Zakup auta, wybór - audi, bmw, vw

21 Lis 2010, 15:02

witam
z góry uprzedzam, że to nie żadna prowokacja :wink:
budżet 29-30k zł
zakładany roczny przebieg: na pewno 12k km, może 15k,
pomimo tak małego przebiegu pokonuję głównie trasy.

wymagania: interesuje mnie sedan, może jakiś diesel do dwóch litrów, jeśli będzie diesel to spalanie mnie nie obchodzi.

Interesują mnie takie auta jak: VW Passat 1.9TDI 130KM, Audi A4 1.9TDI 130km, BMW 320d 150KM. Roczniki 2002.

Dla tych którzy będą pisali że za mały przebieg żebym się pchał w diesla: tak tak, oczywiście, że myślę też o benzynie.

Jeśli ma być benzynka to może jakieś e46 328, 330, albo e39 528, 530.

Ceny części mniej więcej sobie porównałem, górą jest audi i passat, a najgorzej wypada chyba e39.

Auto chciałbym sprowadzić z zagranicy, kupić za jakieś 6000-6500 euro, a resztę pieniędzy na opłaty, ubezpieczenie i żeby powymieniać najważniejsze rzeczy.

Auta szukałem na autoscout:

BMW

[link do AutoScout24 wygasł]

[link do AutoScout24 wygasł]

[link do AutoScout24 wygasł]

[link do AutoScout24 wygasł]

AUDI

[link do AutoScout24 wygasł]

[link do AutoScout24 wygasł]

PASSAT

[link do AutoScout24 wygasł]

[link do AutoScout24 wygasł]

i na koniec coś w benzynie :twisted:

[link do AutoScout24 wygasł]

[link do AutoScout24 wygasł]

Nie mogę się zdecydować, ponieważ każde auto po trochu mi się podoba.
Pozdrawiam.
hades
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 72
Miejscowość: łódzkie
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4 B8
Silnik: TFSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

21 Lis 2010, 15:32

Polecam Audi A4 1.9TDI . Samochodzik pierwsza klasa . Miodzio się prowadzi , osiągi oraz jazda daje nie zapomniane doznania . Jeśli chodzi o wygląd wg mnie prezentuje się najlepiej z pośród podanych aut . Najlepiej , żeby audi miało pare bajerów i można z niego nie wysiadać . :twisted:
Bucik
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Koło

21 Lis 2010, 16:31

Zdecydowanie BMW, Audi to w zasadzie jeden pies co Passat. Tyle, że BMW będzie najdroższe w kupnie w odpowiednim stanie itd.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

21 Lis 2010, 16:34

Oraz najdroższe w utrzymaniu ...
Bucik
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Koło

21 Lis 2010, 16:36

Zależy pod jakim kątem, od egzemplarza itd. ale faktem jest, że przy tych przebiegach ja bym poszedł w benzynowca R6, ewentualnie z dobrą sekwencją.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

21 Lis 2010, 17:07

Zdecydowanie Audi ale 1.9 bo chyba te 2.0 awaryjne.... jak trasa to tylko diesel elastyczność tankujesz raz i jedziesz a co chwile jak w przypadku benzyzny
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 19 – historia modelu
    Ponad ćwierć wieku temu, we wrześniu 1988 roku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Do 1995 roku był on sprzedawany także w polskich salonach. To jeden z najważniejszych modeli firmy Renault w ciągu ostatnich kilkudziesięciu ...

