienić na dotykowe z USB, pewnie OEM RCD-330 wpadnie za jakiś czas.
Wszystko chodzi bardzo płynnie i gładko, szczególnie skrzynia biegów - choć mam wrażenie, że w Skodzie Fabii biegi zmieniają się jeszcze lżej.
Gdzieś przewinął się tekst, że wnętrze w nowych VAGach szybko się zużywa - bynajmniej, u mnie jest w takim stanie, że jak to kolega, właściciel IV określił, gdybym przekręcił go na 1000 km to ludzie by uwierzyli, że to nowe auto ;-)

Chętnie odpowiem na wszelkie pytania, jeśli takowe padną. Na koniec pozwolę sobie podziękować wielu osobom, które mi pomogły w wyborze auta. Dodam, że byłem nastawiony na kupno Volvo V50 i do tej trochę mi szkoda, bo auto kapitalne, niestety, nic w pobliżu mnie wartego uwagi nie było, a, że trafił się pewny Golf to czemu nie. Tak więc składam podziękowania:
łysemu, szybkiemu, dzidzie, Rom33, pkc, Ossyemu i wielu innym, których uwagi, pośrednie czy bezpośrednie, wpłynęły na końcowy wybór auta. Dzięki Panowie.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

20 Paź 2017, 09:52

Cieszmy oczy póki czysty, bo czarne tak szybko się brudzą :mrgreen:

Czyli zakładam, że LPG nie będzie jak spalanie takie Ci wychodzi?

Killaz napisał(a):Muszę tylko radio wymienić na dotykowe z USB, pewnie OEM RCD-330 wpadnie za jakiś czas.

nie pakuj nic innego, bo wkładanie uniwersalnych 2DIN psuje całą kompozycję wnętrza
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Paź 2017, 10:51

Miałem pytać jak mają się sprawy z autem, a tu proszę :) Czyli jednak trafił się Golf :ok: Niezłe wyposażenie jak na silnik 1.6 :)
Masz w nim tempomat? W przyszłości polecam zainwestować w VCDS, można parę opcji dodatkowych zakodować.
Co do radia to teraz dominuję na rynku RCD-330 "no name"(chińskie), ponoć nie jest tragiczne, a jak się przy nim trochę pokombinuję to nawet jest całkiem ok :)
Bezawaryjności :ok:
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

23 Paź 2017, 09:42

Dzięki Panowie. Co do spalania to nawet przy 7-8 l nie opłacaloby mi się zakładać, robię może z 800 km miesięcznie więc to śmiech na sali. Jeśli realne spalanie faktycznie oscyluje wokół 6,5 l to jest to nieopłacalne. Z radiem mam podobne zdanie, ma być OEM, uzywki chodzą po 600 zł, swoje może za 200-300 zł bym sprzedał więc dobrze na tym wyjdę.

Dokładnie, jak na 1.6 to wyposażenie jest kosmos :) Tempomatu niestety znowu nie mam, ale nie mialbym też zbyt często okazji do jego używania.
Golf wpadł tylko dlatego, że nie chciało mi się jeździć szukać, a tu na miejscu był pewniak. Za dwa tygodnie wpadnie pakiet startowy i chyba dokupie wygluszenie maski, bo kultura pracy silnika w porównaniu do Hondy to brak kultury :D Z resztą mój mechanik powiedział mi, że każde 1.6 MPI tak pracuje i nie ma co drążyć tematu, podobno w DE podnosili obroty ale nie wchodziłem w szczegóły.

@Co do czystości, to po ostatnich dwóch dniach jazdy mam tył który czerni w ogóle nie przypomina :D Za to jest o co dbać i co woskowac :)
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

23 Paź 2017, 11:03

Killaz to z kim ja teraz będę pisać :?: :ok:
Gratuluje autka, w/g mnie ładniejsze niż a3 nad którym się zastanawiałeś... :yes:
Powodzonka w użytkowaniu... :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Paź 2017, 18:35

Killaz napisał(a):Za to jest o co dbać i co woskowac

Dokładnie, bo srebrny woskujesz pieścisz, a efektu... brak. Jednak doceniam, że nie myję 3 tygodnie i nie ma bidy.
Tak to będziesz mieć lustereczko i zadowolenie po częstym myciu :ok:

Wg mnie do pełni szczęścia brakuje tylko xenonów z ledami z bogatszej wersji (ja pewnie wsadziłbym tuningowy zamiennik zbliżony do serii) :naughty:
[link do oferty na Allegro wygasł]
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Land Rover Discovery - 7-miejscowy SUV klasy premium
    Samochód zadebiutował w 2016 roku i jest pozycjonowany jako piąte wcielenie tego modelu. Producent zapowiadał, że stanowi on połączenie samochodu terenowego z zaletami SUV-a. Ceny tego modelu startują od 245 900 zł. ...
    Jak działa ogrzewanie w pojazdach elektrycznych?
    Do ogrzewania kabiny w pojazdach z silnikami spalinowymi służy nagrzewnica włączona w obieg cieczy chłodzącej silnik. W pojazdach elektrycznych tego źródła darmowego ciepła już nie ma, ale przecież wystarczy zastosować ...

23 Paź 2017, 19:27

@szybki, będziesz miał wreszcie trochę spokoju na PW :D To prawda, A3 jest strasznie toporne, linia Golfa i lifting sprawiają, że wygląda o wiele lepiej i nowocześniej. Coś czuję, że design i za kilka lat będzie cieszył oko.

@dzida, było mi tego nie wysyłać, bo teraz będę walczył z chęcią kupienia takich reflektorów :D Ale mam ważniejsze wydatki, zbliża się zima a ja mam tylko letnie gumy, planuje kupić Michelin Crossclimate+, jeszcze mało żeby pakować się w zimowki ale nie chce też jeździć na letnich a te wielosezonowki zbierają bardzo dobre opinie.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

23 Paź 2017, 19:33

VW Golf VI 1.6 MPI VW Golf VI 1.6 MPI VW Golf VI 1.6 MPI Znalazłem na telefonie kilka zdjęć z ogłoszenia, żeby nie było biedy z jednym zdjęciem auta :-) Jak czas pozwoli to może zrobi się kiedyś jakąś sesje.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

24 Paź 2017, 07:37

... może Ci jeszcze poszukam tylnych z ledami jak były w mocniejszych/najbogatszych wersjach
.
.
.
.
ups
[link do oferty na Allegro wygasł]
:D

Mi się Golfy V, VI i VII podobają na swój sposób. Są nudne i niczym się nie wyróżniają (czyt. nie dla mnie) ale nie są też brzydkie i dobrze się starzeją. Dochodzę też do wniosku, że VI lepiej wypada wyglądowo od A3 8p po fl. Jednak już A3 > Golf V.

P.S. W środku elegancko :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Paź 2017, 08:58

Tylne już widziałem, całe szczęście po przygodach z Hondą odechciało mi się zabaw z poprawkami i modernizacjami, szkoda czasu, nerwów i pieniędzy. Jedyne co będę robił to autodetailing, przed zimą wpadnie FinishKare HiTemp 1000p, na lato będzie już bogato i całkowicie wedle sztuki. No i może nadkola sobie wycisze :)

Zgadza się, mi osobiście Golf V w ogóle się nie podoba, za dużo obłości, które niestety w VI również są dostrzegalne w porównaniu do VII, ale i tak jest o wiele lepiej niż w V. No i wnętrze piątki to dramat :)
Tak jak z resztą pisaliśmy, mnie Golf również jakoś nie porywa. On jest po prostu w porządku. Takie auto nie budzace większych emocji. Trochę jak granatowy garnitur z wieszaka, będziesz wyglądał ok ale szybko wmieszasz się w tłum. Kupiłem bo był zadbany a mi nie chciało się tracić czasu na poszukiwania.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

