Wymiana szyby bocznej.

Re: Wymiana szyby bocznej.

22 Mar 2017, 10:28

Madritos napisał(a):Którą brać ?
[link wygasł] ... 9976.html#
[link wygasł] ... 39975.html
Ta pierwsza chyba w lepszym stanie, czy obojętne i brać tańszą ?

Ale Ty masz dylemat :D Na zdjęciu i tak nie zobaczysz jaki jest autentyczny stan. Skąd wiesz że przyślą tą a nie inną :lol: Podchodzisz do tego jakby miała kosztować 2 tyś.
Madritos napisał(a):Łatwy jest dostęp do tej uszczelki, poradzi sobie z tym "Janusz mechanik" :lol:

Wprawdzie to prosty motor ale przy wymianie UPG należy dokonać pomiaru wystawania tulei ponad płaszczyznę bloku. Jeśli zmierzona wartość jest za mała lub ujemna należy rozebrać silnik , wymontować tuleje i je ustawić podkładkami na żądany wymiar. Ponadto po założeniu głowicy należy wykonać wstępną regulację naprężenia popychaczy hydraulicznych. Tutaj to jest dopiero jazda :mrgreen: Niby taka prosta czynność a żle zrozumiana , żle interpretowana. Co niektórzy na siłę ustawiają szczelinomierzem luzy na zaworach :mrgreen:
Spytaj ,, Janusza mechanika '' czy sobie poradzi , czy wie o co chodzi.
Jednak zanim się zdecydujesz na wymianę ustalmy czy jest taka potrzeba w Twoim przypadku.
Madritos napisał(a):A tak przy okazji miał ktoś może problem z kontrolką płynu chłodniczego w swojej fabii ?

Jakiej natury jest ten problem ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3050
Rejestracja: 10 Sty 2007, 20:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Wymiana szyby bocznej.

22 Mar 2017, 15:26

bonifacy napisał(a):Madritos napisał(a):
A tak przy okazji miał ktoś może problem z kontrolką płynu chłodniczego w swojej fabii ?
bonifacy napisał(a):Jakiej natury jest ten problem ?

Po prostu gdy zapalam auto kontrolka nie gaśnie i piszczy (czasem zgaśnie). Płyn oczywiście uzupełniony.
Madritos
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 15 Mar 2017, 16:15
Prawo jazdy od: 12 07 2015
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Wymiana szyby bocznej.

22 Mar 2017, 17:04

Madritos napisał(a): Płyn oczywiście uzupełniony.
Płyn jak i zbiorniczek czysty , bez oleistych wtrąceń lub rdzawego osadu ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3050
Rejestracja: 10 Sty 2007, 20:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Wymiana szyby bocznej.

26 Mar 2017, 19:27

bonifacy napisał(a):Płyn jak i zbiorniczek czysty , bez oleistych wtrąceń lub rdzawego osadu ?

Jak to sprawdzić ?
Ostatnio wszystko było w porządku raz dobrze raz żle.
Madritos
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 15 Mar 2017, 16:15
Prawo jazdy od: 12 07 2015
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Wymiana szyby bocznej.

26 Mar 2017, 20:50

Mówiąc jasno chodziło mu o to czy płyn w zbiorniczku jest czysty, czy jest brązowy osad na ściankach zbiorniczka i czy nie nie widać tam tłustych plam oleju.
Zachęcam do wzięcia udziały w ankiecie na wybór koloru na E36 Cabrio
kolor-na-bmw-e36-cabrio-vt117044.htm
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 9206
Zdjęcia: 15
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7

Re: Wymiana szyby bocznej.

26 Mar 2017, 21:29

Kao napisał(a):Mówiąc jasno chodziło mu o to czy płyn w zbiorniczku jest czysty, czy jest brązowy osad na ściankach zbiorniczka i czy nie nie widać tam tłustych plam oleju.

Zgadza się o to mi chodziło. Pomiar poziomu płynu i jego sygnalizacja odbywa się nie na zasadzie włącz / wyłącz a na pomiarze oporności między dwoma prętami zanurzonymi w płynie. Nominalna rezystancja dla zgaszonej kontrolki zawiera się w granicach ok 30-50 Kiloom ( sprawdzone ) Przy brudnym / zaoliwionym płynie opór wzrasta i skutkuje zapaleniem kontrolki. Poza tym nie bez znaczenia jest stan złącza elektrycznego zbiorniczka i stan tej słynnej dla fabii I ( wygoglujesz ) wiązki kabli na lewej podłużnicy. :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3050
Rejestracja: 10 Sty 2007, 20:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sportowe i umożliwiające zmiany: wnętrze - Audi RS 6 Avant Sportowe i umożliwiające zmiany: wnętrze - Audi RS 6 Avant
    Pionierska stylistyka wnętrza nowego Audi RS 6 Avant zorientowane jest na kierowcę, a antracytowe, aluminiowe panele ozdobne akcentują jego sportowy charakter. Dzięki swej poziomej orientacji i kilkupoziomowej, trójwymiarowej ...
    Toyota Environmental Challenge 2050 Toyota Environmental Challenge 2050
    W 2015 roku, na 2 miesiące przed konferencją klimatyczną w Paryżu, Toyota ogłosiła swój plan Toyota Environmental Challenge 2050. Firma, która jako pierwsza wprowadziła na rynek seryjny samochód hybrydowy, ...

  •