Zagazownia 4-runnera

Zagazownia 4-runnera

04 Wrz 2009, 16:49

Witam, powie mi ktoś czy mój 4-runner nadaję się do zagazownia i czy to mi się woglę opyla ? Jest to auto z 98 roku ze stanów z motorem 3400cm . Rocznie robię okło 20-30 tys Km

I ewntualnie ile taka operacja zagazownia mnie wyniesie :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Rejestracja: 24 Wrz 2008, 17:16
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

06 Wrz 2009, 21:36

Nie rozumiem twojego pytania. :roll: Z zagazowaniem go nie ma żadnego problemu a co do opłacalności to dosyć łatwe zadanie matematyczne :wink:
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

09 Wrz 2009, 18:19

no faktycznie trochę może, źle zapytałem, generalnie chodziło mi o to czy ten silnik dobrze znosi gaz, bo przeca nie każde dobrze znoszą nie :mrgreen:

no tak łatwe to jest ale w momencie jak się zna cenę instalacji :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Rejestracja: 24 Wrz 2008, 17:16
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

09 Wrz 2009, 21:45

powinieneś być przygotowany na wydatek żędu 3000-5000 zł. Cena instalacji zazwyczaj idzie w parze z jakością :wink:
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

09 Wrz 2009, 21:57

Migaz napisał(a): 3000-5000 zł.
nie przesadzajmy to zwykłą V6 żaden cymes dość dobrze znosząca gaz :wink:
cena instalacji gazowych w ostatnich latach poszła w dół i to dość mocno sekwencje do tego silnika spokojnie w cenie 2,5kPLN założysz :mrgreen: o ile masz parcie na sekwencje :wink:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

09 Wrz 2009, 22:00

Wezyrro napisał(a):czy ten silnik dobrze znosi gaz, bo przeca nie każde dobrze znoszą
Każdy silnik dobrze znosi gaz... Jedyny warunek to właściwie dobrana instalacja, która z regóły jest kosztowna (jeśli ma być dobra!)...
Popytaj u kilku gaziarzy i wybierz najsensowniejszego...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Rejestracja: 20 Wrz 2006, 06:20
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy od: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe z salonu, ale po blacharce! Nowe z salonu, ale po blacharce!
    Chociaż oficjalnie nikt o tym nie mówi, są w Polsce salony, w których 8 na 10 świeżo dostarczonych z fabryki pojazdów z miejsca trafia do lakierni. Uszkodzenia w czasie transportu to chleb powszedni. ...
    Kompaktowe nowe hatchbacki do miasta – wygoda i niskie spalanie Kompaktowe nowe hatchbacki do miasta – wygoda i niskie spalanie
    Segment C cieszy się w Polsce – wg danych PZPM – bardzo dużą popularnością. Udział rejestracji tego typu aut to 30 proc. całości. Zgodnie z danymi JATO Dynamics najczęściej wybieraną wersją tych samochodów ...

  • 10 Wrz 2009, 11:55

    a kiedyś było w tv, że ktos jakąś astrę zagazował i zrobił to chyba nawet w oplu fabrycznie, i się fachowcy pomylili, i mu padł silnik a przyczną ŻEKOMO było to, że do tego silnika gazu nie można dawać.

    czy to prawda to nie wiem ale podaje tylko, że takie cuś mi sie o uszy obiło :mrgreen:
    Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
    Wezyrro
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 844
    Rejestracja: 24 Wrz 2008, 17:16
    Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

    10 Wrz 2009, 21:31

    Pocieszny - ja nie przesadzam! kolega pyta czy to będzie jeżdzić a ty mu doradzasz gazik za 2500 zł?? :sad:
    Migaz
    Zaawansowany
     
    Posty: 911
    Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
    Miejscowość: warszawa
    Auto: Mercedes
    Silnik: m104
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1994

    10 Wrz 2009, 23:38

    Migaz napisał(a):Pocieszny - ja nie przesadzam! kolega pyta czy to będzie jeżdzić a ty mu doradzasz gazik za 2500 zł?? :sad:
    tak, jest kilka powodów dla których do tego silnika wysokiej jakości sekwencja nie jest konieczna, oczywiście im lepszej jakości instalacja tym lepiej... ale po co płacić więcej jak można mniej :wink:
    kilka powodów? silnik jest to stara konstrukcja klasyczne V6 "amerykańskie", z powodzeniem będzie jeździł nawet na II generacji, miałem 3 litrową wersje tego silnika :wink: i doskonale wiem że nie jest to żaden haj tek super hard madafaka zawodnik :mrgreen: zwłaszcza w przeznaczeniu tego samochodu trochę przesadą jest pakowanie się w drogą instalacje której serwisowanie też będzie pociągało za sobą koszta, zauważ że ten samochód to nie jest zwykły plaskacz który nigdy nie zjedzie z asfaltu tylko samochód terenowy, a jak znam użytkowników (a znam dość dobrze) ten samochód dość szybko opuści drogi utwardzone żeby zwiedzić coś więcej :wink: niestety wysokiej klasy instalacje potrzebują też odpowiedniego obchodzenia się z pojazdem a w tym przypadku bym na to nie liczył :wink:
    aa i jeszcze jedna rzecz nie daj sobie wmówić że niewielka butla (poniżej 50l) będzie dobra :mrgreen: nie będzie, znam samochody którym 100l to mało :mrgreen:
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    11 Wrz 2009, 00:40

