VW Golf VI 1.6 MPI

VW Golf VI 1.6 MPI

19 Paź 2017, 15:00

Cześć wszystkim, po niecałym tygodniu użytkowania pora pochwalić się nowym nabytkiem i już mogę zapewnić, że ten temat przewróci pewne forumowe mity :mrgreen: Oto i gwiazda:

Zdjęcie

Jak tylko będzie czas i pogoda to pstryknę nieco więcej zdjęć.
Co do samego auta - kupione w bardzo dobrym stanie, bezwypadkowe, sprawdzone miernikiem, oryginalny przebieg 156 tys. km. Od sprzedawcy jedno auto w rodzinie zostało już kupione i bardzo dobrze się sprawuje, to też z tym nie miałem obaw.
Na dzień dobry do wymiany rozrząd i olej, ale to norma, tutaj przynajmniej wiem, że trzeba. Auto utrzymane w kapitalnym stanie, jedyne czego się dopatrzyłem to zaprawka na błotniku, minimalne wgniecenie na dolnym rancie drzwi (punktowe) i lekko przytarta felga.
To, co skłoniło mnie do kupna - oprócz stanu i tego, że miałem po auto 500 m :mrgreen: - to wyposażenie, m.in.:
- czujnik zmierzchu
- czujnik deszczu
- fotochromatyczne lusterko
- półkubełkowe fotele z regulowanym odcinkiem lędźwiowym (oba)
- podgrzewane fotele (to był must-have, bez tego bym auta nie kupił)
- czujniki parkowania przód i tył OEM
- coming&leaving home
- naliczyłem się 12 poduszek powietrznych :-)
- multifunkcyjna kierownica
- światła automatyczne
- doświetlanie zakrętów

A więc na bogato, w Hondzie była tylko klima :)
To co mnie zaskoczyło to spalanie i z tego też powodu postanowiłem jak najszybciej wątek założyć. Spalanie 10 l to brednie, nawet po mieście. Przykro mi to stwierdzić, ale forumowy mit jest zwyczajnie krzywdzący dla tego silnika. Od razu zaznaczę - opieram się na spalaniu wg. komputera, które rzekomo przekłamuje od 0,1 do 0,3 l, zaś jak jest naprawdę - sprawdzę. Nie przeciągając, w trasie schodzę do 5,8 l przy średniej prędkości 70 km/h, 70% trasa i obszar pozamiejski, 30% miasto, Warszawa. Stojąc w korku w Warszawie spalanie wzrasta do 6,6 l przy umiejętnej jeździe (bez sprintów od świateł do świateł, w korku tocząc się na jedynce). Przez pierwsze dni przy pałowaniu i robieniu z silnika 1.6 MPI przynajmniej 2.0 TSI spalanie wyniosło ok. 9 l, więcej nie dało się wykręcić. W skrócie rzekłbym, że 5,5 l jest do osiągnięcia, ale przy idealnych warunkach i kierowcy znającym zasady eco-drivingu, średnie spalanie to 6,5-7 l, maksymalne to 9 l. Wszystko co powyżej 9 l świadczy jedynie na niekorzyść kierowcy.
Co do samego auta, to jestem zadowolony. Komfortowe fotele, zadowalające wyciszenie (choć brakuje szóstki, szczególnie, że na piątym biegu przy 100 km/h jest 2900 RPM), w odróżnieniu od Hondy nie słychać co się dzieje pod podwoziem, szumy kół i zawieszenie świetnie wyciszone. Słychać za to mijane auta, ale mniej niż w Accordzie. Wiatru w ogóle nie słychać, jedynie jak są kałuże to coś dociera do kabiny. Plastiki wykonane z dobrych jakościowo materiałów, choć coś mi na bruku trzeszczy z tyłu, za to audio super więc jest czym zagłuszyć ;-) Muszę tylko radio wymienić na dotykowe z USB, pewnie OEM RCD-330 wpadnie za jakiś czas.
Wszystko chodzi bardzo płynnie i gładko, szczególnie skrzynia biegów - choć mam wrażenie, że w Skodzie Fabii biegi zmieniają się jeszcze lżej.
Gdzieś przewinął się tekst, że wnętrze w nowych VAGach szybko się zużywa - bynajmniej, u mnie jest w takim stanie, że jak to kolega, właściciel IV określił, gdybym przekręcił go na 1000 km to ludzie by uwierzyli, że to nowe auto ;-)

