Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

27 Sty 2020, 02:01

Witam, szukam jakiejś zabawki, która będzie również jako Daily. Myślałem nad s3/a3 1.8t quattro, bądź mitsubishi Coltem.
Jak myślicie jeśli porobiłbym np takiego mitsubishi na 300 koni bądź inny samochód z wagą max 1500 kg to będzie trakcja czy nie?
Dajcie jakieś swoje propozycje :P :twisted:
Mankovsky
Nowicjusz
 
Posty: 29

27 Sty 2020, 09:51

Colt czt super stosunek ceny do możliwości. Mega plus masa 1t. Przy wyciśnięciu stage 1 na maxa b.szybkie auto i dosyć oszczędne.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 6749
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Sty 2020, 10:24

Dlatego też nad nim myślałem, ale boję się, że gdyby robił dalej tzn 300 km+ to nie byłoby już mowy o trakcji, dlatego myślałem nad s3
Taki czt na s1 to około 200/270 tak mi się wydaje
Mankovsky
Nowicjusz
 
Posty: 29

27 Sty 2020, 10:52

Temat jestbardziej rozległy niż myślisz a do tego konie którymi operujesz ani nie są wyznavznikiem frajdy ani szybkości i skuteczności. Na 100 % są wyznacznikiem prędkości machania rączką w spodenkach u forumowych dzieciaczków.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 6749
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Sty 2020, 12:02

Mankovsky, Ty z trakcją to będziesz miał problem przy 200 koniach a przy 300 to byle 200 konne 4x4 będzie się lepiej odpychać, także bezsensu, ja widzę u siebie jak lekko wilgotno i już na dwójce mieli a auto dużo cięższe i moc seryjna.
S3 ok albo A4 quattro, pytanie tylko w jakim stanie znajdziesz auto katowane przez lata?
Może faktycznie bezpieczniej jakieś A3 w quattro, chociaż rzadko dziś które 1,8T coś jeszcze reprezentuje, w sumie jakbyś dorzucił z 5 tys do tych 20, to mógłbyś szukać A3 8P 2,0T 200 koni 4x4

Masz jeszcze Volvo i jego turbo benzyny...
Bartolekk
Początkujący
 
Posty: 243
Prawo jazdy: 15 10 2009
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

27 Sty 2020, 12:05

No, ale te volvo to też oski, tak?
Mankovsky
Nowicjusz
 
Posty: 29
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Omega - samochód do driftu Opel Omega - samochód do driftu
    Omega to konstrukcja zbliżona do Sierry – rodzinny samochód z napędem na tył. Auto powstało w dwóch generacjach, a ostatnia (produkowana w latach 1994 – 2003) dobrze nadaje się na pierwsze treningi ...
    Toyota Avensis Emotion i Hilux Adventure - specjalne edycje Toyota Avensis Emotion i Hilux Adventure - specjalne edycje
    Specjalne edycje popularnych modeli Toyoty wzbogacą ofertę koncernu Toyota Motor Poland. Już od połowy września br. będą dostępne modele Avensis Emotion, oraz model Hilux Adventure. W obu przypadkach popularne modele koncernu ...

  • 27 Sty 2020, 12:13

    Nie tylko,
    V70 było zdaje się 4x4
    S60 chyba podobnie w mocniejszych odmianach.

    Albo Subaru Impreza 4x4 225 koni :)
    Bartolekk
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Prawo jazdy: 15 10 2009
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    27 Sty 2020, 12:37

    Mankovsky napisał(a):No, ale te volvo to też oski, tak?


    Już widze zaczyna się... dobór tabelek z mocą do kwoty. To może określ co to jestdla Ciebie fun.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6749
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    27 Sty 2020, 12:41

    Chce coś do pobawienia się od czasu do czasu na trasie lub na światłach, będzie mi służyć jako Daily i mam zamiar powoli ulepszać, narazie stage 1, a potem się zobaczy. Dlatego myślę, że oska to zły pomysł do pakowania pieniędzy, bo ciągle jeżdżenie na semislickach mi się nie widzi
    Mankovsky
    Nowicjusz
     
