Wybór auta do 8-10 tysięcy

09 Paź 2025, 14:25

Pomijając to co powyżej, to jeździć w trasy do Niemiec w SDI to trzeba mieć i cierpliwość i brak jakichkolwiek wymagań co do hałasu czy komfortu. Wolałbym tym Punto jeździć...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8955
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Paź 2025, 14:41

Panowie ja rozumiem że Golf i SDI Wam się nie podoba bo zawiść, bo silniki wieczne i spalanie jak w skuterze ale wysilcie się bo te argumenty niczym z Tiktoka są śmieszne :D
Rozrząd w SDI który kosztuje może 280 zł albo Punto 1,2 które ma być super wygłuszone i komfortowe na autostrady no to wiecie :mrgreen: szkoda komentować

Generalnie nic lepszego niż SDI się nie znajdzie, prosty, wieczny silnik z niskim spalaniem. Jedyny minus blacha i tyle.
A super wygłuszenie i nieziemska moc to raczej budżet razy 4-5...
Sopelek
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 12 06 2007
Auto: Skoda
Silnik: tsi
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

09 Paź 2025, 15:00

W przeciwieństwie do Ciebie siedziałem w Golfie SDI i to budzi całe sąsiedztwo w otoczeniu, jeździć tym do Niemiec to trzeba być masochistą.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8955
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Paź 2025, 15:08

Noo ja Tobie nie każe tym jeździć, tylko jakoś 99% użytkowników jest zadowolonych z tego silnika, a Ty tylko siedziałeś i wiesz że jest be be ciekawe...ludzie oddają na złom te auta bo gniją....a silnikowo jest bajka.
Sopelek
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 12 06 2007
Auto: Skoda
Silnik: tsi
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

11 Paź 2025, 09:02

Sopelek napisał(a):Noo ja Tobie nie każe tym jeździć, tylko jakoś 99% użytkowników jest zadowolonych z tego silnika, a Ty tylko siedziałeś i wiesz że jest be be ciekawe...ludzie oddają na złom te auta bo gniją....a silnikowo jest bajka


Nie wiem czy do was zwracać się w liczbie mnogiej czy pojedyńczej bo piszecie zawsze podobne historie wynoszące na wyżyny wszystko co ma znaczek VW. Wygląda to na jakieś multikonto :D
Teraz pewnie objawisz/objawicie się w następnym temacie gdzie można polecić niezniszczalne VW :mrgreen:

To Ci powiem tak. Posiadałem kilka SDI ba dalej posiadam caddy SDI. Zrobiłem nimi masę tras i...przestań pisać te farmazony.
Silnik sam w sobie jest super tylko że autor ma skrajnie zakrzywiony obraz serwisu auta oraz podstawowych wymian.
Więc dalej silnik który jest prosty i zawsze odpali obudowany jest zardzewiałym złomem który posiada mechanikę czego autor i jak widać Ty/Wy nie rozumiecie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11475
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Paź 2025, 14:09

szybki napisał(a):Teraz pewnie objawisz/objawicie się w następnym temacie gdzie można polecić niezniszczalne VW
Podobnie jak Ty, Francc i Galakty święta trójca hejterów wszystkiego co niemieckie :mrgreen:


szybki napisał(a):obudowany jest zardzewiałym złomem

i to mówi osoba która w niemal każdym temacie poleca japońce nie przechodzące przeglądu bez podłogi...

szybki napisał(a):który posiada mechanikę czego autor i jak widać Ty/Wy nie rozumiecie.
mechanikę, którą ogarnia się za groszę i dalej śmiga trzepiąc kilometry. Porównaj sobie trwałość tego SDI a 1,2 albo 1,4 w jakiś tandetnych mieszczuchach z tego tematu :ok:
Sopelek
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 12 06 2007
Auto: Skoda
Silnik: tsi
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

11 Paź 2025, 15:04

Sopelek napisał(a):Podobnie jak Ty, Francc i Galakty święta trójca hejterów wszystkiego co niemieckie

Nie kumam, patrząc na ten temat chociażby.
Sopelek napisał(a):mówi osoba która w niemal każdym temacie poleca japońce nie przechodzące przeglądu bez podłogi...

