VW Polo nie pali na zimnym silniku 1.4 16V

02 Mar 2021, 18:42

Witam mam problem z moim WV Polo 1.4 16V 2007 rok. Problem mianowicie po nocy auto nie odpala przekrecam kluczyk polowka zalapie i gaśnie i tak kilka razy aż tu nagle odpala. Jest też problem z temperaturą która nie dochodzi do 90. Wymieniony został czujnik temperatury trzy razy termostat filtr paliwa świece. Z temperaturą zaczęły być problemy po wymianie rozrządu. Proszę o poradę :(
KAZIMEK24
Nowicjusz
 
Posty: 14

03 Mar 2021, 10:37

KAZIMEK24 napisał(a):Z temperaturą zaczęły być problemy po wymianie rozrządu.
Rozrząd był wymieniany kompletny razem z pompą wody?

KAZIMEK24 napisał(a):Problem mianowicie po nocy auto nie odpala przekrecam kluczyk polowka zalapie i gaśnie i tak kilka razy aż tu nagle odpala
Świece są w dobrym stanie, ile mają przejechane? Kable WN sprawdzałeś czy nie mają przebić? Paliwo nie cofa się?
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 2618
Zdjęcia: 11

03 Mar 2021, 17:18

Tak rozrząd wymieniany kąpletny. Świece są nowe. Kable są razem z cewka sprawdzone.
KAZIMEK24
Nowicjusz
 
Posty: 14

03 Mar 2021, 17:20

Tak rozrząd wymieniany kąpletny. Świece są nowe. Kable są razem z cewka sprawdzone działają.
KAZIMEK24
Nowicjusz
 
Posty: 14

03 Mar 2021, 20:02

Kod silnika jaki ? Ewentualnie jego moc ? Błędy w sterowniku są ? Jakie ? Jaką temperaturę na zimnym silniku widzi ECU ? Oczywiście po podłączeniu komputera i odczycie parametrów bieżących.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3353
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Mar 2021, 20:25

Kod silnika BUD POLO 1.4 16V 80KM 59KW. Podepne urządzenie diagnostyczne i sprawdzę jaka jest temperatuta. Ale jest jeszcze coś jak odepnę kostkę od czujnika temperatury to auto pali od strzała. Co do nie dogrzewania to wymienię jeszcze raz termostat bo wszystko i na to wskazuje.
KAZIMEK24
Nowicjusz
 
Posty: 14
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Baterie ze stałym elektrolitem Toyoty – co wiadomo do tej pory?
    Toyota jest znana jako pionier elektryfikacji samochodów i największy producent hybryd. Jednocześnie marka inwestuje w rozwój technologii pojazdów na wodór. To jednak nie znaczy, że największy ...
    Wiele kolorów i bardzo limitowana wersja Lexusa LC Convertible
    Nie ma wątpliwości – w przypadku luksusowych grand tourerów takich jak Lexus LC wygląd jest niezwykle ważny. A kiedy samochód dodatkowo pozwala na stylowe przejażdżki z otwartym dachem, liczy się nawet ...

  • 03 Mar 2021, 20:47

    KAZIMEK24 napisał(a): Ale jest jeszcze coś jak odepnę kostkę od czujnika temperatury to auto pali od strzała
    Będzie tak bo po odpięciu czujnika sterownik będzie widział bardzo niską temperaturę nawet - 40 stopni i tym samym poda większą ilość paliwa . Mimo wszystkiego sprawdż komputerem tak jak wyżej napisałem. Nie bez znaczenia tutaj jest ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej . Tam masz chyba filtr paliwa ze zintegrowanym regulatorem ciśnienia . Wymieniałeś ? Są dwie opcje - na 3 lub 4 bara.
    KAZIMEK24 napisał(a): Co do nie dogrzewania to wymienię jeszcze raz termostat bo wszystko i na to wskazuje.
    Spokojnie , nie szalej bo koszty . Być może termostat dobry a wskazania na desce zafałszowane - sprawdż komputerem tak jak wyżej napisałem
    Ostatnio edytowany przez bonifacy, 03 Mar 2021, 20:59, edytowano w sumie 1 raz
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3353
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    03 Mar 2021, 20:55

    Zrobię tak jak mówisz zmierzę temperaturę na zimnym silniku. Filtr paliwa wymieniłem on jest przy baku z zintegrowamym regulatorem ciśnienia.
    KAZIMEK24
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    04 Mar 2021, 15:29

    Sprawdzilem temperaturę na zimnym silniku i coś nie jest tak bo raz pokazuje że jest 20C A innym razem że jest 1C. Czujniki wymienialem chyba że 3.
    KAZIMEK24
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    04 Mar 2021, 18:44

