W trasę ~40tyś

W trasę ~40tyś

04 Kwi 2012, 19:53

Witam!
Jestem młodą osobą i szukam auta którym będę pokonywał trasy głównie Poznań-Śląsk, raz w roku na wakacje i parę razy na narty plus jakieś małe wypady. Miasto raczej sporadycznie raz dwa razy w tygodniu. Mój dylemat jest dość znaczny. Gdyż mam wahania między hatchbackami, a sporymi sedanami. Od auta wymagam wygody, dobrego audio, i sporej ilość nm. Mam też rozbieżność między dieslem, a benzyną, jeśli benzyna to raczej i na pewno turbo benzyna. Spalanie by po mieście raczej nie przekraczało 10-12L. W zasadzie nie wiem czy potrzebne jest mi aż tak duże auto jak mondeo czy passat. Mam w tej chwili Astrę H 5d i jest dla mnie za mała i jeśli chodzi o przestrzeń w środku jak i o bagażnik. Raczej chciałbym auto z dobrym wyposażeniem. Do walki wchodzą:
Audi A3 8P silnik raczej 2.0TDi gdyż w tych pieniążkach ciężko o benzynę(!)
Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI
Saab 9-2 II gen. 1.8T-2.OT
Seat Leon 2P FR 2.0TDi(170km)
Skoda Octavia II RS 2.0TDi(170km)(!)
Toyota Avensis II 2.0 D4D
VW Golf V GTI(!)
VW Passat B6 2.0TDi-2.0TSI(!)

wykrzyknikiem zaznaczyłem faworytów.
Jak widać rozbieżność jest dość duża. Waham się między autami rodzinnymi, a autami dla osób młodych. Niewątpliwie największym moim faworytem jest Golf GTI. Roczniki do 2003-2004 mnie nie przerażają. Idealny wypośrodkowaniem były tu Saab albo Skoda. Aczkolwiek sam nie wiem. Proszę o wymienienie swojego faworyta razem z uzasadnieniem dlaczego on. Mam 20 lat.
pkierownik
Nowicjusz
 
Posty: 41
Rejestracja: 04 Kwi 2012, 19:33
Prawo jazdy od: 18 08 2010

Re: W trasę ~40tyś

04 Kwi 2012, 22:31

Seat Leon czy Golf nie będą większe od Astry, baa Leon będzie jeszcze mniej przestronny. Do tego "słynne" silniki 2.0TSi PD (bo c-r raczej nieosiągalne w tej kwocie). :| Przeczytaj ten wpis:
http://www.a6klub.pl/a6-c6-20tdi-proble ... t28061.htm

A co powiesz o AR 159?
[link wygasł] Samochód świetnie prowadzący się, z wytrzymalymi silnikami, choć zawieszenie dość nietrwałe w polskich warunkach.

Albo najbezpieczniejsza opcja Accord
[link wygasł] Silnik benzynowy dynamiczny i oszczędny (aczkolwiek lubiący wysokie obroty), samochód bezawaryjny, zawieszenie dość pancerne i o charakterystyce bardziej dynamicznej od Avensisa. Co prawda bez turbo, ale 2.0 TSi będzie dość ciężko znaleźć na rynku używek.

Można również poszukać coś pośredniego pomiędzy klasą średnią, a kompaktami czyli Mitsu Lancer
[link wygasł]
Co prawda znowu bez turbo, ale w tych pieniądzach znajdziesz albo niedopracowane TSI, albo dużo palące jednostki GM (czyli 1.8T i 2.0T).

Z diesli w porządku powinny być 2.0D4D montowane w Toyotach, natomiast .20 TDCI w Mondeo MKIV w tych pieniądzach jest raczej nieosiągalnie, zdecydowanie lepiej poszukać Focusa z 2.0TDCi 136KM
Libre
Aktywny
 
Posty: 336
Rejestracja: 28 Cze 2010, 11:17
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Seat Ibiza

Re: W trasę ~40tyś

04 Kwi 2012, 23:53

a czy np 407 2.0 HDI byłbyś zainteresowany?? jeśli tak to pisz :) cobym na darmo się nie rozpisywał!
Pzdr from ŁDZ,
Basiu

Peugeot 107 RC
ArcherPAF
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 61
Rejestracja: 19 Lis 2011, 15:45
Miejscowość:
Prawo jazdy od: 18 11 2006
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: P 107 RC
Silnik: 1.0 +
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: W trasę ~40tyś

