Zakup do 9000 zł - nowicjusz

Re: Zakup do 9000 zł - nowicjusz

27 Sie 2013, 21:39

Focus to raczej kiepski pomysł,za 6000zł będzie ciężko kupić w benzynie a co dopiero w dieslu.
Ibiza warta rozważenia.
Corolla E11 jak w przypadku Focusa choć w benzynie by coś kupił.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 34289
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna

Re: Zakup do 9000 zł - nowicjusz

27 Sie 2013, 21:44

Dokładnie Focus pewnie zgnity i składany z pięciu. W dodatku ten chyba poflotowy.
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18318
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: Zakup do 9000 zł - nowicjusz

27 Sie 2013, 21:49

a clio ii fl? Fajne auto :) duży wybór silników, z 2004 5dr spoko kupisz do 9 :) auto dobrze się prowadzi wiem bo jeździłem. Części orginalne nie są takie drogie, tyle zawieszenie nie na wiejską droge bo zaraz siadnie :) pegout 206 też są dobre 1.9 w dislu są dobre jak chcesz jechać dalej a ekonomicznie tylko znów tylnia belka :p
dominikd18
Nowicjusz
 
Posty: 21
Rejestracja: 27 Sie 2013, 17:13
Auto: nie mam

Re: Zakup do 9000 zł - nowicjusz

27 Sie 2013, 22:05

[link wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 34289
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna

Re: Zakup do 9000 zł - nowicjusz

28 Sie 2013, 11:01

krikus napisał(a):Rover to tylko dobry ten co ma 2 koła i pedały.


No comments. Shock. :lol: :lol:
O panu moderatorze nie wspomnę bo banialuki wypisuje. Ale typowe. Mądrość polaka jest ograniczona :? :lol:
Turlam się ze śmiechu i zastanawiam się skąd takie ........ dalej sobie odpuszczę. Zanim coś napiszecie to proszę o konkrety, bo jakoś ich nie widzę a to znaczy, że to ....... tutaj też odpuszczę na publicznym forum, ale co mądrzejszy to sobie dopowie :mrgreen:


Jak jeszcze nie zauważyłeś dlaczego Rovery kosztują ile kosztują na rynku aut używanych,to spróbuj zrozumieć to,że ich ceny nikt nie ustalał...nie umówiono się w Europie że auta te mają mieć niską wartość. Zmowy nie ma. jest natomiast jakość ,którą ten rynek w naturalny sposób zweryfikował i wystawił Roverom taką recenzję jakości,że są guzik warte.
Kto kupuję auto "tańszej" marki,jest świadomy jej jakości.
Swoją drogą największe bzdury ludzie sami sprokurowali pisząc że Rover to to samo co Honda...

cytat:

Zdaniem eksperta:
Paweł Opała, CARMAN Poznań: - Brytyjski Rover to ładne, solidnie wykonane i mało awaryjne auto. Jego konstrukcja pamięta jeszcze japońską Hondę Civic. Anglicy dołożyli jednak trochę swoich pomysłów i usprawnień. W Polsce Rover sprzedawał się kiepsko, bo był po prostu za drogi w swojej klasie. To samo dotyczy części zamiennych. W obiegowej opinii słyszy się, że do tego samochodu pasuje wszystko od Hondy (z modeli Civic, Concerto). Tymczasem jest prawie zupełnie inaczej. Elementy zawieszenia pojazdu, wiele detali układu hamulcowego czy instalacji elektrycznej, to zupełnie coś innego. Praktycznie nie ma dla nich japońskich zamienników i jeśli przydarzy się awaria, trzeba po prostu kupować części oryginalne. Fabrycznie nowe części do Rovera są jednak bardzo drogie, a ich zakup nie zawsze jest sprawą łatwą i prostą. To chyba główny powód, że Rover nie przyjął się w Polsce, nie zaskarbił sobie sympatii naszych kierowców.

Znajdź mi teraz w dużej hurtowni linkę np do gazu do Rovera 420D . ja musiałem wyjąc zerwaną i dorobić na zamówienie ,bo w żadnej hurtowni w Poznaniu nie ma takiej linki w sprzedaży.

Wiem ,że masz tych Roverów kupę i cieszę się że się spisują. Ja natomiast pamiętam naprawę sąsiada hydraulicznego sprzęgła z wysprzęglikiem... Jeżdżenie od warsztatu do warsztatu i dorabianie części od Żuka (!) z kosztami powyżej 900 zł.
fredi
Początkujący
 
Posty: 86
Rejestracja: 21 Gru 2011, 12:17
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Rover;25,45,75,MG ZT, Acura TL
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Zakup do 9000 zł - nowicjusz

28 Sie 2013, 12:12

Części pasują nie tylko z Hondy, ale i np. Kangoo, jak kto woli nawet z Poloneza. Oryginałów też nie brakuje. Ja na Internecie części nie kupuję. Zadzwoniłem do znajomego mechanika z ASO Fiata. Linka jest i może zamówić. Będzie w czwartek. Mimo właśnie obiegowej opinii wszystko krąży. A to, co krąży jest mitem. Jak ktoś nie miał tego samochodu na dłużej to nie ma sensu, aby się wypowiadał. Ja nie miałem Opla, Skody, Forda czy Nissana to się nie wypowiadam
Części do Rovera można zamówić w Tomateam , ART-BIZAR, Recco-Investment czy chociażby w Linor. Sklepy tak z głowy wymieniłem, bo czasu nie mam. Nie ma sensu dorabiać części z Żuka. Ostatnio wymieniałem kompletne sprzęgło. Wszystko było na miejscu. Koszt razem ze sprzęgłem LUK to 600 zł. Wymieniłem, bo oryginalne przejechało już 160.000 a od soboty mam do pokonania około 3000 km i nie chciałbym mieć jakiejś niespodzianki.
fredi
Początkujący
 
