VW Polo 86c2f kolejność kabli do kopułki rozdzielacza. 1.0 aau

VW Polo 86c2f kolejność kabli do kopułki rozdzielacza. 1.0 aau

25 Sty 2018, 01:29

Witam, próbowałem wymienić kopułkę + palec w vw polo 86c2f 1.0 aau.
Palec wymieniłem a ściągając kable od starej kopułki ztarłem oznaczenia kolejności namalowane markerem.
Wiem, że musi być 1-3-4-2 ale nie wiem co dalej (cylindry liczone od rozrządu). Posiadam dwa manuale w języku polskim i angielskim, ale w żadnym z nich nie jest to opisane dokładnie.
Image
Czy tak będzie dobrze? dobrze rozumiem, że patrząc od strony kopułki kręci się w lewo?
Image
trackerttt
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 25 Sty 2018, 01:23
Prawo jazdy od: 05 02 1983
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: polo
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1912

Re: VW Polo 86c2f kolejność kabli do kopułki rozdzielacza. 1.0 aau

25 Sty 2018, 17:11

Wykręć świecę pierwszego cylindra (ten od rozrządu). Ustaw rozrząd na znaki to wtedy tłok w pierwszym cylindrze powinien być w GMP czyli górnym martwym położeniu. Możesz to sprawdzić wkładając śrubokręt w otwór po świecy będziesz widział czy to jest GMP.

Jak powyższe jest ok to w aparacie zapłonowym zdejmujesz kopułkę i patrzysz w którym miejscu znajduje się palec rozdzielacza (najlepiej by aparat był ustawiony w połowie zakresu regulacji). Miejsce ustawienia palca rozdzielacza pokazuje wyjście kabla wysokiego napięcia na pierwszy cylinder . Następnie zakładasz i kontrolujesz położenie kolejnych kabli zgodnie z kierunkiem obrotów silnika 1-3-4-2. Składasz wszystko do kupy i możesz zrobić próbę odpalenia.

Jak odpali to korygujesz kąt wyprzedzenia zapłonu przestawiając aparat zapłonowy najlepiej jak byś miał do tego odpowiedni sprzęt. Jak go nie masz to możesz zrobić to na ucho (jest to mało precyzyjne ale da się) na odpalonym silniku luzujesz lekko śruby od aparatu tak by dosyć ciasno ale dało się go obrócić (uważaj na kable wysokiego napięcia byś nie załapał strzała). Następnie szukasz takiego punktu ustawienia by silnik pracował równo cicho i dobrze reagował na dodawanie gazu, wchodził ba obroty bez problemu i klekotu.

Powodzenia :)
Cichy77
Zaawansowany
 
Posty: 936
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    9 rzeczy, które musisz wiedzieć o nitro N2O 9 rzeczy, które musisz wiedzieć o nitro N2O
    Ludzie nieustannie czegoś poszukują – astrofizycy życia w kosmosie, biolodzy recepty na długowieczność, a tunerzy sposobów na wyciśnięcie jak największej mocy z silników. Ci ostatni mają najłatwiejsze ...
    Większość polskich kierowców jeździ na krótkich odcinkach Większość polskich kierowców jeździ na krótkich odcinkach
    Niemal połowa kierowców deklaruje, że jednorazowo pokonuje nie więcej niż 10 km, a co trzeci przejeżdża dziennie do 20 km. Zaledwie 9 proc. badanych twierdzi, że ten dystans w ich przypadku jest dłuższy niż 30 km. Co czwarty ...

  •  
    • Honda Civic - 135 KM, 142 NM
      Maserati i Magazyn TopGear
      Blue Thunder - Monster Truck, 12
      Wózek czterokołowy, tuning