VW Lupo - szarpanie silnika

VW Lupo - szarpanie silnika

12 Mar 2011, 21:45

Mam problem z moim vw lupo 1.0 MPI 50KM. Auto podczas jazdy przy około 2000 obr/min zaczyna się dławić (zaczyna szarpać). Podczas przyspieszania na większym gazie np 1 i 2 bieg jak przechodzi przez zakres 2000 obr jest wszystko ok ale jak jadę np na 4 biegu 50 km to jest około 2000 obr nie zawsze ale dość często auto zaczyna szarpać. Kiedy auto stoi na biegu jałowym od czasu do czasu zaczyna się dławić i czasami potrafi zgasnąć. Zauważyłem, że jak auto się dławi na biegu jałowym to rura robi się szybko mokra i cieknie z niej benz.
Wymieniłem sonde na oryginał - bez rezustatów - to samo. Wymieniłem świece na nowe - bez rezultatów. Może ktoś z Was będzie wiedział co to może być, bo jazda staje się coraz bardziej uciążliwa. Auto ma przejechane zaledwie 70tyś. Brak błędów w vagcom. Ostatnio tankuję nawet lepszą benz 98 i to samo.
Automobile
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 17 Lut 2011, 18:20
Miejscowość: Bydgoszcz

Re: VW Lupo - szarpanie silnika

13 Mar 2011, 08:24

A przewody zapłonowe wymieniłeś?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: VW Lupo - szarpanie silnika

13 Mar 2011, 10:59

Który rok tego lupo i czy ma zawór recyrkulacji spalin?
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1013
Rejestracja: 09 Wrz 2010, 09:07
Miejscowość: koluszki

Re: VW Lupo - szarpanie silnika

13 Mar 2011, 12:33

2004 r. (euro 4) 2 sondy. Przewodów od świec nie wymieniałem ale przypatrywałem się raz w nocy czy nie ma gdzieś upływu iskry na przewodach i nic nie było. Auto posiada zawór EGR.
Automobile
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 17 Lut 2011, 18:20
Miejscowość: Bydgoszcz

Re: VW Lupo - szarpanie silnika

13 Mar 2011, 13:03

wymień świece i przewody, nie jest to tragedia finansowa, a na pewno będzie lepiej ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: VW Lupo - szarpanie silnika

13 Mar 2011, 14:14

hej!!!!! mam podobny problem co Ty!!! szarpie przy 2000 tylko ze mi na wolnych chodzi dobrze i robi sie to tylko na ciepłym silniku. Czytałem sporo na necie i tak naprawde nikt nie rozwiązał tego problemu wymiana świec przewodów kopółki i palca rodzielacza nic nie pomogła wiec napewno to nie jest to!!!! Na jednym z forów ktoś miał podobny problem z Polo 1.2 i ponoć po wymianie cewki zapłonowej problem ustał ja osobiście tego nie robiłem, dostałem tez info ze moze czujnik temperatury ale juz go wymieniłem i ciagle to samo!!!! Ludzie tez pisali o czyszczeniu przepustnicy resetowaniu jej i wymianach tez to nie pomogło. Ja samochod mam z 99r kupilem go niedawno i odkryłem ze nie ma termostatu wiec go kupilem od wtedy powstał problem chyba wczesniejszy właściciel sie poddał i poprostu go wyją by samochod sie nie zagrzewał sprytnie:) Piszcie jak cos wam uda sie ustalic.. Pozdrawiam
set76
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 13 Mar 2011, 14:01
Miejscowość: gliwice
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fiat Tipo - kompaktowy sedan Fiat Tipo - kompaktowy sedan
    Fiat TIPO to całkowicie nowy, czterodrzwiowy samochód, stworzony od samego początku jako trójbryłowy sedan, zgodnie z koncepcją "Born to be Sedan ", co pozwoliło wydobyć zrównoważone kształty włoskiego ...
    Instalacja LPG do Toyoty Avensis T27 2.0 Valvematic Instalacja LPG do Toyoty Avensis T27 2.0 Valvematic
    Jaką instalację polecacie do samochodu Toyota Avensis z silnikiem 2.0 benzyna Valvematic 152KM? Jak wyglądałaby cała instalacja i jakich podzespołów by się składała? Na jaki okres jest gwarancja i jakiej wielkości ...