21 Lis 2010, 17:14

Jaka elastyczność? :roll: Zapoznaj się z definicją tego słowa. W BMW masz bak 70l... więc na trasie robisz sobie spokojnie 600km i nawet rezerwa Ci się nie powinna jeszcze palić, faktycznie, no co 5 minut trzeba zjeżdżać tankować, tragedia.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

21 Lis 2010, 17:34

jiGsaw napisał(a): W BMW masz bak 70l... więc na trasie robisz sobie spokojnie 600km i nawet rezerwa Ci się nie powinna jeszcze palić, faktycznie, no co 5 minut trzeba zjeżdżać tankować, tragedia.

tylko tyle km.na trasie??ja cie kręcee jaki smok :shock: mormalnie szoku dostałem jak przeczytałem :wink: to dlatego migdy nie kupie dużej pojemności w benzynie :wink:
Konsar008
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 95
Miejscowość: Północ

21 Lis 2010, 17:39

Silnik z turbiną lepiej przyśpiesza z niskich obrotów na poszczególnych biegach więc o taka elastyczność chodzi... audi też ma bak ok 70 litrów a pali 6 litrów na 100 kilometrów a bemka dwa razy tyle
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

21 Lis 2010, 17:45

BMW można kupić z 2.0d 150 KM i problem się rozwiązuje :smile:
a BMW na tle A4 FWD i Passata to jednak nieco wyższa półka :smile:
Mnie najbardziej przekonuje BMW-naprawdę przyjemny i wystarczająco żwawy samochód :smile:
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Lis 2010, 18:01

No napewno jest wygodny i z wyższej półki niż audi..... no ale beemka jednak musi mieć agregat pod maską żeby jechać...i spalanie też nie oszukujmy się w bmw jest wysokie
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

21 Lis 2010, 18:08

Konsar008 napisał(a):
jiGsaw napisał(a): W BMW masz bak 70l... więc na trasie robisz sobie spokojnie 600km i nawet rezerwa Ci się nie powinna jeszcze palić, faktycznie, no co 5 minut trzeba zjeżdżać tankować, tragedia.

tylko tyle km.na trasie??ja cie kręcee jaki smok :shock: mormalnie szoku dostałem jak przeczytałem :wink: to dlatego migdy nie kupie dużej pojemności w benzynie :wink:


Napisałem, że 600km robisz i nawet się nie martwisz jeszcze za bardzo, bo się rezerwa nie pali. De facto to z 800km spokojnie powinieneś przejechać.

Nitro - swoje uwagi na temat spalania BMW wyczytałeś w pani domu? :roll: 12 litrów na trasie to pali 750i V12 w benzynie... no i jak to porównujesz do 1.9 TDI no to proszę Cię... z czym do ludzi?
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

21 Lis 2010, 18:09

2 litrowy diesel jeździ szybciej i lepiej niż 1.9TDI 130KM w A4/Passacie więc naprawdę nie rozumiem tych zarzutów.
Tym bardziej, że BMW waży podobnie.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Lis 2010, 18:12

Panowie, jeśli wybór padnie na jakiegokolwiek diesla czy 2.0d czy 1.9tdi to naprawdę nie interesuje mnie spalanie, diesel to diesel, swoje spali, kieszeni mi to nie zrujnuje, gorzej z benzyną :)

Trzeba podjąć trudną decyzję, którego diesla wybrać, czy w ogóle wybrać diesla, czy może skierować się w stronę benzyny.

Jednej strony chciałbym mieć limuzynę, jednak z drugiej żeby było trochę w aucie sportowego zacięcia.

Jeśli jesteśmy już przy 320d i A4, np gdy nawali turbo, nowe do trójki kosztuje około 3300, do audi tysiąc mniej.
hades
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 72
Miejscowość: łódzkie
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi A4 B8
Silnik: TFSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

21 Lis 2010, 18:17

No to sam sobie policz, przyjmij spalanie w trasie na poziomie 6l diesel i 8.5l benzyna R6. Tak, żeby nie mówić o jeździe "o kropelce". Do tego dolicz droższą znacznie eksploatację silnika diesel'a, uwzględnij swój przebieg roczny no i masz odpowiedź - lepiej wziąć PB, choćby dla świętego spokoju, a jakbyś miał LPG to w ogóle nie ma co porównywać. Do tego dochodzi fakt, że benzyna w podobnym stanie, roczniku, przebiegu i mocy będzie znacznie tańsza w zakupie od diesel'a. Jak ma mieć jakiekolwiek sportowe zacięcie to od razu wiadomo, że dupowozy z 1.9 TDI pod maską odpadają.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW