VW passat b5 1,9TDI 90km - słaby

25 Mar 2012, 20:26

Witam

Posiadam passacika 90km 1,9TDI. 97r SEDAN.

Problem polega na tym, że jest bardzo słaby na niskich obrotach, do 2000obr można wcisnąć pedał do końca i ledwo co jedzie a jak już przekroczy 2100 to turbo się włącza i idzie do przodu ale i tak wydaje mi się być słaby w stosunku do mojego kolegi samochodu renault scenic 101km. Niby różnica 10km miała by taką różnicę? On przy 50km/h wrzuca 4 bieg i wciska w fotel a u mnie szarpanie i nie jedzie. Gdy prędkość osiągnie do 130km to dalsze osiągi są już kłopotliwe dla niego, gdzie ja starą VW polówką 1.0 jechałem 140km/h. Co może być nie tak? zawór n75 nie sprawdzany, pewnie od nowości tam siedzi, turbina regenerowana, filtr paliwa wymieniany przed zimą. wszystkie wężyki na miejscu. Jakieś pomysły? Czy mam do fachowca na komputer jechać?
jarekciszewski
Początkujący
 
Posty: 63
Miejscowość: Polanica Zdrój

25 Mar 2012, 22:27

dosyć ciekawy problem, proponował bym podpiąć komputer, zobaczyć co wykaże:)
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

26 Mar 2012, 14:52

Zobacz czy bańka podciśnieniowa sterująca wylotem spalin pracuję poprawnie. Czy porusza się cięgno i czy ta klapka nie jest otwarta cały czas na wydechu.

Zdjęcie
naprawiacz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 01 1990
Auto: Audi A4 B7, 1.9 TDI 131KM

31 Mar 2012, 02:11

problem rozwiązany, nie całkiem dobrze działał przepływomierz. Wymieniłem i hula jak należy - 105km/h na 3 biegu w ciągu chwili :)
jarekciszewski
Początkujący
 
Posty: 63
Miejscowość: Polanica Zdrój
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sezon na porywiste wiatry
    Od października do marca mamy w Polsce sezon na porywisty wiatr. Zimowe wichury różnią się od tych występujących latem swoją długotrwałością, ponieważ mogą siać zniszczenie nawet ponad dobę. Na co uważać w czasie jazdy ...