Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

30 Sty 2020, 15:14

Mankovsky napisał(a):o Leona części kosztują fortune

Widzisz już miałem jakiś epilog a tu proszę... :mrgreen:
Jak do starego leona części dla Ciebie kosztują fortunę to chyba będzie problem ogólny z s3 :D a opcja czt tylko seria i to też ze znakiem pytaka :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 6749
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Sty 2020, 15:22

Nie rozumiem o co ci chodzi z tą seria i ze znakiem pytaka szybki, ja już nie wiem chłopaki :cry:

Więc co panowie radzicie? Chce odpowiedzi co byście brali jak dla siebie i dlaczego.

15-20 tysięcy na kupno samochodu, a potem zbieranie na modyfikacje tylko tyle oczekuję.

Ja już nie wiem co będzie lepsze czy s3 czy ten colt czy może coś innego miażdży te obydwa, bo jeden mówi to, drugi tamto już nie wiadomo kogoś się słuchać, najbardziej do mnie przemawiają tacy jak cfg czy szybki, co sami podkreślili, że stracili fortunę ucząc się na swoich błędach, a ja tylko nie chce ich popełnić, jeszcze raz dzięki wszystkim i pozdrawiam i czekam na jakieś konkretne odpowiedzi :lol:
Mankovsky
Nowicjusz
 
Posty: 29

30 Sty 2020, 15:22

Zobacz sobie ile kosztują części do Leosia 1m, naprawdę kosmos ceny
Mankovsky
Nowicjusz
 
Posty: 29

30 Sty 2020, 15:43

Zapewne patrzysz na Leona II, który w tej kasie będzie słaby, chyba żę FR jakieś
no bo jak to możliwe?, silniki te same, hamulce też, koła też, to co ma być droższe?
Audi TT /S3/ Leon Cupra - te same auta
Jajko kupowane do gotowania na twardo a takie do jajecznicy inaczej kosztować nie będzie :)
Generalnie wszytko wywodzi się od Golfa IV.

P.S. chyba że patrzysz na 2,8 VR6 czy jak to się tam nazywało? ale czy to jest Cupra? bo wg mnie turbo było Cuprą.
Bartolekk
Początkujący
 
Posty: 243
Prawo jazdy: 15 10 2009
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

30 Sty 2020, 16:17

Mankovsky napisał(a):czekam na jakieś konkretne odpowiedzi

Jak mam dać Ci konkretną odpowiedź jeżeli każdy z nas jest inny i ma inne postrzeganie świata. Więc dla mnie serwis leona1 jest zwykłym serwisem. Oczywiście jak zaczniemy się skupiać na szczegółach i niespodziankach to każde z tych aut ma coś w zanadrzu.
Więc jak Ci polecę czt i przyjdzie wymiana rozrządu za 1k to powiesz szybki Ty się walnij w głowę to jest za drogo... polecę Ci s3 wyjdzie jakiś kwiatek za konkretny chajs i znowu może być to samo.
Do tego modzenie... niby prosto i łatwo ale jak kupujesz stare s3 które w Twoim budżetem jest na styk to może po pierszej zmianie mapy okazac się że połowa napędu robi papa, silnik nie trzyma parametrów i do tego jest potrzebna wymiana cewek, świec, przewodów, chłodnicy... itd... i co wtedy zrobisz jak okaże się że półroczna przygoda to na luzie 10k w plecy a jeszcze nic ciekawego pod maską się nie wydarzyło ???
I oczywiście pół biedy przy czt które do 15k będzie z jakimś przebiegiem koło 100k.km. ale i tak pozostaje kwestia czegoś co trudno zaplanować a kosztuje.
Dla mnie hasło "zabawka z turbo i mody" to już wkroczenie na całkowicie inny sposób postrzegania kosztów.

Czyli 5k wkładu w a3 1,6 to dużo a w s3 normalnie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 6749
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Sty 2020, 16:37

Po prostu kupując auto z turbo na mody musisz sie liczyć z tym że jak podniesiesz moc o te 80 HP czy więcej w stosunku do serii, to szybciej poleci napęd, zawias, hamulce, turbo, rozrząd, wszelkiego rodzaju zaworki, olej trzeba częściej wymieniać itp itd. Koszty utrzymania auta wtedy robią się niestandardowe (sam o tym wiem, ale godzę się na to). Natomiast jeśli będzie Cię bolało wywalenie w razie problemów 5k na jakaś naprawę to chyba nie ma o czym rozmawiać.

1.8t są fajne do tuningu bo i tak kosztują w naprawach mniej niż nowsze silniki na bezpośrednim wtrysku, ale to nie znaczy że są bezobsługowe i tanie jak się im dowali koksu. Poza tym kwestia znalezienia odpowiedniego egzemplarza bo wiele na rynku to szroty. Masz 20k czyli na styk na s3. Wystarczy że będzie coś w zawiasie czy hamulcach do roboty, może rozrząd z łańcuszkiem, sprzęgło poleci, turbo, jakiś zaworek i robi się luźno 25+. I nadal jeździsz seria bo gdzie tu rozmowa o modach.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 139
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes-Benz klasy C - samochód do driftu Mercedes-Benz klasy C - samochód do driftu
    Klasa C jest autem zbudowanym według podobnych założeń co IS Lexusa czy BMW serii 3. Model stworzono głównie z myślą o podróżowaniu w komforcie, ale i nim bez większych trudności poszalejemy bokiem na torze. ...
    Ekologiczne taksówki elektryczne Nissan LEAF w Zurychu Ekologiczne taksówki elektryczne Nissan LEAF w Zurychu
    Po Amsterdamie, Nowym Jorku, Tokio, Meksyku i Sao Paulo także Zurych będzie dysponował flotą stuprocentowo elektrycznych taksówek Nissan LEAF oferujących przewozy w największym mieście Szwajcarii. Elektryczne taksówki ...

  • 30 Sty 2020, 17:05

    Mam własny warsztat blacharsko lakierniczy, więc z tym nie było by problemu jeśli chodzi o jakieś pojedyncze kwiatki, ja rozumiem was wszystkich ja mogę kupić fure i zrovic w niej parę rzeczy za x tysięcy, ale szukam po prostu samochodu, który będzie w kwocie do 15-20 tysięcy najlepszy do modyfikacji. Dlatego myślę nad czt lub s3, więc moje pytanie jest co byście wybrali i dlaczego i czy jest coś lepszego w tych pieniądzach, nie licząc modyfikacji, choć wiem, że jest opcja colt + zestaw turbiaka
    Mankovsky
    Nowicjusz
     
    Posty: 29

    30 Sty 2020, 17:18

    fcgetin napisał(a):1.8t są fajne do tuningu bo i tak kosztują w naprawach mniej niż nowsze silniki na bezpośrednim wtrysku,

    Tylko te auta mają po 350+ tys przebiegu, 20 lat, katowane na zimnym, ciepłym, na oleju 10W, przypalane sprzegła itd
    Kolega w A6 z tym silnikiem swego czasu 10 tys włożył a tutaj jednak sportowa odmiana katowana 20 lat, nie ma opcji żeby były tańsze niż nowsze silniki.
    Ja w swojego nawet 3 tys jeszcze nie włożyłem.

    Co oczywiście nie oznacza że w tym zestawieniu wybrałbym Colta bo dla mnie to jest śmiech.
    Inna sprawa to taka ze jak autor konkretnie auto rozbuduje i graty mechaniczne też będą inne to ciekawe kto mu to naprawi jak zacznie auto gorzej jeździć. Bo przeciętny mechanik nieseryjnego auta tykać się raczej nie będzie.

    I jeszcze mam pytanie do autora..
    S3 to jeszcze mogę pojąć ale ch...a skąd ten Colt się wziął? Bo to tak trochę auto z innej bajki jak dla mnie.
    Co łączy te auta? nic poza tym że obydwa mają turbo-benzynę pod maską.
    Bartolekk
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Prawo jazdy: 15 10 2009
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    30 Sty 2020, 17:35

    A czy Ty potrafisz czytać ze zrozumieniem czy masz z tym problem? Bo pisałem że auto będzie drogie po tuningu i ciężko będzie znaleźć egzemplarz w dobrym stanie bo wiele na rynku to szroty.
    Ja z budżetem 15-20k na s3 bym się nie porywał tylko jeśli ma być a3 kupił zwykła 1.8t 180km za 15k, tak żeby turbo było k03-052 i zrobił ja na te 230 km i 330 nm z dp, wtryskami 380cc, dolotem i na seryjnym turbo. Dostaniesz auto wyraznie szybsze niż seryjne s3 w cenie razem z modami podobnej do s3. A jak będzie mało to włożysz hybrydę na 260 km.