Przestań ubarwiać historyjki, sprawdź merytorykę WaszychTwoich rad i tu znowu ten temat jest jak soczewka.
Sopelek napisał(a):mechanikę, którą ogarnia się za groszę i dalej śmiga trzepiąc kilometry. Porównaj sobie trwałość tego SDI a 1,2 albo 1,4 w jakiś tandetnych mieszczuchach z tego tematu

Pytający ma problem z wymianą chłodnicy w Punto albo kompletnego rozrządu więc co go uchroni SDI? Tam nie ma rozrządu ? A chłodnica VW pewnie jest wieczna. No i rdza też jest ok.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11475
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Paź 2025, 09:35

Pomijając już fakt, czy autor tematu ma dobre, czy złe podejście:
Sopelek napisał(a):Panowie ja rozumiem że Golf i SDI Wam się nie podoba bo zawiść, bo silniki wieczne i spalanie jak w skuterze ale wysilcie się bo te argumenty niczym z Tiktoka są śmieszne
słyszałeś kiedyś o takim czymś jak wymagania, wynikające ze sposobu eksploatacji?
Przy obecnym tempie ruchu drogowego, jazda do Niemiec wolnossącym dieslem, gdzie będziesz jechać zapewne w 99% autostradą, nawet jeśli będzie on produkować paliwo - mija się kompletnie z celem i nawet jeśli ktoś ma dużo czasu do pokonania takiej trasy, po co karać się jazdą za ciężarówkami? Przeciętna benzyna normalnych rozmiarów (nie mówię tutaj o sytuacjach typu 1.6 100KM w Passacie) sprawdzi się o wiele lepiej od takiego diesla, który obecnie może byłby dobry do rozwożenia kebabów, albo turlania się z podmiejskiej wioski do miasta jakąś krajówką.

Choć jeśli jesteś trollem / botem, to żadne argumenty nie dotrą :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14226
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Paź 2025, 10:08

mike napisał(a):Choć jeśli jesteś trollem / botem, to żadne argumenty nie dotrą

Nie dotrą bo zauważ iż mamy 3ech forumowiczów którzy z grubsza robią to samo, czyli pojawiają się, piszą to samo po czym znikają jak kamfora.
Najgorsze jest to że dla nich VW jest przepustką do raju a ludzie to łapią.
Ten temat jest chyba wzorcowy, gdzie sednem jest mały budżet, brak wiedzy motoryzacyjnej, brak funduszy na serwis albo chęci na co mamy odpowiedź iż jaka marka nie potrzebuje wymian rozrządu, chłodnic, pomoc wody ??? Oczywiście VW :no:

Chociaż jak miałbym jeszcze kilka lat temu wyznaczyć top zajechanych aut przez właścicieli to marki premium eu byłby nr1 w tym VW.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11475
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Paź 2025, 11:51

Ok to jak już traktujemy SDI niczym Trabanta z silnikiem dwusuwowym który rozwija vmax na poziomie 80 km/h albo Fiata 126p, to niech autor kupuje "przeciętną benzynę normalnych rozmiarów" do zasuwania po autostradzie..
Niech tylko wie, że aby zbliżyć się chociaż w niewielkim procencie do ekonomii tego SDI, który swoją drogą normalnie leci 140-150 bez problemu to konieczne lpg i teraz albo własna instalacja w 25 letnim silniku z przebiegiem 300 tys albo kupno śmietnika z lpg 6 letnim np..w przeciwnym wypadku taniej chyba wyjdzie jazda Flixbusem do tych Niemiec.
W każdym razie ja kończę kopanie z końmi i powodzenia dla autora :ok:
Sopelek
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 12 06 2007
Auto: Skoda
Silnik: tsi
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

14 Paź 2025, 12:30

Przy 150 km/h ten silnik ma 4000 obrotów. Chłopie przestań wciskać kit że to normalnie się porusza i jest komfortowe, byle benzyna go rozjeżdża.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8955
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Paź 2025, 13:31

Sopelek napisał(a):Niech tylko wie, że aby zbliżyć się chociaż w niewielkim procencie do ekonomii tego SDI, który swoją drogą normalnie leci 140-150 bez problemu to konieczne lpg i teraz albo własna instalacja w 25 letnim silniku z przebiegiem 300 tys albo kupno śmietnika z lpg 6 letnim np..w przeciwnym wypadku taniej chyba wyjdzie jazda Flixbusem do tych Niemiec.
W każdym razie ja kończę kopanie z końmi i powodzenia dla autora