05 Kwi 2012, 07:33

@libre- @2.0TSI to nie 2.0 TDI, TDI PD mnie nie przeraża, mój tata miał swojego czasu passata b6 z takim silnikiem narypał nim 200 tysięcy i dosłownie nic nie stało, dwóch znajomych miało Tourany z tymi silnikami i także było ok. Wiadomo zależy na jaki egzemplarz się trafi. Jednostki 1.8T albo 2.0T jeśli chodzi o paliwożerność mogą być. Kosmosu to one nie palą. Jak siedziałem w Golfie ale VI który w sumie w środku wiele się nie różni od V poczułem większa przestrzeń a i bagażnik chyba też trochę większy jak w Astrze. Przyciąga mnie zdecydowanie te GTI, fajnie od czasu do czasu się pobawić autem a do tego ma fajny styl. Alfa- no tak, piękne auto, ale koszty wymiany zawieszenia raz w roku mnie przerażają, wiem że mity o awaryjności Alf właśnie ta pogrzebała, aczkolwiek ja się boję. Accord i Lancer najzwyczajniej mi się nie podobają. Jestem również na nie z francuzami. Każdy znajomy który miał jakiegoś francuza prędzej czy później na niego narzekał, a i stylistyka mi nie podchodzi. Mondeo koło 40 tysięcy na pewno jakoś dostanę, jeśli focus to tylko st. Generalnie jeśli mam brać mniejsze auto to z fajnym silnikiem. A co z tą Octavią RS? Wydaje się idealnym kompromisem, moje propozycje:

[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]
nie wiem dużo o 2.2 D4D, jakie mają opinie?

[link wygasł]
boli natomiast brak automatycznej kilmy

co wy na takie egzemplarze?
pkierownik
Nowicjusz
 
Posty: 41
Rejestracja: 04 Kwi 2012, 19:33
Prawo jazdy od: 18 08 2010

Re: W trasę ~40tyś

05 Kwi 2012, 08:28

Nie znam lepszego auta w trasy tego segmentu niż 407, w dodatku można kupić pewny, krajowy egzemplarz za te pieniądze, szkoda go odrzucać no ale skoro jesteś uprzedzony to nie będę Cię zmuszał, Ty później będziesz żałował, że tłuczesz a nie łykasz kilometry.
Spośród powyższych polecam Mondeo, również świetnie się sprawdza w trasie i fajnie się prowadzi.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: W trasę ~40tyś

05 Kwi 2012, 08:57

Jasiek ale również nie lubię płynięcia, wolę pewne prowadzenie, a tutaj Passat albo Mondeo na pewno są lepsze od 407.
pkierownik
Nowicjusz
 
Posty: 41
Rejestracja: 04 Kwi 2012, 19:33
Prawo jazdy od: 18 08 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Salon Volvo 100 km od koła podbiegunowego Salon Volvo 100 km od koła podbiegunowego
    Samochody Volvo od ponad 85 lat powstają w Szwecji, kojarzącej się z surowym, polarnym mrozem i śniegiem. Najdalszy salon tej marki znajduje się w miasteczku Gällivare . Miejscowi twierdzą, że to tylko 4 godziny drogi ...
    Volkswagen Crafter 4MOTION z napędem firmy Achleitner Volkswagen Crafter 4MOTION z napędem firmy Achleitner
    Volkswagen Samochody Użytkowe wyposażył w tym roku swój największy model "Crafter 4MOTION" w napęd na wszystkie koła. Duża masa Craftera z ładunkiem wymagała zastosowania specjalnej konstrukcji napędu. Skorzystano ...

  • Re: W trasę ~40tyś

    05 Kwi 2012, 10:28

    To już zależy od indywidualnych preferencji.

    [Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    W TG fajnie pokazali jak dobry jest układ jezdny 407 na torze.
    Mondeo i Passatowi z racji miększych zawieszeń i większych wymiarów brak zwinności Peugeota, dzięki konstrukcji zawieszenia 407 jest też wyjątkowo stabilny przy dużych prędkościach.
    Jasiek90
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2899
    Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
    Miejscowość: Zawichost
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
    Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: W trasę ~40tyś

    05 Kwi 2012, 10:56

    Tutaj na temat bezpośredniego porównania.