    Więc moje zdanie jest takie że z budżetem 15-20k w s3 8l bym się nie pchał, bo wątpliwe że znajdziesz w tej cenie coś w dobrym stanie. Colta czt znajdziesz.
    fcgetin
    Początkujący
     
    Posty: 139

    30 Sty 2020, 17:43

    Skąd się wziął colt?, w sumie nie wiem gdzieś kiedyś widziałem i mi się spodobał, to może lepiej za te 20k szukać jakiejś okazji s3 i tego colta odpuścić?, ale za to np szybki mówi, że colt robi wiatrak z s3
    Mankovsky
    Nowicjusz
     
    Posty: 29

    30 Sty 2020, 18:02

    Bartolekk napisał(a):Co łączy te auta? nic poza tym że obydwa mają turbo-benzynę pod maską.

    O to chodzi... może fajnie mieć różne doświadczenia różnymi autami a nie cieszyć się z obsranego golfa tsi i wszystkim udowadniać że nie bierze oleju.

    Mankovsky kup sobie s3 będziesz spokojniejszy :D
    Ja nie trzymam się wyznaczonych internetem ścieżek dlatego moje dd z lpg ma takie parametry jak Bartolka golfik tylko z literką R :D

    I coś wspominałeś o robieniu wiatraka to pamiętaj że to nie jest taki wiatrak jak nam się wydaje... :D po prostu jest szybszy i tyle. Jeden i drugi specjalnie nie pieszczą pleców. Oczywiście mówię z perspektywy upalatora awd gdzie jak walnę z procedury startu to jaram 4laki... wtedy mina teoretyków internetowych jest piękna :twisted:
    Chociaż mi tez się zdarza wyliczyć co jest teoretycznie szybsze a potem :cry:

    Ogólnie jak się nie wstrzelisz z s3 to zmienisz i tyle... a w miedzy czasie może przejedziesz się czt albo zbierzesz kasę na coś fajniejszego :ok:

    I jeszcze pomyślałem skoro podobuje Ci się 1,8t to może takie coś:
    https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... e1d12047a2

    Ogł.przypadkowe.

    Nie kminiłem tego auta ale może budżet bardziej rokuje na zakup :ok:
    Pogadaj z fcg.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6749
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    30 Sty 2020, 18:15

    Czyli podsumowując temat najlepszy samochód do 20k to s3 chodzi mi tu o rozwojowość i podatność na modyfikacje.

    A tak z ciekawości taki colt s1 vs audi s3 s1 czyli sam program, jak wyglądałoby takie starcie? Jak myślicie? :)
    Mankovsky
    Nowicjusz
     
    Posty: 29

    30 Sty 2020, 18:23

    @szybki
    No dla mnie budżet 15-20k nie rokuje na zakup s3 w dobrym stanie. Bo najpewniej się okaże że do tych 20k od razu na start trzeba będzie dołożyć minimum 5, a może i 10. Ja bym sobie odpuścił.
    A ta polowka dużo lepsza opcja.
    fcgetin
    Początkujący
     
    Posty: 139

    30 Sty 2020, 18:41

    Mankovsky napisał(a):Czyli podsumowując temat najlepszy samochód do 20k to s3 chodzi mi tu o rozwojowość i podatność na modyfikacje

    s3 ma większe możliwości modów, czt wychodzi gorzej. Plusem tego "gorzej" jest brak pokus przekraczania granic których nie powinno się przekraczać ... :ok:
    fcgetin napisał(a):No dla mnie budżet 15-20k nie rokuje na zakup s3 w dobrym stanie. Bo najpewniej się okaże że do tych 20k od razu na start trzeba będzie dołożyć minimum 5, a może i 10. Ja bym sobie odpuścił.

    No właśnie...
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6749
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    31 Sty 2020, 15:09

    Chyba temat zamknięty ma ktoś coś jeszcze do powiedzenia?
    Mankovsky
    Nowicjusz
     
    Posty: 29