Zaczęło przybywać oleju w silniku + dymienie - VW Golf 6 2.0 TDi

03 Mar 2021, 10:59

Witam. Mam problem z golfem. W samochodzie w silniku zaczęło przybywać oleju(wyciekało paliwo, płynu chłodniczego nie ubyło) i strasznie dymił. Zaprowadziłem go do mechanika, mechanik stwierdził że turbina jest do wymiany po jej rozebraniu okazało się, że jest dobra ale długo nie pochodzi. Wiec zaczął szukać dalej ale trochę im się schodziło z diagnoza chyba nie mogli sobie poradzić aż w końcu stwierdzili, że do wymiany są wtryskiwacze to kazałem im je zrobić. Po miesiącu stania samochodu u mechanika był gotowy do odebrania. Po odebraniu samochodu coś mi nie pasowało dalej trochę dymił i był taki sam smród ze spalin jak by dobrze nie przepalał, po zrobienu 4500 km znowu w silniku przybyło oleju i znowu mocno zaczął dymić. Znowu go tam zaprowadziłem, teraz mechanik stwierdził, że jednak ta turbina jest do wymiany bo przepuszcza olej i DPF, bo się nie może wypalić i zwiększa dawkę paliwa i leci do silnika. To ja się pytam po co były robione wtryskiwacze. Doradzi ktoś coś w takiej sytuacji. Wtryskiwacze kosztowały mnie 3200 i teraz mam wydać kolejne 3500.
Gwarancje2102
Obserwowany
 
Posty: 2

03 Mar 2021, 11:46

Podejrzewam tu problem z wypalaniem DPFu które nie miało szans na dokończenie procedury.

Gwarancje2102 napisał(a):mechanik stwierdził że turbina jest do wymiany po jej rozebraniu okazało się, że jest dobra ale długo nie pochodzi
Jak może być dobra i długo nie pochodzić?

Przecież można sprawdzić jak wygląda zapełnienie DPF podłączając się programem. Tam też można wymusić wypalenie. Nie wiem jaki masz przebieg ale warto by było sprawdzić ilość popiołu w filtrze DPF. On się nie wypala tylko odkłada.

Gwarancje2102 napisał(a): DPF, bo się nie może wypalić i zwiększa dawkę paliwa i leci do silnika
Przy wypalaniu DPF zawsze jest zwiększona dawka paliwa i częściowo przedostaje się ona do oleju. Najbardziej widoczne to zjawisko jest przy użytkowaniu auta na krótkich dystansach bo wtedy DPF częściej musi się wypalać.

Moim zdaniem zawiodła tu diagnoza.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 2639
Zdjęcia: 11

03 Mar 2021, 12:00

Przebieg Auta przed pierwszą wizyta 151500, przed drugą 155000.DPF zapełniony jest w 70 % tak powiedział mechanik i jest 7 zaczetych cyklów wypalania. Auto użytkowane zazwyczaj na trasie 15km do pracy, sporadyczne trasy 100km. Jazda dynamiczna.
Na fakturze jest nawet napisane sprawdzenie Turbiny. Za pierwszym razem mechanik powiedział że są jakieś luzy i w niedługim czasie będzie do regeneracji. Po 2 miesiącach od 1 wizyty stwierdził, że teraz trzeba ją zrobić.
Zastanawia mnie po co były robione wtryskiwacze, czy jest szansa, że i wtryskiwacze i turbina i DPF wysiadły jednocześnie. Czy raczej tak jak napisałeś błędna diagnoza i mechanik kieruję się metodą prób i błędów.
Gwarancje2102
Obserwowany
 
Posty: 2

03 Mar 2021, 14:23

Rada jest taka,po diagnozy z bardziej skomplikowanymi układami wtryskowymi i systemami oczyszczania spalin należy udawać się do ASO konkretnej marki,a same likwidowanie przyczyn to już wedle uznania,czyli tam gdzie wyjdzie zdecydowanie taniej,bardzo często wystarczy przeczyścić przewody różnicowe dpf-ów,jesli one są zapchane,to nawet czysty filtr a i tak będzie lipa.Mechanik raczej słusznie stwierdził,że wina leży po stronie wtryskiwaczy,ale one mogą,,naparzać,,paliwem będąc całkowicie sprawnymi a bezpośrednia przyczyna może leżeć w systemie oczyszczania spalin(dpf),w takich samochodach z takimi silnikami to powinno brać się na tapetę jako pierwsze,ja się dziwię,że mechanik nie przyczepił się do tego niczym kleszcz do skóry psa.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8083
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Mar 2021, 10:53

Tutaj jeszcze chciałbym dodać jedną rzecz,dymienie przy zbyt wysokim stanie oleju? No właśnie,przerabiałem te tematy gdy sobie wlałem zbyt dużo oleju do silnika,o ok.0.5 litra,pojawił się niebieski dymek,gryzący,jeżdziłem tak przez dłuższy czas,gdy w końcu ulałem z misy do odpowiedniego stanu,efekt natychmiastowy,zero dymu,gdy do oleju dostanie się paliwo,efekt będzie taki sam,pojawi się dymienie na niebiesko,bierzcie to pod uwagę,by niepotrzebnie nie ładować kasy w szukanie innych przyczyn,no i ta cholerna odma,od tego się zaczyna szukanie przyczyn.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8083
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jaki napęd preferujecie: benzynowy, diesla, hybrydowy czy elektryczny?
    Ponad połowa Polaków wskazuje "Dzień bez samochodu" jako najbliższą im akcję ekologiczną. Aż 55% procent badanych wzięło w niej udział na przełomie ostatnich kilku lat. To dowód na to, że coraz bardziej zdajemy ...
    Jak przygotować się Rajdu Dakar na 130 procent!
    Rajd Dakar to jedno z największych wyzwań dla sportowców. Blisko dwa tygodnie i dziewięć tysięcy km walki w nieznanym terenie, w piekielnym upale i twardej rajdówce, w której trzeba podejmować dziesiątki ...

  •