Zakaz jazdy w obu kierunkach

04 Cze 2019, 13:26

Witam,

Nie rozumiem jednej sprawy. Przy wjeździe do pracy na prosto jest znak zakazu jazdy w obu kierunkach, ale można z tamtej strony... wyjeżdżać z firmy. Taki przypadek jest również na jednej ze stacji benzynowych - jest wjazd ze znakiem drogi jednokierunkowej, ale gdybym chciał tamtędy wyjechać, widnieje znak o zakazie ruchu w obu kierunkach. O co chodzi?
dkp22
Nowicjusz
 
Posty: 15

04 Cze 2019, 15:34

dkp22 napisał(a):Taki przypadek jest również na jednej ze stacji benzynowych
Możesz podać jej lokalizację w gogle maps?

dkp22 napisał(a):Przy wjeździe do pracy na prosto jest znak zakazu jazdy w obu kierunkach, ale można z tamtej strony... wyjeżdżać z firmy
Ale ten znak jest ustawiony na drodze prywatnej do firmy? Jeżeli tak to właściciel mógł tak zarządzić i ustawić taki znak.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

04 Cze 2019, 22:07

Faktycznie ;/ moim zdaniem zamiast znaku B-1 powinien tam być znak B-2 lub była jakaś tabliczka pod znakiem B-1 dopuszczająca ruch z drugiej strony.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

27 Maj 2022, 13:34

No dziwna sytuacja
olaf444
Obserwowany
 
Posty: 2

27 Maj 2022, 14:14

Ja to chyba czegoś nie rozumiem, bo wg mnie jest wszystko ok. Jadąc Sikorskiego w kierunku A1, na stację można wjechać tylko tą drugą drogą ( nie ta droga przy której czai się ta dama, tylko ta następna ). Sugeruje nam też to ta strzałka orlenowska, która nie jest skierowana w prawo, tylko w lewo. Jak skręcimy w prawo, to do stacji nie dojedziemy, bo jest znak B2, czyli zakaz wjazdu od strony umieszczenia znaku, co też sugeruje, że przejazd przez stację jest jednokierunkowy. Można tylko jechać dalej prosto. I dlatego zapewne wcześniej na Sikorskiego nie ma znaku zakaz skrętu w prawo, bo jest to nie tylko wyjazd ze stacji, ale i droga, którą można jechać prosto. Jak już się skręci w prawo, to brakuje na niej w sumie znaku zakaz skrętu w lewo.
Ale jadąc dalej i skręcając w prawo w tą drugą drogę, to do stacji możemy normalnie wjechać, co sugeruje nam też strzałka orlenowska oraz znak informacyjny. Wyjechać można tylko i wyłącznie tą drogą przy której stoi ta dama, co sugeruje nam znak D3 informujący o drodze jednokierunkowej. Więc już na samym wjeździe wiemy, że tą drogą wracać nam nie wolno.
Jak już jesteśmy na stacji i niefortunnie nie zauważyliśmy znaku D3 i zawrócimy i pojedziemy spowrotem, to stoi znak B1. I tu jest jedyny błąd w oznakowaniu, bo tu powinien stać B2. Ale dla kierowcy, wyjeżdżającego ze stacji jest to tak czy inaczej informacja, że tą drogą wyjechać nam nie wolno.
A wyjeżdżając ze stacji prawidłowo, stoi znak A17, kręcimy w prawo lub w lewo i jedziemy.
Można oczywiście porozmawiać z właścicielem stacji żeby zmienił znak, bo to zapewne on go tam postawił, a nie zarząd dróg.
Generalnie nic dziwnego nie ma, oprócz postawienia przez właściciela stacji znaku B1 zamiast B2.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18545
Zdjęcia: 1203
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody elektryczne i wyścig w zasięgach, czasie ładowania itd.
    Tak sobie czytam te artykuły z elektrykami i... no właśnie jest sporo wad, a i tak pełno pochwał. Zastanawiam się z czego to wynika? Czytam wczoraj zasięg BMW i4 w pełni elektrycznego i przejazd na dystansie 1000km polskimi ...
    Toyota Prius Plug-in Hybrid kontra Chevrolet Volt
    Amerykańskie media motoryzacyjne pilnie śledziły pod koniec roku walkę o pierwsze miejsce w segmencie hybryd plug-in. Od 2010 roku najpopularniejszą hybrydą ładowaną z gniazdka w USA był Chevrolet Volt, ale to się zmieniło ...

  •