Wymiana radia, a zabezpieczenia

Wymiana radia, a zabezpieczenia

11 Cze 2016, 23:33

Chce wymienic moje ory. radio w megane 2 sedan ale nie wiem co sie stanie bo mam podobno oryginalne zabezpieczenie, ze najpierw musze wlaczyc radio, a dopiero wtedy moge odpalic auto. I tu moje pytanie czy to bedzie podpiete do radia czy moze do kabli i odrazu jakie radio z obsuga sterowania z kierownicy?
Daro255s
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 06 03 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Fiat stilo
Silnik: 1.9 jtd 115
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Wymiana radia, a zabezpieczenia

12 Cze 2016, 13:47

Ciekawe zabezpieczenie - kto nie wie, nie uruchomi auta :)
Ale myśle, że jest w miarę proste - zapewne pod układ zapłonowy podłączone jest +12V wychodzące z radia, po jego włączeniu. Do tego może być wykorzystany przewód z zasilania anteny. Myślę, że elektryk samochodowy poradzi sobie z tym bez problemu.
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15752
Zdjęcia: 1185
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Wymiana radia, a zabezpieczenia

17 Cze 2016, 12:39

Daro255s napisał(a): jakie radio z obsuga sterowania z kierownicy?
Większość dostępnych radi ma taką możliwość, ale żeby można było sterować z kierownicy oryginalnymi przyciskami potrzebny będzie ci adapter który to umożliwi np. taki [link wygasł]

Znajdź najpierw radyjko które ci odpowiada a następnie sprawdź czy będzie taka możliwość sterowania przez adapter.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6822
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Budowlany ekstremista - wywrotka Budowlany ekstremista - wywrotka
    Jeszcze jesienią ubiegłego roku mieliśmy okazję przetestować samochód Mercedes-Benz Arocs AK 8×6 w wersji Grounder – na tym właśnie podwoziu KH-kipper zabudował półokrągłą wywrotkę tylnozsypową W1U ...
    [A] Spark I 1,0 / Ka I 1,3 / Atos 1,1 / Agila A 1,0 / Twingo I 1,2 [A] Spark I 1,0 / Ka I 1,3 / Atos 1,1 / Agila A 1,0 / Twingo I 1,2
    Podstawowe kryteria zestawienia: - segment A - silnik benzynowy o mocy około 60KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2005 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Chevrolet Spark I 1,0 - 66KM - Ford Ka I ...

  •