VW Tiguan 2015 2.0TDI - Problem z chłodzeniem-nikt nie zna przyczyny

19 Lut 2020, 22:32

Mam nietypowy problem. Po nocy, kiedy rano uruchamiam samochód przez pierwsze 3 kilometry rośnie temperatura płynu chłodzącego. W pewnym momencie włącza się przekaźnik (po lewej stronie kierownicy)i temperatura szybko spada do 0. Po kolejnych 2 kilometrach przekaźnik wyłącza się i temperatura zaczyna rosnąć, a gdy osiągnie 90 stopni, pozostaje w tym stanie. Nie ma znaczenia,czy jadę 20km 160km/h czy stoje w korku. Dzieje się tylko przy maksymalnie schłodzonym silniku(stoi nieodpalany powyżej 4h).
Pompa wody wraz z rozrządem wymieniona tydzien temu.
ASO twierdzi, że tak nie powinno być, ale nie ma pojęcia co jest przyczyną.

Obrazuje to ten film.


[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

m4rcin
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 17 01 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Tiguan
Silnik: 2.0TDi CUWA 184KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

20 Lut 2020, 08:44

Trzeba zweryfikowac podczas jazdy wskazania czujnika temperatury za pomogą komputera. Powiedzieli Ci od czego jest ten przekaźnik? W tych silnikach występuje dodatkowa pompa wody może tu jest jakiś trop?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10538
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

20 Lut 2020, 18:57

przekaznik najprawdopodobniej od dodatkowej pompy...ale czemu ona sie tak szybko wlacza
m4rcin
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 17 01 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Tiguan
Silnik: 2.0TDi CUWA 184KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

20 Lut 2020, 19:40

Jest ona połączona z czujnikiem temp. Ja proponuję podmienic przekaźnik, jeżeli nie to wymienić czujnik temp płynu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10538
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

20 Lut 2020, 20:40

ale czujnik wraz z pompa wody byl wymieniany tydzien temu na nowy...
m4rcin
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 17 01 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Tiguan
Silnik: 2.0TDi CUWA 184KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

20 Lut 2020, 21:42

ale to jest dodatkowa pompa wody, nie ta główna w silniku....
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10538
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes-Benz klasy C - samochód do driftu Mercedes-Benz klasy C - samochód do driftu
    Klasa C jest autem zbudowanym według podobnych założeń co IS Lexusa czy BMW serii 3. Model stworzono głównie z myślą o podróżowaniu w komforcie, ale i nim bez większych trudności poszalejemy bokiem na torze. ...
    Audi R8 e-tron i S7 Sportback na planie filmu Iron Man 3 Audi R8 e-tron i S7 Sportback na planie filmu Iron Man 3
    Audi kontynuuje współprace z wytwórnią Disneya i z Marvel Studios, tworząc wspólnie film "Iron Man 3". Rezultaty tej kooperacji zobaczymy wkrótce w kinach. Oficjalna premiera odbędzie się w pierwszych ...

  • 21 Lut 2020, 09:35

    taka wskazówka odczytana z komputera:
    gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie 55' to zaczyna spadac do 51' i powoli rośnie.
    W tym samym czasie czujnik temperatury zarządzania temperaturą silnika(cokolwiek to jest) osiąga 61' i spada aż do 51'.
    m4rcin
    Nowicjusz
     
    Posty: 25
    Prawo jazdy: 17 01 2005
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: VW Tiguan
    Silnik: 2.0TDi CUWA 184KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2015

    21 Lut 2020, 11:05

    A czy przed wymiana rozrzadu i czujnika też były takie sytuacje?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10538
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
    Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

    21 Lut 2020, 11:43

    tak, m.in. dlatego wymieniłem rozrzad i pompe wody
    m4rcin
    Nowicjusz
     
    Posty: 25
    Prawo jazdy: 17 01 2005
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: VW Tiguan
    Silnik: 2.0TDi CUWA 184KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2015

    21 Lut 2020, 12:03

    Trzeba podmienić przekaźnik dodatkowo ustalić który czujnik temperatury odpowiada za włączenie dodatkowej pompy wody. Sprawdz jeszcze czy przy tym kiedy też przekaźnik psztyknie nie włącza się wentylator chłodnicy.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10538
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
    Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

    22 Lut 2020, 00:52

    ja sie zastanawiam....czy to nie jest przypadkiem....akumulator...?

    dzisiaj po calej nocy postoju auto mega szybko sie zagrzalo a przekaznik jakby wlaczyl sie po przejechaniu 200m i temperatura juz nie spadla.
    m4rcin
    Nowicjusz
     
    Posty: 25
    Prawo jazdy: 17 01 2005
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: VW Tiguan
    Silnik: 2.0TDi CUWA 184KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2015

    22 Lut 2020, 09:47

    Nie sądzę chodz już miałem sytuację gdzie słaby akumulator płatał zaskakujące figle
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10538
    Zdjęcia: 49
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
    Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D