VW Polo 86c2f kolejność kabli do kopułki rozdzielacza. 1.0 aau

VW Polo 86c2f kolejność kabli do kopułki rozdzielacza. 1.0 aau

25 Sty 2018, 00:29

Witam, próbowałem wymienić kopułkę + palec w vw polo 86c2f 1.0 aau.
Palec wymieniłem a ściągając kable od starej kopułki ztarłem oznaczenia kolejności namalowane markerem.
Wiem, że musi być 1-3-4-2 ale nie wiem co dalej (cylindry liczone od rozrządu). Posiadam dwa manuale w języku polskim i angielskim, ale w żadnym z nich nie jest to opisane dokładnie.
Image
Czy tak będzie dobrze? dobrze rozumiem, że patrząc od strony kopułki kręci się w lewo?
Image
trackerttt
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 25 Sty 2018, 00:23
Prawo jazdy od: 05 02 1983
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: polo
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1912

Re: VW Polo 86c2f kolejność kabli do kopułki rozdzielacza. 1.0 aau

25 Sty 2018, 16:11

Wykręć świecę pierwszego cylindra (ten od rozrządu). Ustaw rozrząd na znaki to wtedy tłok w pierwszym cylindrze powinien być w GMP czyli górnym martwym położeniu. Możesz to sprawdzić wkładając śrubokręt w otwór po świecy będziesz widział czy to jest GMP.

Jak powyższe jest ok to w aparacie zapłonowym zdejmujesz kopułkę i patrzysz w którym miejscu znajduje się palec rozdzielacza (najlepiej by aparat był ustawiony w połowie zakresu regulacji). Miejsce ustawienia palca rozdzielacza pokazuje wyjście kabla wysokiego napięcia na pierwszy cylinder . Następnie zakładasz i kontrolujesz położenie kolejnych kabli zgodnie z kierunkiem obrotów silnika 1-3-4-2. Składasz wszystko do kupy i możesz zrobić próbę odpalenia.

Jak odpali to korygujesz kąt wyprzedzenia zapłonu przestawiając aparat zapłonowy najlepiej jak byś miał do tego odpowiedni sprzęt. Jak go nie masz to możesz zrobić to na ucho (jest to mało precyzyjne ale da się) na odpalonym silniku luzujesz lekko śruby od aparatu tak by dosyć ciasno ale dało się go obrócić (uważaj na kable wysokiego napięcia byś nie załapał strzała). Następnie szukasz takiego punktu ustawienia by silnik pracował równo cicho i dobrze reagował na dodawanie gazu, wchodził ba obroty bez problemu i klekotu.

Powodzenia :)
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 1247
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 25 Sty 2018, 15:52
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus ES po tuningu TRD Lexus ES po tuningu TRD
    Nowy Lexus ES zadebiutował oficjalnie dopiero pół roku temu, a japoński oddział Toyota Racing Development przygotował już kilka interesujących elementów pozwalających na zarówno optyczny, jak i mechaniczny ...
    Mazda5 bardziej elegancka, praktyczna i bezpieczna Mazda5 bardziej elegancka, praktyczna i bezpieczna
    Mazda5 to model, który wprowadził przesuwane drzwi boczne do świata minivanów. Dostępny w trzech nowych kolorach karoserii – czerwonym Zeal Red, czarnym Jet Black i szarym Meteor Grey. Wnętrze samochodu ...

  •