24 Paź 2017, 17:27

przez Ciebie zacząłem przeglądać takie Golfy ale kurde silnika dla mnie nie ma :/
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Paź 2017, 08:57

Fajnie wyposażona Golfina :ok:
Osobiście tempomat mam i użyłem go może ze dwa razy - wg mnie żadna strata. Za to o lepszych światłach warto pomyśleć - od kiedy mam samochód wyposażony w bi-ksenony Top z ledami z dynamiczną regulacją zasięgu i doświetlaniem zakrętów uwielbiam jeździć w nocy :wink:
W porównaniu do Hondy będziesz zadowolony przede wszystkim z powodu kosztów eksploatacji - zawsze powtarzałem, że według mnie prosta budowa tego silnika (jeden wałek rozrządu, jedna cewka zapłonowa, elektronika silnika ograniczona do minimum) to duży atut dla osoby kupującej auto używane.
Zawieszenie w tym aucie ma bardzo duże rezerwy - Golf V, którym aktualnie jeździ mój brat ma ponad 250 tys. km i wciąż fabryczne podwozie, zero jakichkolwiek ingerencji. W zasadzie w Golfie z tym silnikiem trudno wskazać jakieś powtarzalne usterki - zresztą, zestawienie dzidy mówi wszystko na ten temat. Nie jest to oczywiście samochód dla każdego, ale z drugiej strony trudno byłoby wskazać taki samochód.
Fajnie, że na forum wreszcie pojawiło się auto z tym silnikiem i trudno będzie osobom nie mającym z nim żadnej styczności pisać o średnim spalaniu na poziomie 9 l./100km czy o wnętrzu wycierającym się po 100 tys. km.
Z ciekawości - jaki to kod silnika?
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

25 Paź 2017, 09:28

łysy napisał(a):trudno będzie osobom nie mającym z nim żadnej styczności pisać o średnim spalaniu na poziomie 9 l./100km czy o wnętrzu wycierającym się po 100 tys. km.


No wiesz ale chyba zapomniałeś jak pisałeś o spalaniu civica 11l twierdząc że to jest normalne... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10180
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Paź 2017, 09:37

@dzida a co z 2.0 TSI, bo chyba to on siedział w GTI? Wiem jaka jest opinia, ale znajomy ma w A6 a drugi w Octavii VRS i nie narzekają, ten z A6 robił coś z uszczelniaczami ale koszt był niski. Silnik za to wciska w fotel i pali śmiesznie mało.

@lysy też chciałbym mieć xenony ale pewnie trochę roboty z montażem by było, do tego jeżdżę niewiele i zwykle w dzień więc wiadomo. Ze spalaniem cóż, liczyłem na 8 l a tutaj 2 l mniej, więc jest ok. Ale tak jak mówiłem, zatankuje pod korek to się przekonamy.
Zawieszenie jest fenomenalne, auto z ESP za cholerę nie da się wprowadzić w poślizg a dziury czy bruk tłumi bezszelestnie.
1.6 BSE, rzekomo z gorszą głowicą ale z tego co czytałem, to do EU nie szły te z Meksyku, tamte były produkowane na rynek południowoamerykanski.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

25 Paź 2017, 10:04

Killaz napisał(a):2.0 TSI, bo chyba to on siedział w GTI? Wiem jaka jest opinia, ale znajomy ma w A6 a drugi w Octavii VRS

W Golfie VI siedział już ten znany z A4 B8 z wadliwymi pierścieniami (na łańcuchu). W Golfie V np. był jeszcze z paskiem bez wady olejowej. No i GTi VI kosztuje już tyle co A4 B8, które bym wolał wtedy :)

Killaz napisał(a):z tego co czytałem, to do EU nie szły te z Meksyku, tamte były produkowane na rynek południowoamerykanski

do nas z Meksyku szły tylko kombiaki
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010