Wybór testera diagnostycznego

Wybór testera diagnostycznego

06 Lis 2013, 21:55

Planuję kupić do warsztatu tester diagnostyczny. Nie znam się na nich za bardzo więc chciałbym się poradzić jaki wybrać, czy np coś takiego -> [link wygasł] jest warte zainteresowania?
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2697
Zdjęcia: 125
Rejestracja: 28 Lis 2009, 11:42
Auto: Opel Vectra C 1.8

Re: Wybór testera diagnostycznego

07 Lis 2013, 10:45

Od niedawna wpadł w moje ręce podobny tester. To że sprzedawca pisze że diagnozuje pojazdy od 1996 to nie znaczy że się połączy ze sterownikiem silnika ( http://autodiagnoza.pl/index.php?teksty=2 ). Zresztą pisze - umożliwia- Lista pojazdów jest długa i zachęcająca ale starsze modele silnikowe się nie łączą z oczywistych względów - nie były jeszcze w standarcie OBD2. Np.
Combo 1,7 DTI - nie
Combo 1,7 CDTI - tak
Zafira 1,9 CDTI - tak
Yari 1,0 ale 2007 - tak
Fabia I 1,4 Mpi - nie
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2630
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Wybór testera diagnostycznego

07 Lis 2013, 14:18

A możesz coś polecić co by się nadawało do europejskich starszych aut, tzn z lat 90tych ?
Pytam bo w tym temacie jestem ciemny.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2697
Zdjęcia: 125
Rejestracja: 28 Lis 2009, 11:42
Auto: Opel Vectra C 1.8

Re: Wybór testera diagnostycznego

07 Lis 2013, 22:06

krikus napisał(a):A możesz coś polecić co by się nadawało do europejskich starszych aut, tzn z lat 90tych ?
Pytam bo w tym temacie jestem ciemny.

Ciemny to ja też jestem. Odpowiadam na pytania tylko i wyłącznie gdy miałem kontakt z rzeczonym tematem. Ja mam internet i Ty też masz - to szukaj . Ty chcesz najtańszym kosztem obrobić potrzeby warsztatowe , czyli kupić uniwersalny tester za psie pieniądze. A tu tak dobrze nie ma. Jeśli się dobrze orientuje to w grupie VAG zakupisz coś do starszych modeli, ale do opli , fordów itp. to chyba nie.Choćby nawet to kilka dedykowanych testerów uczyni kwotę.Jeśli chcesz legala to pozostaje wydatek spory na jakiś kombajn diagnostyczny.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2630
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Wybór testera diagnostycznego

08 Lis 2013, 11:31

bonifacy napisał(a):Ja mam internet i Ty też masz - to szukaj

Każdy z nas ma. Ale cennych i rzeczowych wskazówek brak, reklam za to pełno.
Postanowiłem szukać rad tutaj, przecież to forum samochodowe.

bonifacy napisał(a):Ty chcesz najtańszym kosztem obrobić potrzeby warsztatowe , czyli kupić uniwersalny tester za psie pieniądze. A tu tak dobrze nie ma.

A no dlatego bo nie prowadzę warsztatu elektromechaniki, więc zakup takiego za kilka czy kilkanascie tys. zł mi się nie zwróci. Potrzebowałbym go dla własnych potrzeb, pod auto handel, drobne naprawy.

bonifacy napisał(a):.Jeśli chcesz legala to pozostaje wydatek spory

To te tańsze są nielegalne czy jak? :shock:
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2697
Zdjęcia: 125
Rejestracja: 28 Lis 2009, 11:42
Auto: Opel Vectra C 1.8

Re: Wybór testera diagnostycznego

08 Lis 2013, 20:58

bonifacy napisał(a):Jeśli chcesz legala to pozostaje wydatek spory na jakiś kombajn diagnostyczny.

No tak ...napisało się coś tam to i trzeba się z tego wytłumaczyć bo ;
krikus napisał(a):To te tańsze są nielegalne czy jak? :shock:

Testery są chyba legalne. Ty możesz kupić np. na alledrogo interfejsy na kompa do interesujących Cię marek/roczników i pobrać na necie darmowe , na własne potrzeby oprogramowanie. To jest jedna alternatywa w stosunku do testerów/skanerów. Ale Ty piszesz że masz Auto -handel. To firma legalna czy krzak ? Będziesz wykorzystywał sprzęt diagnostyczny w związku z prowadzoną działalnością ? Jeśli tak to chyba należałoby pytać o rodzaj licencji na oprogramowanie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2630
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Octavia - przemyślane rozwiązania SKODA Octavia - przemyślane rozwiązania
    SKODA Octavia to najważniejszy z modeli marki, który wciąż bije rekordy popularności i jest najchętniej kupowanym modelem od 2009 roku w Polsce. Debiut trzeciej generacji tego auta stanowi wielkie wydarzenie dla całej ...
    Kia Ceed 2 - led reflektor przód jak naprawić? Kia Ceed 2 - led reflektor przód jak naprawić?
    Koledze zepsuł się reflektor mianowicie nie zapala mu się led w jednej z lamp nie świeci w ogóle a w drugiej miga czasami. Są to wersje europejskie zwykłe soczewki z ledami (nie Xenon) czy jest możliwość naprawienia ...

