Wyrzucanie płynu chłodniczego GL420

01 Maj 2021, 19:30

Witam Panowie i Panie. Mam problem z moim GL 420 CDI z 2007 roku. A mianowicie po zagraniu i mocniejszym wciśnięciu pedału gazu wyrzuca mi płyn ze zbiornika wyrownawczego. Sytuacja jest o tyle dziwna, że temperatura nie skacze, auto się nie grzeje i na małych obrotach jest ok. Mogę przejechać 50 km i będzie ok. Wystarczy, że mocniej pocisne i płyn wypływa przez zbiornik. Robiłem test na obecność spalin i nic nie wyszło. Za radą mechanika wymieniłem chłodnice egr, zalałem nowy płyn i wymieniłem pompę wspomagającą przy zbiorniku z płynem chłodnicy. Dodatkowo wymieniłem korek i nowy zbiornik. Niestety sytuacja bez zmian. po podłączeniu do kompa pokazuje błąd termostatu, ale mechanik go sprawdzał i mówi, że się otwiera. Ogrzewanie grzeje. Sam już nie wiem co dalej. Czy to może być UPG ? Czy sprawdzać jeszcze chłodnice jej drożność i pompę wody ? Znajomy podpowiadał że to również może być przyczyną termostatu od skrzyni. Bardzo dziękuję za radę.
GLPoznań
Nowicjusz
 
Posty: 3

02 Maj 2021, 11:18

Skoro płyn jest wyrzucany przez zbiorniczek, to powstaje w układzie za wysokie ciśnienie. Może to być spowodowane zapowietrzeniem układu, uszkodzonym zaworkiem w korku zbiorniczka wyrównawczego, uszkodzeniem UPG, nieotwierającym się całkowicie termostatem, co powoduje zagotowanie wody w silniku.
Pisałeś, że korek w zbiorniczku jest wymieniony. Mam nadzieję, ze ten korek jest przeznaczony dla twojego silnika? Mechanik powinien poszukać jakie jest ciśnienie w układzie twojego silnika i dobrać odpowiedni korek. Na samym korku powinno pisać na jakie jest ciśnienie. Wspominam o tym, ponieważ miałem już sytuacje, że korek w aucie pasował na zbiorniczek, ale był z innego auta...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18130
Zdjęcia: 1192
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Maj 2021, 11:23

Dzięki za odpowiedź. Korek był nowy, ale nie miałem pewności, że jest oryginalny i kupiłem nowy w ASO po numerze Vin. Po podłączeniu do kompa pokazuje błąd termostatu (ale nie podaje konkretnie którego a z tego co wiem to są chyba trzy) Więc może spróbuje go wymienić nie zwracając uwagi na opinie mechanika, który go niby sprawdzał i twierdzi, że ktoś coś przy nim kombinował, ale że niby jest dobry bo się otwiera.
GLPoznań
Nowicjusz
 
Posty: 3

02 Maj 2021, 11:27

Podaj numer tego błędu. Może któryś z kolegów zna się na tych Mercedesach, bo ja ich niestety nie ogarniam pod tym katem. Wiem tylko, zę jest tam termostat elektroniczny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18130
Zdjęcia: 1192
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Maj 2021, 11:32

Z tego co pamiętam to był błąd numer 21 albo 29. Wiem że jest tam też jakiś termostat od skrzyni i on też może dawać takie objawy. Sam już nie wiem co robić dalej :? A może po prostu chłodnica jest bardzo zakamieniona? Mechanik jak spuszczał płyn to twierdził, że w chłodnicy to go było tylko z pół litra.
GLPoznań
Nowicjusz
 
Posty: 3

16 Lis 2021, 00:19

Cześć,
Znalazłeś przyczynę? Mamy z bratem takie same samochody i ten sam problem. Mechanik powiedział, że to chlodniczka EGR i będzie to kosztowało 10 tyś. Nie wiem czemu jeśli używana kosztuje 320 złoty. Jak masz rozwiązanie problemu to będę wdzięczny za podpowiedź.
Pozdrawiam
Rafał
Rav5ooo
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niedzielny kierowca na autostradzie - nie bądź taki!
    W okresie świąteczno-noworocznym wielu polskich kierowców przemierza setki kilometrów, by spotkać się z bliskimi czy spędzić wolne dni z dala od domu. Nierzadko przynajmniej część trasy pokonują autostradą lub ...
    Volkswagen Golf GTI - produkcja seryjna
    Legenda powraca: seryjny, Golf GTI opuścił linię montażową fabryki Volkswagena w Wolfsburgu. Premierowe auto to pięciodrzwiowy GTI z pakietem Performance w kolorze czerwonym Tornado ze sportowymi fotelami w klasyczną kratę ...

  • 16 Lis 2021, 09:11

    A co miałeś do tej pory sprawdzone? Jakieś błędy Ci się pokazują? Test na obecność CO2 w układzie chłodzenia robiłeś?
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5093
    Zdjęcia: 18

    17 Lis 2021, 18:57

    Dobry wieczór,
    Jest obecność CO2 w układzie chłodzenia. Czyli uszczelka pod głowicą?
    Rav5ooo
    Obserwowany
     
    Posty: 2

    18 Lis 2021, 08:48

    Są w sumie dwie możliwości nie wiem jak dokładnie wygląda EGR w tym silniku ale jeżeli jest chłodzony płynem chłodniczym to on może być przyczyną CO2 w układzie chłodzenia, a jak nie to pozostaje uszczelka pod głowicą.
    Rav5ooo napisał(a):Jak ostro nim po przyspieszam to czasami śmierdzi glikolem o paruje szyba po stronie pasażera.
    Tu problemem będzie pewnie nieszczelność przewodu na łączeniu z nagrzewnicą lub przeciekająca sama nagrzewnica. Przy wyższych obrotach ciśnienie w układzie chłodzenia rośnie i być może nieszczelność jest na tyle mała że dopiero pod odpowiednio dużym ciśnieniem zaczyna przepuszczać płyn.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5093
    Zdjęcia: 18