  • Re: VW Lupo - szarpanie silnika

    13 Mar 2011, 14:33

    a spalania nie masz za wielkiego??
    bo czasem występuje taki przypadek przy uwaleniu czujnika temp silnika, komp myśli że autko jest non stop niedogrzane i wali większą dawkę paliwa co czasem przy mocniejszym przyśpieszaniu powoduje szarpanie,
    zwykle też obroty biegu jałowego są większe
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: VW Lupo - szarpanie silnika

    13 Mar 2011, 17:17

    Ogólnie brak termostatu będzie powodować, że płyn chłodzący będzie cały czas w obiegu chłodnicy a to nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem (chodzi mi tu o temp. pracy silnika). Przepustnica ogólnie wydaje się być sprawna, pomiary w vag kąta wychylenia łopatki nie wykazywały żadnych nieprawidłowości. Może jeszcze ta cewka zapłonowa ale czy ona by powodowała takie duszenie się silnika tylko w granicy 2000 obr. Wydaje mi się że dotyczyłoby to innych obrotów także. Zastanawiam się jeszcze nad zaworem EGR ale na tą chwilę nie jestem pewien jakie powoduje nieprawidłowości przy złym otwieraniu się (np. nie w tym momencie co trzeba). Auto pali normalnie tylko jak pisałem wcześniej jak się zaczynają te problemy to wydech momentalnie robi się mokry. Będę z tym walczył ale za wszelkie sugestie bardzo dziękuję. Pozdrawiam
    Automobile
    Nowicjusz
     
    Posty: 20
    Rejestracja: 17 Lut 2011, 18:20
    Miejscowość: Bydgoszcz

    Re: VW Lupo - szarpanie silnika

    13 Mar 2011, 17:22

    Hej!!! mam nowy problem najprawdopodobnie brak termostatu spowodował przegrzanie silnika i poszła uszczelka pod głowicą:( szukam silnik:(
    set76
    Nowicjusz
     
    Posty: 2
    Rejestracja: 13 Mar 2011, 14:01
    Miejscowość: gliwice

    Re: VW Lupo - szarpanie silnika

    13 Mar 2011, 20:23

    brak termostatu spowodował by wieczne niedogrzanie silnika,
    wydmuchana uszczelka czy nawet pęknięta głowica jest tańsza w naprawie niż wymiana silnika, poza tym, kupując silnik nigdy nie wiesz na 100% co kupujesz
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: VW Lupo - szarpanie silnika

    14 Mar 2011, 09:45

    Spróbuj zaślepić zawór EGR. Jak pomoże to sprawdź czy nie jest uszkodzony, i jak działa jego sterowanie.
    arciasty
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1013
    Rejestracja: 09 Wrz 2010, 09:07
    Miejscowość: koluszki

    Re: VW Lupo - szarpanie silnika

    08 Lis 2011, 21:43

    Hej
    Mam ten sam problem w Lupo 1.0 Rok 1999 Przebieg 130.000

    Wymienilem juz :

    -Lambda sonde
    -Kable do swiec
    -Cewke

    Ma ktos jeszcze jakis pomysl?????????

    Pozdrawiam
    mar1999
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Rejestracja: 08 Lis 2011, 21:13
    Auto: VW Lupo

    Re: VW Lupo - szarpanie silnika

    08 Lis 2011, 21:50

    ja bym sprobowal podlazyc cewke zapolonowa od np kolegi kolezanki kogos znajomego tylko po to aby sprawdzic ..albo nawet kupic nowa chyba nie sa to duze koszty..
    szarpanie glownie jest zwiazane z kable swiece cewka :)
    luknał bym rowniez na rozrzad czy na znakach :P
    HARIBO
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 229
    Rejestracja: 12 Lip 2011, 19:21
    Miejscowość: dublin -kraków
    Auto: Ibiza

    Re: VW Lupo - szarpanie silnika

    09 Mar 2013, 18:04

    Nie wiem czy ten problem z szarpaniem został w jakiś sposób rozwiązany bo ja mam podobny problem.
    Moja Ibiza 1.0 z 2000 r.podobnie w okolicach 2000 obrotów szarpie.
    Wymieniłem :przewody,świece oraz cewkę ale problem pozostał.
    Ostatnio zauważyłem taką zależność że jak zrobiło się mrozno i sucho w powietrzu to problem jakby zniknął .Ale kiedy wilgoć w powietrzu wróciła to i problem wrócił.
    Może ktoś doradzi co może być tego przyczyną.
    coyottg
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Rejestracja: 09 Mar 2013, 15:23
    Prawo jazdy od: 20 06 1992
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: seat ibiza
    Silnik: 1.0 MPI 50KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: VW Lupo - szarpanie silnika

    17 Mar 2013, 17:29

    a nikt nie wpadł na to że problem jest z sprężarką ( bo chyba jakąś ta zabawka ma )
    Dawka paliwa przy 2k jest zbyt duża to wiadome, ale czym to może być spowodowane ? myśle że właśnie tym, nie ma pierdolnięcia a z rury woda prawda ? :)
    Powinien sie ktoś wypowiedzieć jeszcze z instalacją LPG, jeżeli u niego występuje ten sam problem moja teoria jest błędna.
    CośTamWiem
    Początkujący
     
    Posty: 93
    Rejestracja: 17 Mar 2013, 15:04
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Zipp Vapor >50
    Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2012
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009