Wymiana fabrycznych głośników + wygłuszenie auta

23 Maj 2026, 15:00

Siemanko. Do wymiany głośników zmusił mnie brak dźwięku z prawej strony - bawiłem się equalizerem, jak dałem dźwięk tylko na prawo to cisza, więc, z racji serwisu, który niedługo mnie czeka, chce wykorzystać okazję i zająć się dodatkowo głośnikami. Nie znam się na nich, nie jestem audiofilem psycholem, ale myślę, że potrafię docenić dobrą jakość dźwięku lub..lepszą od seryjniaków. Teraz pytanie - czy znowu kupić głośniki OEM VW czy jednak coś innego? Seryjne są niby ok, ale, podobno, w moim VW Tiguanie 2018r. 2.0 PB, 180 KM, R-line, woda kapie z pod szyb prosto na głośniki i papierowa membrana z czasem, no, wiadomo. I teraz: podobno można dać daszki (tkz. drip guards) + do tego piankowe pierścienie, które izolują głośnik od wilgoci wewnątrz blachy. Tanio, skutecznie. Tak wyczytałem. Ewentualnie może kupić jakiś lepszy komplet głośników, bo wymieniać raczej będę wszystkie, skoro prawy bok padł to może zaraz paść lewy.
Skoro już drzwi będą rozebrane to pomyślałem, żeby kupić 4-5 mat butylowych (np. AB-25) i kawałek pianki kauczukowej. Koszt materiałów strzelam na dwoje drzwi przednich to ok. 150–200 zł. Warto, skoro będą i tak rozbierane boki. Liczę na ukierunkowanie mnie, bo jak mówię, nie znam się dobrze, bazuję gdzieś tam na wiedzy z sieci, for :)
Gregur
Nowicjusz

23 Maj 2026, 17:12

Ja zawsze zmieniam ale to twoje auto :D
Ja mam z przodu zestaw audio systems mx165 - tani bardzo bo jakies 500 pln ale imo gra lepiej niz Bose u kumpla w nowym Civicu.
Wygłuszenie zrob solidnie (dokładnie roluje butyl), na gola blachę alubutyl tak z 2mm minimum np stp aero. Na boczek od środka tez mozesz dać trochę alubutylu jak sa płaskie powierzcjmie i na to pianka otwartokomorkowa im grubsza tym lepsza (w zależności od miejsca)
Daszki nad glosnik czy kołnierz to dobry pomysł. Dystans kup drukowane a nie MDF bo mokną.
Głośniki warto zlutować jak wtyczka dobrze nie trzyma albo wymienić końcówki.