    [Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    I tak jak myślałem wygląda to lepiej jak w 407. Nie będę się sprzeczał na temat twoich odczuć na temat prowadzenia jak i swoich bo nigdy nie jeździłem 407. Jednakże wydaje mi się że porównujesz 407 do starszych rywali takich jak b5/b5fl i mondeo mk3. Jeździłem natomiast Peugotem 508 i prowadzenie mi zdecydowanie nie pasowało. I Passat był w tym wypadku zdecydowanie bardziej zwinny i lepiej pokonywał zakręty, nawet ociężały S-max jeździł lepiej. Mondeo mk4 niestety też jeszcze nie jeździłem, ale domyślam się że jeździ podobnie do S-maxa tylko czuć mniejszą masę. Avensis w porównaniu do reszty jest taka, nijaka. Niby wszystko ok ale fajerwerków nie ma. Tak jak mówiłem 407 odrzucam gdyż nie podoba mi się jego stylistyka przede wszystkim, jak i marka mi nie odpowiada. Nie bież mnie za tendencyjnego w przypadku do francuzów, gdyż podobają mi się bardzo twory Citroena w tej chwili.
    pkierownik
    Nowicjusz
     
    Posty: 41
    Rejestracja: 04 Kwi 2012, 19:33
    Prawo jazdy od: 18 08 2010

    Re: W trasę ~40tyś

    05 Kwi 2012, 11:23

    Ech literówka :wink: W Touranach były zazwyczaj montowane TDI OBK, które nie sprawiały toretycznie tyle problemów. Dalej jednak uważam, że kupno samochodu z 2.0TDI to jak igranie z ogniem. Skala problemów i awarii jest naprawdę ogromna, a koszty naprawy mogą zwalić z nóg (m.in pęknięcie głowicy).
    Niestety nawet silnik w Golfie GTI czyli 2.0 TFSI nie jest pozbawiony wad. Osadzający się nagar na zaworach, który nie usunięty może nawet doprowadzić do zniszczenia jednostki (wcześniej odczuwalne będzie pogorszenie się osiągów) czy bardzo duże zużycie oleju (u niektórych nawet litr na 1000 km) to chleb powszedni w tym silniku.
    Natomiast 2.2D4D, 2.0 HDI w 407 to całkiem udane silniki cierpiące raczej na typowe bolączki diesli (dwumasa)

    BTW: Cena przy Mondeo jest netto :wink:
    Libre
    Aktywny
     
    Posty: 336
    Rejestracja: 28 Cze 2010, 11:17
    Miejscowość: Sosnowiec
    Auto: Seat Ibiza

    Re: W trasę ~40tyś

    05 Kwi 2012, 13:51

    @Libre- Dzięki nie uważnie czytałem ogłoszenie. Widzę że jednak ciężko dostać mondeo mk4. Ciekawym egzemplarzom bliżej 50 tysięcy jak 40. Więc znika z listy.

    A ta Octavia? Chyba coraz bardziej się przekonuje, jeździł ktoś, miał styczność?

    Co do nagaru przy FSI/TSI/TFSI to wiem, miałem styczność z tym zjawiskiem.

    Słyszałem złe opinie o 2.0TDI, aczkolwiek uważam że tyle ile narzekających tyle jest i zadowolonych. Nie bez powodu tyle tego jeździ. A 1.9TDI do Passata z jego 105 końmi to trochę porażka uważam.
    pkierownik
    Nowicjusz
     
    Posty: 41
    Rejestracja: 04 Kwi 2012, 19:33
    Prawo jazdy od: 18 08 2010

    Re: W trasę ~40tyś

    05 Kwi 2012, 22:09

    Zgadzam się, 105 koni w tej budzie to jednak zdecydowanie za mało. A tak swoją drogą to czemu odrzuciłeś Vectre np. w wersji OPC-Line?
    Libre
    Aktywny
     
    Posty: 336
    Rejestracja: 28 Cze 2010, 11:17
    Miejscowość: Sosnowiec
    Auto: Seat Ibiza

    Re: W trasę ~40tyś

    06 Kwi 2012, 08:56

    Bo prowadzi się jak rozciągnięte stringi:)
    pkierownik
    Nowicjusz
     
    Posty: 41
    Rejestracja: 04 Kwi 2012, 19:33
    Prawo jazdy od: 18 08 2010

    Re: W trasę ~40tyś

    07 Kwi 2012, 08:39

    Na moje nieszczęście wczoraj miałem okazje przejechać się Skodą Superb II. Auto mnie totalnie zauroczyło. Przestrzeń, komfort, rozmiary bagażnika, nie mówiąc już o miejscu w 2 rzędzie gdzie można by spokojnie namiot rozłożyć. Prowadzenie bardzo fajne, aczkolwiek czuć masę. Konsola bardzo fajnie wysoko poprowadzona daje poczucie bezpieczeństwa. Auto spodobało mi się na tyle iż odkładam zakup do września/października i intensywnie oszczędzam:)
    pkierownik
    Nowicjusz
     
    Posty: 41
    Rejestracja: 04 Kwi 2012, 19:33
    Prawo jazdy od: 18 08 2010
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Infiniti Q50
      S2020005