Wyciek pomiędzy zaciskiem a stożkiem

15 Paź 2025, 22:06

Mam nowe zaciski i nowe miękkie przewody przednie. Gdy demontowałem nie było tu jakiejkolwiek uszczelki (między gładzią zaciaku a stożkiem przewodu miekkiego). Ewidentnie cieknie w tym miejscu. Śruby także są nowe. Dowaliłem ze 30nm i nadal cieknie. Co jest grane? Przewody Lemförder a zaciski Sahs. Powinna tu być jakaś miedziana w celu doszczelnienia?

Ogólnie to cały układ robiłem, podczas pierwszej próby brania się za odpowietrzanie zauważyłem że dmucha z przedniego lewego, prawe suche, do tyłu płyn pewnie jeszcze nie doszedł ale przy korektorze siły hamowania sucho.

Padlina to: Polo 6n2 2001 1.4 16V AUA bez ABS. Cały układ nowy (oprócz kotektora i pompy).
Gargamel
Początkujący
 
Posty: 107
Zdjęcia: 1

16 Paź 2025, 10:32

Gargamel napisał(a): Przewody Lemförder a zaciski Sahs. Powinna tu być jakaś miedziana w celu doszczelnienia?
Możesz podać numery zacisku i przewodu ? Tak żebyśmy wiedzieli o czym rozmawiamy .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5105
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Paź 2025, 11:37

Nie pamiętam już, nie zapisałem tego.
Kupiłem te podkładki miedziane, robię drugie podejście.
Od dnia 2025.11.06 13:43 poza forum wszak zbędny tu jestem. Zapytania do mojej osoby w wątkch w których się udzielałem pozostaną bez odpowiedzi.
Gargamel
Początkujący
 
Posty: 107
Zdjęcia: 1

16 Paź 2025, 12:14

Udało się. Podkładki zgniotły się jak naleśniki, pięknie uszczelniło.
Od dnia 2025.11.06 13:43 poza forum wszak zbędny tu jestem. Zapytania do mojej osoby w wątkch w których się udzielałem pozostaną bez odpowiedzi.
Gargamel
Początkujący
 
Posty: 107
Zdjęcia: 1

16 Paź 2025, 12:22

Gargamel napisał(a): Gdy demontowałem nie było tu jakiejkolwiek uszczelki (między gładzią zaciaku a stożkiem przewodu miekkiego)
Nie wiem co miałeś na myśli pisząc o jakimś stożku . Uszczelki na pewno były . Fabryka tam daje je aluminiowe . Pewnie się niejako ,,przykleiły '' do którejś płaszczyzny a tego nie zauważyłeś . Po za tym większość zamienników przewodów elastycznych jest skompletowana w nową śrubę i podkładki.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5105
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Paź 2025, 19:32

U mnie nie było śruby i podkładki, tylko sam przewód. Dałem podkładki miedziane, dokręciłem ładnie i już nie leje się. Być może była w oryginale jakaś cieniutka, przy dokręcaniu ledwie widoczna i faktycznie, mogłem wyrzucić razem z końcówką.
Mówiąc stożek mam na myśli te metalową część krótkiego przewodu którą przykręcasz do zacisku.
Od dnia 2025.11.06 13:43 poza forum wszak zbędny tu jestem. Zapytania do mojej osoby w wątkch w których się udzielałem pozostaną bez odpowiedzi.
Gargamel
Początkujący
 
Posty: 107
Zdjęcia: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Świecąca podsufitka
    Toyota Boshoku Corp. stworzyła świecącą tkaninę do wykończenia wnętrza samochodów. Materiał jest utkany z optycznego włókna, które emituje światło w dowolnym wybranym kolorze. Technologia LED Źródłem ...

17 Paź 2025, 09:54

Gargamel napisał(a):Mówiąc stożek mam na myśli te metalową część krótkiego przewodu którą przykręcasz do zacisku.
To który rodzaj przewodu ty tam masz ? Z jaką końcówką do zacisku ?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Ten z lewej czy prawej na zdjęciu ? Bo widzisz ja się odniosłem do tego z prawej . Czyli przez oczko śruba / nypel i dwie podkładki uszczelniające. Chyba że masz jeszcze jeden / rodzaj /typ przewodu . Między przewodem elastycznym a zaciskiem jest krótka rurka stalowa / mosiężna . Więc ????
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5105
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Paź 2025, 10:58

Ten po prawej. Dałem dwie podkładki, jedna na śrubę, potem stożek i jeszcze jedna na śrubę. W oryginale musiały one na bank być, pewnie nie zauważyłem bo przy dokręcaniu dużą siłą te miedziaki dość miękko się ugniatają, pewnie z tych starych naleśniki zostały, przewód brudny, mogłem nie widzieć że tam są. Zalałem płyn, odpowietrzyłem, od wczoraj sucho, myślę że uszczelniło poprawnie.
Od dnia 2025.11.06 13:43 poza forum wszak zbędny tu jestem. Zapytania do mojej osoby w wątkch w których się udzielałem pozostaną bez odpowiedzi.
Gargamel
Początkujący
 
Posty: 107
Zdjęcia: 1