VW Lupo 3L z 1.2TDI dużo pali

16 Kwi 2014, 20:49

Witam. Mam problem z autem jak w temacie.
Na początku było wszystko ok, lecz po wizycie u "mechaników" w celu przeglądu itp, auto zaczęło na mieście palić ok 5,6 litra a na trasie 4,5 do 5 i nie schodzi niżej.
Podczas przeglądu wymienili: filtry, pasek od rozrządu, świece (bo 2 były padnięte) i olej oraz niby sprawdzili czy wszystko w skrzyni biegów gra jak należy.

Po tym zauważyłem opisany wcześniej duuży wzrost spalania.
Wróciłem do nich z zapytaniem dlaczego tak się stało, to odpowiedzieli że to wina "osmolonego przez spaliny układu turbo".
Ponadto piszczek przy włączonych światłach i otwartych drzwiach przestał działać, no i podczas odpalania auto przestało "normalnie" grzać świece - tzn nawet w zimie rano kontrolka grzania
świec świeci się tylko ok 1 sekundy lub krócej i po przekręceniu kluczyka trzeba odczekać jakieś 10s zanim zakręci rozrusznikiem.

Bardzo proszę o poradę co może być przyczyną tak dużego spalania w tym aucie

Z góry pozdrawiam
lmichal55
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 11 05 1985
Auto: VW Lupo 3l
Silnik: 1.2 TDI 60KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • 13 Gru 2019, 10:20

    Hej,

    Wiem, ze temat stary - ale mam DOKLADNIE taka sama sytuacje w moim Lupku 3L po wizycie u "mechanika" na (nieudaną) naprawę wspomagania.

    Czy udało Ci się dojść, co było przyczyną i znormalizować spalanie (oraz normalne grzanie świec przed odpaleniem silnika)?

    Pozdrawiam
    dawciolupo
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    13 Gru 2019, 12:57

    dawciolupo napisał(a):po wizycie u "mechanika" na (nieudaną) naprawę wspomagania.
    A dlaczego nie udana była ta naprawa wspomagania? Co tam się stało że nie udało się go naprawić?

    O ile wzrosło Ci to spalanie? Sprawdzałeś czy są jakieś błędy w sterowniku?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    13 Gru 2019, 13:00

    Mechanik sie poddał i nie wiedział jak to naprawić. Twierdzi, że cały ukłąd jest do wymiany, podczas gdy wspomaganie raz działa, raz nie - jakby problem był w kwestii, że coś nie styka czasami. Im zimniej na zewnątrz, tym większa szansa, że wspomaganie będzie działać.

    Jednak moje pytanie bardziej dotyczy przyczyny zwiekszonego spalania. Już się pogodziłem, że wspomaganie mam tylko czasami.
    dawciolupo
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    13 Gru 2019, 14:26

    No dobrze ale ile więcej pali, jak duża jest to różnica? Teraz też jest chłodniej na zewnątrz więc spalanie w tym okresie zawsze jest trochę wyższe niż w lecie.

    Wspomaganie masz elektryczne więc może jak jest niesprawne to kradnie prąd nie działając przez co jest podwyższone nieznacznie spalanie.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    13 Gru 2019, 17:41

    Wspomaganie dziala/nie działa od zakupu (III 2019).
    Błędów komputer nie wykazuje.

    Spalanie latem w mieście - 3,8.
    Obecnie - 5,9

    Na postoju (po resecie na stacji benzynowej) spalanie idzie drastycznie do góry - dochodzi do końca skali - 9,9
    Ekonomizer na postoju pokazuje niecałe 1, a komputer - dochodzi, powoli się zwiększając, do 9,9 i na tym staje.
    dawciolupo
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Toyota Century 1967 rok
      Pierwsza Toyota Century miała za zadanie zdobyć japoński rynek aut luksusowych. Auto powstało w setną rocznicę urodzin Sakichi Toyody, założyciela Toyota Industries, i temu zawdzięcza swoją nazwę. Samochód jest flagowym ...

    13 Gru 2019, 19:34

    Temperatura silnika utrzymuje się na odpowiednim poziomie?

    Czy te wskazania spalania pokrywają się z ilością zatankowanych litrów w stosunku do przejechanych km?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    15 Gru 2019, 10:08

    Tego nie wiem, gdyż mój egzemplarz nie ma wskaźnika temperatury silnika. Spalanie średnie w mieście już wskoczyło na 6,2 przy tym samym, delikatnym trybie jazdy, bez dociskania gazu. W trybie ECO pali więcej, niż po wyłączeniu ECO.

    Wskazania kompa pokrywają sie z testowym tankowaniem po 500 km. Wczesniej koszt 500 km to niecala "stówa", teraz ponad 130PLN :(
    dawciolupo
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    17 Gru 2019, 13:07

    Czy masz tam skrzynię automatyczną?
    Sprawdź czy samochód ma lekkość toczenia, czasem nawet niewielkie opory potrafią znacznie podnieść spalanie.
    Kolejna sprawa to warto by było sprawdzić korekcję na wtryskach, przy tym silniku dopuszczalna jest +/- 1.8.
    Ja bym jeszcze sprawdził jaką temperaturę osiąga sinik i jak szybko rozgrzewa się bo może to wina termostatu.

    dawciolupo napisał(a):Ekonomizer na postoju pokazuje niecałe 1
    Tu patrząc po opiniach innych użytkowników powinno być około 0,4L.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!