Chętnie odpowiem na wszelkie pytania, jeśli takowe padną. Na koniec pozwolę sobie podziękować wielu osobom, które mi pomogły w wyborze auta. Dodam, że byłem nastawiony na kupno Volvo V50 i do tej trochę mi szkoda, bo auto kapitalne, niestety, nic w pobliżu mnie wartego uwagi nie było, a, że trafił się pewny Golf to czemu nie. Tak więc składam podziękowania:
łysemu, szybkiemu, dzidzie, Rom33, pkc, Ossyemu i wielu innym, których uwagi, pośrednie czy bezpośrednie, wpłynęły na końcowy wybór auta. Dzięki Panowie.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1370
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

Re: VW Golf VI 1.6 MPI

20 Paź 2017, 10:52

Cieszmy oczy póki czysty, bo czarne tak szybko się brudzą :mrgreen:

Czyli zakładam, że LPG nie będzie jak spalanie takie Ci wychodzi?

Killaz napisał(a):Muszę tylko radio wymienić na dotykowe z USB, pewnie OEM RCD-330 wpadnie za jakiś czas.

nie pakuj nic innego, bo wkładanie uniwersalnych 2DIN psuje całą kompozycję wnętrza
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15156
Zdjęcia: 453
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

Re: VW Golf VI 1.6 MPI

22 Paź 2017, 11:51

Miałem pytać jak mają się sprawy z autem, a tu proszę :) Czyli jednak trafił się Golf :ok: Niezłe wyposażenie jak na silnik 1.6 :)
Masz w nim tempomat? W przyszłości polecam zainwestować w VCDS, można parę opcji dodatkowych zakodować.
Co do radia to teraz dominuję na rynku RCD-330 "no name"(chińskie), ponoć nie jest tragiczne, a jak się przy nim trochę pokombinuję to nawet jest całkiem ok :)
Bezawaryjności :ok:
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 716
Rejestracja: 15 Gru 2014, 18:36
Prawo jazdy od: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

Re: VW Golf VI 1.6 MPI

23 Paź 2017, 10:42

Dzięki Panowie. Co do spalania to nawet przy 7-8 l nie opłacaloby mi się zakładać, robię może z 800 km miesięcznie więc to śmiech na sali. Jeśli realne spalanie faktycznie oscyluje wokół 6,5 l to jest to nieopłacalne. Z radiem mam podobne zdanie, ma być OEM, uzywki chodzą po 600 zł, swoje może za 200-300 zł bym sprzedał więc dobrze na tym wyjdę.

Dokładnie, jak na 1.6 to wyposażenie jest kosmos :) Tempomatu niestety znowu nie mam, ale nie mialbym też zbyt często okazji do jego używania.
Golf wpadł tylko dlatego, że nie chciało mi się jeździć szukać, a tu na miejscu był pewniak. Za dwa tygodnie wpadnie pakiet startowy i chyba dokupie wygluszenie maski, bo kultura pracy silnika w porównaniu do Hondy to brak kultury :D Z resztą mój mechanik powiedział mi, że każde 1.6 MPI tak pracuje i nie ma co drążyć tematu, podobno w DE podnosili obroty ale nie wchodziłem w szczegóły.

@Co do czystości, to po ostatnich dwóch dniach jazdy mam tył który czerni w ogóle nie przypomina :D Za to jest o co dbać i co woskowac :)
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1370
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

Re: VW Golf VI 1.6 MPI

23 Paź 2017, 12:03

Killaz to z kim ja teraz będę pisać :?: :ok:
Gratuluje autka, w/g mnie ładniejsze niż a3 nad którym się zastanawiałeś... :yes:
Powodzonka w użytkowaniu... :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 5926
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: VW Golf VI 1.6 MPI

23 Paź 2017, 19:35

Killaz napisał(a):Za to jest o co dbać i co woskowac

Dokładnie, bo srebrny woskujesz pieścisz, a efektu... brak. Jednak doceniam, że nie myję 3 tygodnie i nie ma bidy.
Tak to będziesz mieć lustereczko i zadowolenie po częstym myciu :ok:

Wg mnie do pełni szczęścia brakuje tylko xenonów z ledami z bogatszej wersji (ja pewnie wsadziłbym tuningowy zamiennik zbliżony do serii) :naughty:
[link wygasł]
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15156
Zdjęcia: 453
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydy na tory (i OS-y)! Hybrydy na tory (i OS-y)!
    Samochody hybrydowe kojarzą się głównie z oszczędnością i ekologią. Ale ich dominacja w legendarnym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans doskonale pokazuje, że spalinowo-elektryczny napęd to nie tylko niższe zużycie paliwa, ...
    Najważniejsze informacje dotyczące wymiany turbosprężarki Najważniejsze informacje dotyczące wymiany turbosprężarki
    Czy naprawa turbosprężarek zawsze jest opłacalna? Tańsze rozwiązania nie zawsze przynoszą zadowalający efekt, a koszty naprawy często zamiast się zmniejszać, rosną. W silnikach Diesla większość turbosprężarek ma obecnie konstrukcję ...

  • Re: VW Golf VI 1.6 MPI

    23 Paź 2017, 20:27

    @szybki, będziesz miał wreszcie trochę spokoju na PW :D To prawda, A3 jest strasznie toporne, linia Golfa i lifting sprawiają, że wygląda o wiele lepiej i nowocześniej. Coś czuję, że design i za kilka lat będzie cieszył oko.

    @dzida, było mi tego nie wysyłać, bo teraz będę walczył z chęcią kupienia takich reflektorów :D Ale mam ważniejsze wydatki, zbliża się zima a ja mam tylko letnie gumy, planuje kupić Michelin Crossclimate+, jeszcze mało żeby pakować się w zimowki ale nie chce też jeździć na letnich a te wielosezonowki zbierają bardzo dobre opinie.
    Killaz
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1370
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
    Prawo jazdy od: 09 06 2013
    Auto: VW Golf
    Silnik: 1.6 MPI
    Paliwo: Benzyna
    Rok produkcji: 2009

    Re: VW Golf VI 1.6 MPI

    23 Paź 2017, 20:33

    VW Golf VI 1.6 MPI VW Golf VI 1.6 MPI VW Golf VI 1.6 MPI Znalazłem na telefonie kilka zdjęć z ogłoszenia, żeby nie było biedy z jednym zdjęciem auta :-) Jak czas pozwoli to może zrobi się kiedyś jakąś sesje.
    Killaz
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1370
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
    Prawo jazdy od: 09 06 2013
    Auto: VW Golf
    Silnik: 1.6 MPI
    Paliwo: Benzyna
    Rok produkcji: 2009

    Re: VW Golf VI 1.6 MPI

    24 Paź 2017, 08:37

    ... może Ci jeszcze poszukam tylnych z ledami jak były w mocniejszych/najbogatszych wersjach
    .
    .
    .
    .
    ups
    [link wygasł]
    :D

    Mi się Golfy V, VI i VII podobają na swój sposób. Są nudne i niczym się nie wyróżniają (czyt. nie dla mnie) ale nie są też brzydkie i dobrze się starzeją. Dochodzę też do wniosku, że VI lepiej wypada wyglądowo od A3 8p po fl. Jednak już A3 > Golf V.

    P.S. W środku elegancko :ok:
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15156
    Zdjęcia: 453
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    Re: VW Golf VI 1.6 MPI

    24 Paź 2017, 09:58

    Tylne już widziałem, całe szczęście po przygodach z Hondą odechciało mi się zabaw z poprawkami i modernizacjami, szkoda czasu, nerwów i pieniędzy. Jedyne co będę robił to autodetailing, przed zimą wpadnie FinishKare HiTemp 1000p, na lato będzie już bogato i całkowicie wedle sztuki. No i może nadkola sobie wycisze :)

    Zgadza się, mi osobiście Golf V w ogóle się nie podoba, za dużo obłości, które niestety w VI również są dostrzegalne w porównaniu do VII, ale i tak jest o wiele lepiej niż w V. No i wnętrze piątki to dramat :)
    Tak jak z resztą pisaliśmy, mnie Golf również jakoś nie porywa. On jest po prostu w porządku. Takie auto nie budzace większych emocji. Trochę jak granatowy garnitur z wieszaka, będziesz wyglądał ok ale szybko wmieszasz się w tłum. Kupiłem bo był zadbany a mi nie chciało się tracić czasu na poszukiwania.
    Killaz
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1370
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
    Prawo jazdy od: 09 06 2013
    Auto: VW Golf
    Silnik: 1.6 MPI
    Paliwo: Benzyna
    Rok produkcji: 2009

    Re: VW Golf VI 1.6 MPI

    24 Paź 2017, 18:27

    przez Ciebie zacząłem przeglądać takie Golfy ale kurde silnika dla mnie nie ma :/
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15156
    Zdjęcia: 453
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    Re: VW Golf VI 1.6 MPI

    25 Paź 2017, 09:57

    Fajnie wyposażona Golfina :ok:
    Osobiście tempomat mam i użyłem go może ze dwa razy - wg mnie żadna strata. Za to o lepszych światłach warto pomyśleć - od kiedy mam samochód wyposażony w bi-ksenony Top z ledami z dynamiczną regulacją zasięgu i doświetlaniem zakrętów uwielbiam jeździć w nocy :wink:
    W porównaniu do Hondy będziesz zadowolony przede wszystkim z powodu kosztów eksploatacji - zawsze powtarzałem, że według mnie prosta budowa tego silnika (jeden wałek rozrządu, jedna cewka zapłonowa, elektronika silnika ograniczona do minimum) to duży atut dla osoby kupującej auto używane.
    Zawieszenie w tym aucie ma bardzo duże rezerwy - Golf V, którym aktualnie jeździ mój brat ma ponad 250 tys. km i wciąż fabryczne podwozie, zero jakichkolwiek ingerencji. W zasadzie w Golfie z tym silnikiem trudno wskazać jakieś powtarzalne usterki - zresztą, zestawienie dzidy mówi wszystko na ten temat. Nie jest to oczywiście samochód dla każdego, ale z drugiej strony trudno byłoby wskazać taki samochód.
    Fajnie, że na forum wreszcie pojawiło się auto z tym silnikiem i trudno będzie osobom nie mającym z nim żadnej styczności pisać o średnim spalaniu na poziomie 9 l./100km czy o wnętrzu wycierającym się po 100 tys. km.
    Z ciekawości - jaki to kod silnika?
    łysy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2760
    Zdjęcia: 2
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 09:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: VW Golf VII
    Silnik: 1.4 TSI 150KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: VW Golf VI 1.6 MPI

    25 Paź 2017, 10:28

    łysy napisał(a):trudno będzie osobom nie mającym z nim żadnej styczności pisać o średnim spalaniu na poziomie 9 l./100km czy o wnętrzu wycierającym się po 100 tys. km.


    No wiesz ale chyba zapomniałeś jak pisałeś o spalaniu civica 11l twierdząc że to jest normalne... :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 5926
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: VW Golf VI 1.6 MPI

    25 Paź 2017, 10:37

    @dzida a co z 2.0 TSI, bo chyba to on siedział w GTI? Wiem jaka jest opinia, ale znajomy ma w A6 a drugi w Octavii VRS i nie narzekają, ten z A6 robił coś z uszczelniaczami ale koszt był niski. Silnik za to wciska w fotel i pali śmiesznie mało.

    @lysy też chciałbym mieć xenony ale pewnie trochę roboty z montażem by było, do tego jeżdżę niewiele i zwykle w dzień więc wiadomo. Ze spalaniem cóż, liczyłem na 8 l a tutaj 2 l mniej, więc jest ok. Ale tak jak mówiłem, zatankuje pod korek to się przekonamy.
    Zawieszenie jest fenomenalne, auto z ESP za cholerę nie da się wprowadzić w poślizg a dziury czy bruk tłumi bezszelestnie.
    1.6 BSE, rzekomo z gorszą głowicą ale z tego co czytałem, to do EU nie szły te z Meksyku, tamte były produkowane na rynek południowoamerykanski.
    Killaz
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1370
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
    Prawo jazdy od: 09 06 2013
    Auto: VW Golf
    Silnik: 1.6 MPI
    Paliwo: Benzyna
    Rok produkcji: 2009

    Re: VW Golf VI 1.6 MPI

    25 Paź 2017, 11:04

    Killaz napisał(a):2.0 TSI, bo chyba to on siedział w GTI? Wiem jaka jest opinia, ale znajomy ma w A6 a drugi w Octavii VRS

    W Golfie VI siedział już ten znany z A4 B8 z wadliwymi pierścieniami (na łańcuchu). W Golfie V np. był jeszcze z paskiem bez wady olejowej. No i GTi VI kosztuje już tyle co A4 B8, które bym wolał wtedy :)

    Killaz napisał(a):z tego co czytałem, to do EU nie szły te z Meksyku, tamte były produkowane na rynek południowoamerykanski

    do nas z Meksyku szły tylko kombiaki
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15156
    Zdjęcia: 453
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010