Uderz w stół a odezwą się nożyce :D :D :D
I dalej swoje :happy: :happy: :happy:
I aż dziw bierze że to są opinie o starym parchu :shock:

Dla zainteresowanych SDI 1,9 polo/gady/golf (mam jeszcze jednego na stanie) zrobiłem mnóstwo km.w trasie i ...jako pojazd wolnobieżny tak jak jeździłem na Podlasiu sprawdził się jedziesz koło 80-90kmh i jest git. Natomiast trasa Białystok-Warszawa autostrada lipa. Niestety z oszczędności nic nie zostawało. Przy licznikowych 145kmh spokojnie spalanie to 7l on.

Ale i tak jest to temat wtórny przy tych śmieciach ....ah przepraszam nie śmieć tylko "DAS auto" :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11475
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Paź 2025, 17:37

mike napisał(a):po co karać się jazdą za ciężarówkami?

Nie bardzo rozumiem ten argument, ciężarówka jedzie 100 km/h, na niemieckich autostradach masz 3-4 pasy w jednym kierunku to jadąc jak kolega wyżej 145 km/h po prostu włączasz kierunek i zmieniasz pas, to takie trudne? Serio?

Za chwilę to się okaże że min. 150 albo najlepiej 200 koni jest potrzebne żeby wyjechać na autostradę. Paranoja.

szybki napisał(a):Niestety z oszczędności nic nie zostawało. Przy licznikowych 145kmh spokojnie spalanie to 7l on.
Ok to teraz pomyśl ile w takich warunkach spali klasyczna benzyna
Hamal
Nowicjusz
 
Posty: 47
Auto: Skoda Superb
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

14 Paź 2025, 18:44

Hamal napisał(a):Nie bardzo rozumiem ten argument, ciężarówka jedzie 100 km/h, na niemieckich autostradach masz 3-4 pasy w jednym kierunku to jadąc jak kolega wyżej 145 km/h po prostu włączasz kierunek i zmieniasz pas, to takie trudne? Serio?


Mówiłem :? jechałeś kiedyś Lupo SDI czy tak piszesz żeby pisać ?
Hamal napisał(a):Ok to teraz pomyśl ile w takich warunkach spali klasyczna benzyna


Nie muszę myśleć bo w szczytowych momentach robiłem różnymi autami te same trasy nawet po100-120k.km. (w tym caddy/polo/lt SDI) Zwykłe beny licz od 0,5 do 1,5l więcej hmmm tylko z chłodnicami :D

Ale tak właściwie kolego straciłeś wątek i masz temat zastępczy.

Rozmawiamy o tym że autor ma wypaczone podejście motoryzacyjne a Twój kolega z zastępu "DAS AUTO" udowadnia nam że SDI podoła temu że jest problem (autora) z zapłaceniem za chłodnicę, rozrząd albo pompę wody.

Więc powtórzę pytanie czy SDI nie posiada chłodnicy, rozrządu albo pompy wody ?
A może 20letnie Lupo nie serwisuje się?

Reasumując dla mnie panowie Wasza krótkowzroczność i skrajny brak nawet elementarnej wiedzy jest dramatem :cry:

Generalnie niech autor kupi sobie to Lupo SDI i zapomni o serwisie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11475
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Paź 2025, 19:33

szybki napisał(a):Mówiłem jechałeś kiedyś Lupo SDI czy tak piszesz żeby pisać ?

Tak jeździłem SDI, mało tego z kumplem 17 lat temu jechaliśmy do Niemiec Fiatem SC 900 (całe 39 KM) ponad 800 km na robotę i spokojnie ciężarówki wyprzedzałem także ja nie potrzebuje 500 konnych fur żeby na autostradzie wyprzedzić tira :mrgreen:

szybki napisał(a):Zwykłe beny licz od 0,5 do 1,5l więcej hmmm tylko z chłodnicami
No co Ty ja bym powiedział że z 0,5 do 1,5l mniej spali benzynka np 1,6 w kompakcie niż takie Polo SDI :D
Hamal
Nowicjusz
 
Posty: 47
Auto: Skoda Superb
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018