Wymiana rozrządu - czy cena nie za duża?

Wymiana rozrządu - czy cena nie za duża?

27 Lis 2011, 21:13

Witam,
z racji takiej, że brak mi informacji o tym kiedy poprzedni właściciel mojego auta wymieniał rozrząd chciałbym wymienić go w swoim Roverze 620 SDi.
Pytałem (póki co u jednego) mechanika ile zapłacę za części + robotę. Dowiedziałem się, że za wymianę zapłacę ok. 200 zł (czyli w sumie chyba normalna cena ?), a kiedy podliczył mi koszty części, wyszło... 550 zł (czyli łącznie 750 zł).
Co prawda jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o te sprawy, ale czytałem trochę w sieci o cenach rozrządu i raczej bywały one niższe. Mechanik nie powiedział dokładnie co planował wymienić, wspomniał chyba o rozrządzie i pompie.
Czy rzeczywiście powinienem przyszykować się na taki wydatek, czy może próbuje mnie naciągnąć na koszty przy zakupie części?

Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam!
miichal
Nowicjusz

Miejscowość: Dolny Śląsk

Re: Wymiana rozrządu - czy cena nie za duża?

27 Lis 2011, 23:29

Mozesz sam kupic rozrzad, a dac jemu zeby wymienil, 200zl to raczej normalna cena w jakims normalnym warsztacie(zalezy tez co trzeba rozebrac zeby wymienic).

A w necie, czytales o cenach rozrzadu generalnie, czy do 620SDI? Bo na allegro jest tylko 1 aukcja do tego silnika i jest za 433zl bez pompy wody.
Czimi
Stały forumowicz

Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: Wymiana rozrządu - czy cena nie za duża?

28 Lis 2011, 00:08

Tam masz dwa paski, dwa napinacze i rolkę .
Jak nie masz kasy to najważniejsze wymień pasek, który napędza wałek rozrządu z napinaczem i rolką a sprawdź pasek i napinacz do pompy jeżeli są dobre to zrób tylko farbą znaki na kołach.
Jak się urwie pasek od pompy to tylko silnik zgaśnie.
Jak kupisz sam części to ci mechanik powie że nie daje gwarancji na swoją robotę.
Na robotę weź rachunek.
andrzej_124
Stały forumowicz

• Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Cztery generacje Renault Clio - historia Cztery generacje Renault Clio - historia