W211 V8, co dalej?

09 Kwi 2025, 09:31

Dodam że w przypadku alfy trzeba mieć dobrego mechanika który kuma diagnostykę tego koncernu bo to nie jest takie oczywiste i można sobie narobić dodatkowych kosztów przekonałem się już 2 razy na własnym przykładzie że nie ma tu sensu kierować się logiką.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16749
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Kwi 2025, 09:50

Kao napisał(a):Dodam że w przypadku alfy trzeba mieć dobrego mechanika który kuma diagnostykę tego koncernu

Właśnie tego nie dodałem.

Prosty przykład można wpisać sobie na google.
Ostatnia wycieczka: zaczął mrugać licznik przebiegu, na forum Alfy to "tylko" usterka może tego i tego albo tamtego albo jeszcze tamtego. Co się okazało elektryk skasował mruganie to zgasło podświetlenie zegarów, potem naprawił podświetlanie to znowu licznik zaczął mrugać to okazało się że radio gaśnie na jedną sekundę i wtedy prawdopodobnie ta awaria uruchamia mruganie licznika :shock:
A niestety jest to jedna ze 100 awarii która się pojawiła :evil:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11153
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Kwi 2025, 14:52

Nie wiem co to za alfa ale brzmi jak padnięty blue&me :D
Na grupach większość 1.75tbi odradza albo ostrzega że tylko dla napalonych z $ i cierpliwością. 1.4 to już inna historia i bolączkia gdzie indziej - kiedyś mzoe opiszę no narazie ledwie 20k zrobione i lista bolączek pewnie urośnie.
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 163
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: AR Giulietta
Silnik: 1.4 T-Jet 120km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

09 Kwi 2025, 17:06

Nie tak dawno skonczylem czytac jakis temat o Alfie jak to wychwalaja, ze to juz zupelne auto od poprzednich Alf, ze w koncu jest premium i nie trzeba sie bac o serwis :ok:
Infa bralem pod uwage QX70 ale podobno ciasno w srodku jak na ten gabaryt, no i tylko i wylacznie 3,7. 5,0 to juz dla mnie troche abstrakcja na daily, w sumie tez troche bylo to przyczyna nie trzymania W211 i przeksztalcania go w auto daily.
A hybryda w porownaniu z benzyna w przypadku IS200t to dobry pomysl dla kogos kto lubi agresywniejsza jazde?
kazeda
Nowicjusz
 
Posty: 9

09 Kwi 2025, 21:10

kazeda napisał(a):QX70 ale podobno ciasno w srodku jak na ten gabaryt, no i tylko i wylacznie 3,7. 5,0

I jeszcze 2,0 trzeba tam na coś uważać ale podobno bidy nie ma. Tak czy siak egzotyka.
kazeda napisał(a):A hybryda w porownaniu z benzyna w przypadku IS200t to dobry pomysl dla kogos kto lubi agresywniejsza jazde?

Hybryda w is średni pomysł dla agresora szczególnie w trasie. Tu tylko 450h.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11153
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Kwi 2025, 21:19

Q50 infa odpuszczac?Az tak okrojony jest rynek szukajac czegos 'normalnego'?
Przejrzalem lexusy na nowszego gsa 450h mnie nie stac, a 450h widzialem, ze warto szukac polifta w przypadku mk3. Isa jak bym szukal to juz chyba w strone samej benzyny.
Mam kilka pytan co do gsa mk3, szukac polifta i najlepiej jesli juz ktos baterie regenerowal? bo widze, ze przedlift troche problemow mial. Jak wyglada jazda samochodem ze skrzynia CVT tzn. to jest skrzynia, ktora na dluzsza mete nie bedzie 'lubila' agresywniejszej jazdy? Jakby pytam w odniesieniu do klasycznych automatow, nie mialem stycznosci nigdy z taka skrzynia biegow. Nie jezdze tez od swiatel do swiatel z butem w podlodze na maksa, mocniejszy samochod to dla mnie czasem latwiejsze wlaczenie sie w ruch czy bezproblemowe wyprzedzanie poza miastem.
A odnosze sie do tego tak, bo obecne i20 musze troche rozbujac, zeby wyprzedzic na drogach szybkiego ruchu.
Przy moim gornym pulapie budzetu znlazlem jeszcze: Kia Stinger z 2.0 255km.
Widze, ze opcja jeszcze jest I20 w wersji N, gdyby nie maly gabaryt auta...
kazeda
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Yeti zwycięzcą w raporcie niezawodności
    SKODA Yeti okazała się najbardziej bezawaryjnym autem według raportu niezawodności GTU oraz w badaniach Which? Niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego (GTU) skomponowało listę modeli, które uzyskały najlepszą ...

12 Kwi 2025, 09:57

kazeda napisał(a):Q50 infa odpuszczac?