  • Re: Wybór testera diagnostycznego

    09 Lis 2013, 15:30

    bonifacy napisał(a):To firma legalna czy krzak ?
    Przepraszam a co niby miało by być nielegalnego?
    Jestem przedsiębiorcą czy osobą fizyczną to bez znaczenia.
    Potrzebuję tester diagnostyczny który "zda egzamin" w diagnozowaniu aut z lat 90tych oraz nieco młodszych.

    P.S. proszę o wypowiedzi kolejnych osób które się orientują w temacie, lub miały do czynienia z testerami za kilka stów. :idea:
    krikus
    fs...VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2697
    Zdjęcia: 125
    Rejestracja: 28 Lis 2009, 11:42
    Auto: Opel Vectra C 1.8

    Re: Wybór testera diagnostycznego

    09 Lis 2013, 20:51

    krikus napisał(a): proszę o wypowiedzi kolejnych osób które się orientują w temacie, lub miały do czynienia z testerami za kilka stów. :idea:
    Jak są tacy to by się już dawno wypowiedzieli :mrgreen:
    krikus napisał(a):Potrzebuję tester diagnostyczny który "zda egzamin" w diagnozowaniu aut z lat 90tych oraz nieco młodszych.
    Za kilka stów uniwersalnego do wszystkiego co wtedy jeżdziło to nie ma takiego :mrgreen: Za kilka/kilkadziesiąt tysiaków z walizką różnych kabli do podłączenia to tak.Ja się za bardzo na tym nie znam , ale widzę że forsujesz temat który jest chyba z góry skazany na porażkę. Nie każde auta z tego okresu miały typowe na dzień dzisiejszy gniazda diagnostyczne . Np. fiaty miały trzy-pinowe. Wtedy co producent to inny protokół łączności. Sprawa się rozjaśniła gdy odgórnie narzucono obowiązek stosowania przez producentów aut systemu OBD2/EOBD. Dało to w rezultacie ujednolicenie systemów i tym samym możliwość stworzenia taniutkich testerów. Więcej w temacie nie piszę bo uważam że nie ma sensu.Niech się inni wypowiedzą zgodnie z Twoją wolą.
    Ps. alernatywa dla niektórych starszych aut : https://www.google.pl/#psj=1&q=kody+migowe Czytaj :D Np nowsza Zafira https://www.google.pl/#psj=1&q=zafira+w ... 5%82owanie Czytaj jeszcze raz :mrgreen: Oraz szukaj , i jeszcze raz szukaj na necie .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2630
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Wybór testera diagnostycznego

    25 Sie 2014, 19:53

    Ja używam testera AutoLink AL519 Pro.
    Jest bardzo funkcjonalni i pomógł mi w rozwiązaniu wielu problemów
    roman54
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Rejestracja: 25 Sie 2014, 19:42
    Prawo jazdy od: 11 10 1965
    Przebieg/rok: 6tys. km
    Auto: Opel
    Paliwo: Benzyna

    Re: Wybór testera diagnostycznego

    25 Sie 2014, 20:54

    Miałem tutaj już nie pisać ale....
    roman54 napisał(a):Ja używam testera AutoLink AL519 Pro.
    Więc cytuję opis urządzenia -Tester diagnostyczny AutoLink® AL519 Pro przeznaczony jest do pojazdów posiadających system OBDII/EOBD
    A padło zapytanie:
    krikus napisał(a):co by się nadawało do europejskich starszych aut, tzn z lat 90tych ?
    I co Twój tester obsłuży np. forda,opla czy fiata z tego okresu ?Pewnie zdarzą się wyjątki ale z końca owego dziesięciolecia i to bardzo sporadyczne. Uważam że ROMANIE54 twój post nic nie wnosi do tematu.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2630
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Wybór testera diagnostycznego

    24 Paź 2014, 08:16

    A co powiecie o tym testerze?
    Autel MOT 908 Pro 8GB - wygląda fajnie ale 1500 zł, czasem myślę, że warto dać trochę wiecej i się nie martwić.
    Maniak1
    Początkujący
     
    Posty: 82
    Rejestracja: 26 Cze 2013, 21:37
    Prawo jazdy od: 01 01 2007
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Skoda
    Silnik: 1,9 sdi
    Paliwo: Diesel

    Re: Wybór testera diagnostycznego

    22 Wrz 2015, 05:07

    Legalny i licencjonowany inaczej, inaczej będą pisać o Tobie "Policjanci z wydziału do walki z cyberprzestępczością, razem z funkcjonariuszami ze Środy Śląskiej zatrzymali mężczyznę, kótry na bez stosownych licencji i zezwoleń prowadził sprzdaż na jednym z portali aukcyjnych testerów służących do diagnostyki pojazdów". Niestety / stety żyjemy w kraju, gdzie wiele urządzeń potrzebuje homologacji/legalności.
    gront
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Rejestracja: 22 Wrz 2015, 04:58
    Prawo jazdy od: 18 06 2004
    Przebieg/rok: 22tys. km
    Auto: Suzuki

    Re: Wybór testera diagnostycznego

    01 Gru 2016, 17:47

    A co sądzicie o tym testerze - http://www.autelpolska.com/product/maxitpms-ts501/ ? Czytałam, że ma duże pokrycie sterowników i wsparcie techniczne . Ma ktoś i poleca?
    Arowana14
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Rejestracja: 04 Wrz 2012, 14:09
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: Audi A5
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Jaguar