    pocieszny napisał(a):nie daj sobie wmówić że niewielka butla (poniżej 50l) będzie dobra nie będzie, znam samochody którym 100l to mało

    Ja też takiego znam... :cry:

    :mrgreen:
    Pozdr
    fourup
    Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
    fourup
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 974
    Rejestracja: 20 Wrz 2006, 06:20
    Miejscowość: Kraków, Słomniki
    Prawo jazdy od: 08 01 1999
    Auto: Mercedes S124 250D
    Silnik: OM602
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1990

    11 Wrz 2009, 00:41

    fourup napisał(a):
    pocieszny napisał(a):nie daj sobie wmówić że niewielka butla (poniżej 50l) będzie dobra nie będzie, znam samochody którym 100l to mało

    Ja też takiego znam... :cry:

    :mrgreen:
    Zbyszek odbiera misia w piątek :mrgreen: chce robić nocne manewry :mrgreen:
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    11 Wrz 2009, 00:49

    pocieszny napisał(a):
    fourup napisał(a):
    pocieszny napisał(a):nie daj sobie wmówić że niewielka butla (poniżej 50l) będzie dobra nie będzie, znam samochody którym 100l to mało

    Ja też takiego znam... :cry:

    :mrgreen:
    Zbyszek odbiera misia w piątek :mrgreen: chce robić nocne manewry :mrgreen:
    Lipa. Panie... :(
    ja mam na razie pomnik... :(
    Pozdr
    fourup
    Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
    fourup
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 974
    Rejestracja: 20 Wrz 2006, 06:20
    Miejscowość: Kraków, Słomniki
    Prawo jazdy od: 08 01 1999
    Auto: Mercedes S124 250D
    Silnik: OM602
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1990

    11 Wrz 2009, 01:04

    fourup napisał(a):Lipa. Panie... :(
    ja mam na razie pomnik... :(
    u mnie pomnik przez weekend, będzie się robił mały remont :wink: nie powiem czego bo zagadkę spale ;) ale po weekendzie będzie już pięknie stał 2,5 cm wyżej :mrgreen:
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    11 Wrz 2009, 11:58

    rozkminiłem, że narazie będę jeździł na benzolu, a jak mnie będzie puszczał z torbami to pokminie nad gazem :mrgreen:

    [ Dodano: Pią Wrz 11, 2009 13:01 ]
    pocieszny napisał(a): zauważ że ten samochód to nie jest zwykły plaskacz który nigdy nie zjedzie z asfaltu tylko samochód terenowy, a jak znam użytkowników (a znam dość dobrze) ten samochód dość szybko opuści drogi utwardzone żeby zwiedzić coś więcej :wink:


    w zimę zacznie notorycznie opuszczać owe drogi :mrgreen: do tego czasu trwaja poprawki pierdoły i inne wydziwiasy :lol:
    Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
    Wezyrro
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 844
    Rejestracja: 24 Wrz 2008, 17:16
    Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

    11 Wrz 2009, 22:36

    Pocieszny- oczywiście, że można zamontować instalację II generacji i będzie ładnie chodził a i kosztowała będzie mniej niż dwa tysiące, ale ja znam kilka powodów dla których bym zamontował lepszą instalację:
    1. II generacja odchodzi w zapomnienie. Czasem do niektórych aut nawet miksery są już nie dostepne.
    2. Zakładając instalację II generacji zmniejszamy dolot powietrza o min 30% więc zmniejszamy także moc tego silnika na benzynie (i już nie jest tak fajnie na polnych drogach).
    3. Instalację sekwencyjne znacznie żadziej wymagają regulacji.
    4. sekwencja lepiej spisuje się w ciężkich warunkach, i jest lepsza jakość spalania przy dużym obciążeniu.
    5. oszczędzać trzeba umieć.
    Migaz
    Zaawansowany
     
    Posty: 911
    Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
    Miejscowość: warszawa
    Auto: Mercedes
    Silnik: m104
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1994
    • Warto przeczytać
    • 8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Autosacrum 2009
      S2020005
      Jaguar