Ja bym nie odpuszczał oczywiście mając z tyłu głowy że w serwisie to nie golf 4 gdzie rano zamówisz czujnik i będzie wieczorem. Infinitiwcy mają jednego szpenia od gratów chyba gdzieś pod Poznaniem + trzeba korzystać z internetu.
kazeda napisał(a):Az tak okrojony jest rynek szukajac czegos 'normalnego'?

Tak jest, dlatego już od dawna mam problem z doborem auta dla siebie. Albo idziesz na łatwiznę w stronę zakupu premium europejskiego albo jest cienko z wyborem i z łatwością/dostępnością serwisową. Przy autach premium z EU jest trochę inny problem czyli natłok badziewnej technologii i jej często bardzo kiepska jakość. A wtedy co z tego że dana część jest dostępna od ręki jak kosztuje krocie.
kazeda napisał(a):Przejrzalem lexusy na nowszego gsa 450h

450h MK4 jest bardzo drogi w kupnie ale w 100% warty tej kasy. Jeżeli chodzi o Gs MK4 jest to według mnie najlepszy wypust Gs-a ever :D
W sumie wszystkie opcje są ok. Dla mnie naj jest 450h i gsf :twisted:
kazeda napisał(a):450h widzialem, ze warto szukac polifta w przypadku mk3.

MK3 450h fl opłaca się szukać + 430.
Nie będę się rozpisywać ale fl jest poprawiony i to sporo, 430 to silnik 10/10.
Ogólnie po MK3 widać pogorszenie lexa ale przy konkurencji jest więcej niż dobrze oczywiście w kategorii technicznej bo fill z jazdy skrajnie różny od BMW/audi.
kazeda napisał(a):Mam kilka pytan co do gsa mk3, szukac polifta i najlepiej jesli juz ktos baterie regenerowal?

Na tą chwilę baterie sporo firm wymienia yeż się naprawia/regeneruje. Bardziej trzeba wyszukać kogoś zaufanego bo np.masz zaśniedziałe połączenia cel które trzeba wyczyścić a ktoś Ci wymieni baterie. Koszt około 6-12k wymiany. Co jak na częstotliwość usterki, klasę auta oraz jego osiągi uznaje za dosyć tanie. Do tego robota odbywa się szybko bez wyjmowania silnika :mrgreen:
kazeda napisał(a):Jak wyglada jazda samochodem ze skrzynia CVT tzn. to jest skrzynia, ktora na dluzsza mete nie bedzie 'lubila' agresywniejszej jazdy?

To nie jest kupowaty multitronic z kałdi albo inny wynalazek tylko eCvt więc awarie są czysto statystyczne. Nie wiem jak obecnie kosztują używki ale kilka lat temu zapotrzebowanie na nie było zerowe więc często kosztowały mniej niż zestaw dobrego sprzęgła do golfa TDI :D
Tu bardziej trzeba się przyzwyczaić do charakterystyki czyli wciskasz na max obroty są na max a prędkość goni obroty. Nie ma żadnych biegów itp. przy dużych silnikach nie jest jakoś uciążliwe. Tu też jest wyciszenie ok.
kazeda napisał(a):Przy moim gornym pulapie budzetu znlazlem jeszcze: Kia Stinger z 2.0 255km

Nie wypowiem się. Wizualnie ok.
kazeda napisał(a):Widze, ze opcja jeszcze jest I20 w wersji N, gdyby nie maly gabaryt auta...

Typowy skakaniec.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11153
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Kwi 2025, 15:20

Wrzucam jeszcze:

Skoda Octavia 2.0 TSI RS 245 DSG
Opel Insignia II Grand Sport 2.0 Turbo 260KM

co o tym myslicie?
kazeda
Nowicjusz
 
Posty: 9

15 Kwi 2025, 16:15

kazeda napisał(a):Wrzucam jeszcze:

Skoda Octavia 2.0 TSI RS 245 DSG
Opel Insignia II Grand Sport 2.0 Turbo 260KM

co o tym myslicie?

Sorki miałem Ci odpisać na PW ale najpierw miałem kupę roboty a potem zapomniałem.
Opla bym odstrzelił bo ogólnie jest kiepskim autem a w dodatku te jego osiągi są mocno papierowe.

Skoda niby ok.tylko zastanów się czy wpisze się w Twoje wymagania.
wiem że za chwilę zjawi się nasz "miłośnik" VW ale dla mnie to auto "ni w kij nie w oko" do tego jeszcze skrzynia specjalnej troski + stabilność techniki taka "se".

Jak coś to napisz mi gdzie mieszkasz bo będę miał auto jakim się interesowałeś. Może nie taka wersja ale będziesz miał pogląd na filing jazdy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11153
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe