VW Polo Silnik

19 Maj 2008, 23:34

Witam mam mały kłopocik szukałem na necie informacji o nowych silnikach w polówkach z 2008 roku, bo taką posiadam 1.2 12v 51kW, bo chce dowiedzieć dlaczego ten samochód na wszystkich biegach jakie wrzucam ma wysokie obroty na 3 rozpędzam sie do 50km/h i jest ponad 3000 obr/min a juz na 5 i 120km/h to prawie 5000 obr/min o 1000 obr /mniej i spalanie lepsze byłoby ekonomiczne:D bo to co o spalaniu producent napisał to kłamstwo

Ode mnie na parking w Balicach jest równe 300km wiec 300x2 = 600km i tyle przejeżdżam na baku paliwa z tego co producent pisze w trasie pali 5l/100 czyli powinienem przejechać ponad 700km a ledwo 600 km zrobiłem, jakieś 1,2l zostało to zaraz zatankowałem aby nie pchać auta:D

Auto kupowane w salonie

Może wiecie co jest nie tak. Spokojnie śmigam po polskich drogach max speed 120km/h
jak ktos ma lekarstwo na VW Polo pisać :D Za info thx
Volkswagen Polo 1.2 12V
Citroen Saxo 1.1i
Opel Ascona 1.6 benzyna
Ronek
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Lubaczów

19 Maj 2008, 23:43

Coś nie tak masz chyba kolego z tym silnikiem, bo ja mam 1.0, 45KM z 1991r i na całym baku spokojnie robię 700km prędkością 120km/h (oczywiście nie cały czas, raz wolniej raz szybciej)
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :)
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1894
Miejscowość: Jawor
Auto: Nie mam

20 Maj 2008, 08:55

A ja uważam,że to raczej w normie.Jak pisze kolega wyżej,z silnikiem 1,0 robi 700 km.Tak więc silnik 1,2 musi zrobić mniej.
Inną rzeczą jest,że nie należy nigdy sugerować się spalaniem,o którym pisze producent.W rzeczywistośći,to spalanie jest zawsze większe.Dlaczego?Jeżeli producent wypuści na rynek jakiś samochód,to zanim on wyjedzie na ulicę,najpierw go testują m.in. własnie na ilość spalania paliwa.I nie testują każdego jednego samochodu,tylko jeden z danego modelu.I cała rzecz tkwi w tym testowaniu pod względem spalania.Samochód wjeżdża na rolki,kierowca wysiada i silnik pracuje na tych rolkach aż licznik wskaże 100 km.Wówczas jest sprawdzane ile spalił paliwa(silnik jest podłączony do specjalnej aparatury,która liczy ilość przejechanych kilometrów oraz ilość średniego zużycia paliwa,która dla stałej prędkośći 90 km/h jest taka sama.Następnie pod lekkim obciążeniem sprawdzane jest ile pali w mieście.Ilość spalanego paliwa jest również liczona ze średniego zużycia tego paliwa.I cały szkopuł jest w tym,że jest to stała prędkość,samochód jest pusty(nie ma w nim nawet kierowcy),bagażnik jest pusty,nie ma oporu powietrza,które jest podczas normalnej jazdy,a które ma wielki wpływ na spalanie,samochód nie pokonuje żadnych wzniesień ani nie zatrzymuje się na światłach i nie rusza po kilkanaście razy,tak jak to jest podczas jazdy,nie są zmieniane biegi itd.Poprostu samochód wjeżdża na rolki,zadaje mu się prędkość obrotową silnika,która odpowieda prędkości np. 90 km/h i tak samochód sobie jedzie na tych rolkach.A w rzeczywistości jazda wygląda całkiem inaczej.No i nie ma dwóch takich samych silnków,które spalałyby tyle samo paliwa podczas takiej samej jazdy.Zawsze któryś będzie palił mniej lub więcej.A spalanie paliwa nie zależy tylko od prędkości z jaką się pokonuje daną trasę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Maj 2008, 12:20

Moze wiecie czy da sie coś z obrotami zrobić aby takie wysokie nie były bo strasznie dozo obrotów potrzebuje nawet aby ruszyć kolo 2000obr/min gdzie już troszkę powyżej 1200obr/min wystarcza w innych samochodom tej klasy. (VW Polo 1.2 12V 51kW ) to moja bryka:D
Volkswagen Polo 1.2 12V
Citroen Saxo 1.1i
Opel Ascona 1.6 benzyna
Ronek
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Lubaczów

21 Maj 2008, 08:39

Chodzi ci o to,że obroty są na luzie takie wysokie,czy o to,że żeby ruszyć,to trzeba dać mu takie obroty?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Maj 2008, 12:28

aby ruszyć trzeba mieć 2000obr/min bo gaśnie i już nie pytałbym sie ale prowadziłem naprawdę masę aut np.: fiata renault citroen mercedesem peugeot VW oraz ciężarówki, wiec dziwne jest to ze VW ma takie obroty może to jakaś blokada.


A jeszcze jedno jak daje nagle gazu to pedał gazu turkota jak pedał hamulca z abs-em
Volkswagen Polo 1.2 12V
Citroen Saxo 1.1i
Opel Ascona 1.6 benzyna
Ronek
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Lubaczów
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Polo 1,2 TSI o mocy 110 KM
    Pod maską opisywanej wersji Volkswagena Polo znajduje się silnik o pojemności 1,2 litra generujący moc 110 KM. Co w tym modelu znajdziemy na liście wyposażenia nie wymagającego dopłaty? Jest kilka takich rzeczy o których ...

24 Maj 2008, 17:05

Co do tego ruszania i wysokich obrotów,to na myśl nasuwa mi się sprzęgło.A co się dzieje z tym pedałem przyspieszenia,to nie mam bladego pojęcia.Może to jakieś wibracje od silnika,które przechodzą na pedał?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Maj 2008, 10:46

No pedał przyspieszania zachowuje sie dziwnie. Jezeli chce ruszyc z piskiem opon to po prostu mi drga jak przy hamowaniu z abs'em i takie gwałtowne ruszanie jest niemożliwe. Choć Nie mam żadnych systemów odpowiedzialnych za takie zachowanie :D I to mnie zastanawia ..
Volkswagen Polo 1.2 12V
Citroen Saxo 1.1i
Opel Ascona 1.6 benzyna
Ronek
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Lubaczów