VW Polo 86c2f kolejność kabli do kopułki rozdzielacza. 1.0 aau

VW Polo 86c2f kolejność kabli do kopułki rozdzielacza. 1.0 aau

25 Sty 2018, 00:29

Witam, próbowałem wymienić kopułkę + palec w vw polo 86c2f 1.0 aau.
Palec wymieniłem a ściągając kable od starej kopułki ztarłem oznaczenia kolejności namalowane markerem.
Wiem, że musi być 1-3-4-2 ale nie wiem co dalej (cylindry liczone od rozrządu). Posiadam dwa manuale w języku polskim i angielskim, ale w żadnym z nich nie jest to opisane dokładnie.
Image
Czy tak będzie dobrze? dobrze rozumiem, że patrząc od strony kopułki kręci się w lewo?
Image
trackerttt
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 25 Sty 2018, 00:23
Prawo jazdy od: 05 02 1983
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: polo
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1912

Re: VW Polo 86c2f kolejność kabli do kopułki rozdzielacza. 1.0 aau

25 Sty 2018, 16:11

Wykręć świecę pierwszego cylindra (ten od rozrządu). Ustaw rozrząd na znaki to wtedy tłok w pierwszym cylindrze powinien być w GMP czyli górnym martwym położeniu. Możesz to sprawdzić wkładając śrubokręt w otwór po świecy będziesz widział czy to jest GMP.

Jak powyższe jest ok to w aparacie zapłonowym zdejmujesz kopułkę i patrzysz w którym miejscu znajduje się palec rozdzielacza (najlepiej by aparat był ustawiony w połowie zakresu regulacji). Miejsce ustawienia palca rozdzielacza pokazuje wyjście kabla wysokiego napięcia na pierwszy cylinder . Następnie zakładasz i kontrolujesz położenie kolejnych kabli zgodnie z kierunkiem obrotów silnika 1-3-4-2. Składasz wszystko do kupy i możesz zrobić próbę odpalenia.

Jak odpali to korygujesz kąt wyprzedzenia zapłonu przestawiając aparat zapłonowy najlepiej jak byś miał do tego odpowiedni sprzęt. Jak go nie masz to możesz zrobić to na ucho (jest to mało precyzyjne ale da się) na odpalonym silniku luzujesz lekko śruby od aparatu tak by dosyć ciasno ale dało się go obrócić (uważaj na kable wysokiego napięcia byś nie załapał strzała). Następnie szukasz takiego punktu ustawienia by silnik pracował równo cicho i dobrze reagował na dodawanie gazu, wchodził ba obroty bez problemu i klekotu.

Powodzenia :)
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 1605
Zdjęcia: 10
Rejestracja: 25 Sty 2018, 15:52
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota zmienia świat Toyota zmienia świat
    Toyota jest znana w świecie motoryzacji jako innowator, który ma odwagę wprowadzać na rynek naprawdę rewolucyjne rozwiązania. Najbardziej znanym, spektakularnym przykładem jest Toyota Prius, która przestawiła ...
    Sprinter 319 CDI z podwójną kabiną i skrzynią 7G-Tronic Sprinter 319 CDI z podwójną kabiną i skrzynią 7G-Tronic
    Sprinter 319 CDI z podwójną kabiną, wyposażony w 4-cylindrowy, 3-litrowy silnik Diesla o mocy 140 kW (190 KM) i 7-biegową automatyczną skrzynię 7G-Tronic. Rozstaw osi samochodu to 4325 mm, masa własna – 2736 ...

  •