    Podłącz komputer i tym razem zobacz jak przyrasta temperatura podczas rozgrzewania silnika . Przyrost ma być jednostajny , adekwatny do rzeczywistej temperatury silnika . Wszelkie nagłe nienaturalne wahnięcia góra / dół są niewłaściwe sugerujące usterkę . Zobacz jaką temperaturę widzi sterownik na gorącym silniku przy włączonym wentylatorze . Dowiesz się czy rzeczywiście wymieniać kolejny termostat. Na koniec napiszę niepocieszającą informację . Być może masz zgnitą wiązkę przewodów elektrycznych w okolicy podszybia , na lewej podłużnicy .Wskazane jest przejrzenie wszystkich obecnych w aucie sterowników pod kątem błędów. Po za tym mam nadzieję że czytasz swoim sprzętem temperaturę silnika a nie temperaturę powietrza w kolektorze ssącym.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3353
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    04 Mar 2021, 20:20

    Na urządzeniu diagnostycznym nie pokazuje żadnych błędów pod kątem uszkodzenia wiązki elektrycznej. W okolicach wiązki wydaje się być wszystko ok. Wiązki są dobrze zaizilowane ale przyjrze się im dokładniej bo sprawdzałem powierzchownie.
    KAZIMEK24
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    04 Mar 2021, 20:54

    KAZIMEK24 napisał(a):Na urządzeniu diagnostycznym nie pokazuje żadnych błędów pod kątem uszkodzenia wiązki elektrycznej
    To nie tak działa. Nie ma takiego numeru błędu. Na podstawie skanowania wszystkich dostępnych sterowników można jedynie wnioskować uszkodzenie wiązek . Masz tam do przejrzenia sporo . Sterownik silnika , moduł centralnej elektryki , can gateway , licznik , komfort , wspomaganie kierownicy , abs , airbag , ewentualnie klima i jeśli oryginalne radio. Pytanie czym to diagnozujesz .
    KAZIMEK24 napisał(a): W okolicach wiązki wydaje się być wszystko ok. Wiązki są dobrze zaizilowane ale przyjrze się im dokładniej bo sprawdzałem powierzchownie.
    Rozprucie tylko i wyłącznie da jednoznaczną diagnozę. Ale . nie chcę Cię namawiać do prucia instalacji . Ja bym prześwietlił instalację między ECU a czujnikiem temperatury. Schemat do ręki i do roboty, :D
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3353
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    05 Mar 2021, 20:07

    Witam na wstępie. Po przeprowadzeniu analizy takich jak Pisałeś powyzej miałeś rację, już mówię o co chodzi. Pierwsze Zmierzylem narzędziem diagnostycznym parametry rzeczywiste jakie widzi skaner. Na zimnym silniku temperatuta wynosi
    5C i było też tak że pokazało 20C a temp na zewnątrz kilka stopni na plusie. Na ciepłym silniku parametry są zgodnie jesli silnik ma 90 C skaner pokazuje taka temperaturę. Wymieniłem termostat bo ten (Niby Nowy ) był wadliwy jest nowy założony firmy Wahler. (jeden problem z głowy)
    Teraz tylko zostaje problem z odpaleniem tylko na zimnym silniku. Podpialem skaner i wchodzę w sekcje SILNIK i zauważyłem że zawsze na zimnym silniku pokazuje kod błędu 16500 Czujnik temp płynu chlodzacego silnika (G62) nieprawidłowy sygnal. Podobnie w opcji Check Engine pokazuje błąd P0116 Czujnik temperatury czynnika chlodzacego silnik sygnał poza zakresem wydajności. Wszytko wskazuje że ECU zle zczytuje informacje od czyjnika albo z ECU jest problem lub wtyczka która idzie od czujnika temp do ECU. Któryś z kabli robi psikusa. Ogólnie mówiąc trzeba przepatrztc wiązki i wtyczki. Czujnik temperatury czynnika chlodzacego jest dobry i sprawdzony.
    KAZIMEK24
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    05 Mar 2021, 20:36

    Błędy które odczytałeś mogą zmienić sposób dalszego postępowania .Nie wiem jakiego producenta zakładasz czujniki temperatury , Zasugeruję aby przed grzebaniem w wiązkach kupić oryginalny czujnik Vag. Te zamienniki są do d...y . Niby ich konstrukcja jak i zasada działania prosta jak budowa cepa a płatają figla.W mojej fabianie taka podróba świrowała w ten sposób że po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów wskażnik temperatury na desce spadał do zera . Po ponownym uruchomieniu wskazania wracały do normy . I znowu ileś tam kilometrów i to samo.............
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3353
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    05 Mar 2021, 20:49

    Czyli problem może być z czujnikiem temperatury? Powiem tak jeśli był by problem na wiazce lub kabelek był by przerwany to bo pokazał takie same błędy?
    KAZIMEK24
    Nowicjusz
     
    Posty: 14