    Posty: 29

    27 Sty 2020, 13:21

    Mankovsky napisał(a):Chce coś do pobawienia się od czasu do czasu na trasie lub na światłach, będzie mi służyć jako Daily i mam zamiar powoli ulepszać, narazie stage 1, a potem się zobaczy. Dlatego myślę, że oska to zły pomysł do pakowania pieniędzy, bo ciągle jeżdżenie na semislickach mi się nie widzi


    Trochę nie mam czasu pisać ale... jak będę wolniejszy to coś skrobnę.
    Skąd jesteś?
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6749
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    27 Sty 2020, 13:58

    Okolice Kalisza, wlkp
    Mankovsky
    Nowicjusz
     
    Posty: 29

    27 Sty 2020, 14:24

    Jakiś czas temu miałem podobny dylemat. Co prawda budżet miałem nieco większy bo chciałem coś kupić za 25-30, ale finalnie kupiłem audi s3 8l za 20tys, bo jako jedyne auto spełniało moje wymagania, które miałem podobne do twoich. 265 koni jakie jest w tym momencie robi naprawdę dobrą robotę :) Rzuć w wolnej chwili okiem na temat z linku niżej, może znajdziesz satysfakcjonujące cię odpowiedzi

    1-8t-vs-2-7bi-turbo-vt112365.htm
    Wumba
    Początkujący
     
    Posty: 176
    Zdjęcia: 5
    Prawo jazdy: 30 11 2014
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Audi S3 8l
    Silnik: 1.8T 225
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    28 Sty 2020, 13:46

    To chyba najlepszym wyborem będzie s3 :D
    Mankovsky
    Nowicjusz
     
    Posty: 29

    28 Sty 2020, 14:12

    Mankovsky napisał(a):o chyba najlepszym wyborem będzie s3


    Nie mam czasu dużo pisać ale to nie jest takie oczywiste jak Ci się wydaje.
    Mas zbudżet na totalny styk s3. Do tego jak zaczniesz dłubac to może być +10k i to lekką ręką już nie mówiąc o zdobyciu 300km.
    Do tego trzeba też zaznaczyć iż s3 będzie ważyć prawi 1,5t co przy niucie generowanym z 1,8t jest już konkretną wagą.
    Napęd masz awd/4x4 jak go zwał tak zwał no ale też jego użytecznośc w pierwszych wypustach jest mocno ograniczona a niestety przy prawdziwym awd nie ma podejścia.

    Dla odmiany czt kupujesz za 11-12k. Robisz stały zestaw turbiaka + strojenie. Zyskujesz około 300Nm 220-230Km bardzo ładnej charakterystyki silnika. Te 300nm napędza ośkę i 1t co w efekcie daje Ci mega sleepera. Teraz pozostaje kwestia napędu fwd no i tu muszę Cie zaskoczyć bo niestety s3 nie da Ci tego walnięcia z miejsca czego byś oczekiwał od 4ero napędu. Żeby Cie uświadomić o co mi chodzi to jak ustawiałem czt 220km z tts 272km to nie było o czym gadać ani ze startu ani z rolki... i to nie była różnica na styk to była przepaść.
    Ogólnie idziesz w dobrą stronę bo awd daje Ci kopa z miejsca i to konkretnego tylko za budżet który posiadasz nic nie wycyganisz konkretnego.
    A przy czt zyskujesz auto które jak nie szalejesz to spali Ci 7l-8lpb i względną trwałość z techniką przystosowaną do upalania. No i masa 1t daje Ci zapasu nad innymi i to pewnie ze 100Nm i 100Km jak nie wiecej.

    Ogólnie przemyśl sobie temat i najlepiej przejedż się jednym i drugim autem chociaż trafić zrobionego czt nie jest tak łatwo.
    Ja tez nie wiem co bym wybrał :evil: ... jak s3 miało by napęd subaru to brałbym s3 :ok:

    p.s.

    Zapytałem Cię gdzie mieszkasz bo bym Ci pokazał jak jedzie prawdziwe awd i takie troszku udawane. Do tego mam auto 2,0t używane jako totalne "dejli" awd (bez szper) 320/520nm ważące około 1,5t wtedy zobaczyłbyś że teoria jedno życie drugie. Nadmienię że moje auto z zakupem full serwisem i zrobieniem go na te parametry kosztowało 25k.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6749
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    28 Sty 2020, 18:31

    szybki można zapytać co to za zabawka an daily?
    marcineko
    Nowicjusz
     
    Posty: 34