Posty: 86
Rejestracja: 21 Gru 2011, 12:17
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Rover;25,45,75,MG ZT, Acura TL
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Historia sukcesu: Napęd na cztery koła quattro Historia sukcesu: Napęd na cztery koła quattro
    Napęd na cztery koła quattro opracowany przez Audi, to kamień milowy w historii motoryzacji. W roku 1980, żaden inny producent nie był w stanie zaproponować równie szybkiego i lekkiego napędu na cztery koła przeznaczonego ...
    II Runda Extremizer Motor Show 2012 w Częstochowie / relacja II Runda Extremizer Motor Show 2012 w Częstochowie / relacja
    10 tysięcy widzów zjechało w miniony weekend do Rudnik k. Częstochowy na Extremizer Motor Show! Ci, którzy są uzależnieni od adrenaliny i kochają motoryzację, na pewno długo tego weekendu nie zapomną! Nic dziwnego ...

  • Re: Zakup do 9000 zł - nowicjusz

    28 Sie 2013, 12:59

    Nie sądzę,żeby autorowi tematu tak bardzo zależało na naszej polemice w temacie "Rover". Możemy się przerzucać przykładami,cytatami ale forum to nie sala sądowa. Tak więc każdy ma prawo do własnego zdania i własnej oceny. Nikt też nie zmusza nikogo do kupna jakiejkolwiek marki samochodu. Jest prawda użytkowników danego auta i prawda rynku aut używanych,który jest najbrutalniejszym i najlepszym weryfikantem danego przedmiotu.

    O moderatorze możesz sobie pisać bo ma inną opinię o Roverach od Ciebie .OK :) ale:
    takie komentarze
    fredi napisał(a): Mądrość polaka jest ograniczona :? :lol:

    to sobie oszczędź,bo po co ci ostrzeżenie na forum???
    Staramy się nie obrażać nikogo,a wymieniamy się poglądami jedynie. Po to jest forum,dyskusja i może... przeprosiłbyś Polaków..? :yes:
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5455
    Zdjęcia: 18
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy od: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
    Silnik: 114 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Zakup do 9000 zł - nowicjusz

    28 Sie 2013, 13:31

    Szczerze mówiąc to diesel za 9000 to chyba nienajlepszy pomysł. Zastanów się np. nad Fiatem Punto z benzynowym silnikiem.
    mieczd
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 22
    Rejestracja: 11 Sie 2013, 07:54
    Prawo jazdy od: 21 12 1991
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.6 Multi Jet
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    Re: Zakup do 9000 zł - nowicjusz

    28 Sie 2013, 16:53

    Znowu edytowany mój post. Powiem tak. Nikt nie ustalał, że Rover ma być tani owszem a weryfikacji dokonali ludzi, którzy sieją propagandy na podstawie tego, co usłyszeli od innych, którzy usłyszeli to jeszcze od innych i tak się właśnie tworzą legendy. Jest tańszy, bo Polacy się boją i powiem szczerze mi to pasuje. Nie za bardzo lubię jednak opinie, które są poruszane przez ludzi, którzy mają dużo do powiedzenia, ale nie mają pojęcia, co mówią. Ludzie na tym forum wiedzą, co to jest w ogóle silnik serii K? Wydaje mi się, że nie do końca, dlatego piszą banialuki. Powiem szczerze ze ja już się wypowiadał na forum nie będę, bo to paranoja.
    A że mądrość polaka jest ograniczona to niestety przykra prawda. Jeżdżę bardzo dużo po świecie, bo taką mam prace. Jesteśmy postrzegani jak naród tubylców a nawet kilkanaście lat za nimi. Mi jest ciężko cokolwiek załatwić z tego względu, że jestem z Polski. Niestety. Wypowiedzi niektórych na tym forum są nieuzasadnione niczym kompletnie Niczym. ZERO. Więc? Mądrość jest niestety naszą słabą stroną.

    Takia mała historyjka. Jedynie, co może ulec uszkodzeniu to uszczelka pod głowicą, ale to też trzeba się nasilić i jak młody gniewny zaraz po odpaleniu auta ciągnie powyżej 4.000 obrotów to nie ma silnika gdzie uszczelki nie wywieje.

    Rodzina silników serii "K" to dziecko firmy Powertrain Ltd., która związana jest z koncernem MG Rover. Z założenia miały to być jednostki wytrzymałe, niezawodne i przede wszystkim bardzo lekkie, co zresztą stało się głównym powodem tak ogromnej popularności tych silników w świecie tuningu i sportów motorowych w latach późniejszych. Już w fazie projektowej starano się, aby były to jednostki wytrzymałe i nadające się do ostrzejszej jazdy, przez co utrzymywanie stałych obrotów na poziomie 6 500 obr./min nie stanowi dla nich większego problemu. Silniki z serii "K" dzielą się na dwie podstawowe grupy: czterocylindrowe i sześciocylindrowe. Do pierwszej z nich należą silniki produkowane zarówno z jednym, jak i z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, o pojemności 1,1 l (pojemność 1120 cc, moc od 60 KM do 75 KM), 1,4 l (pojemność 1396 cc, moc od 75 KM do 103 KM) oraz wytwarzane tylko z dwoma wałkami w głowicy 1,6 l (pojemność 1588 cc, moc od 109 KM do 111KM) i 1,8 l (pojemność 1795 cc, moc od 117 KM do 190 KM). Druga grupa to właściwie tylko jedna jednostka napędowa, a mianowicie sześciocylindrowiec oznaczany jako KV6 (2,0 i 2,5 l pojemności, 24v). Wszystkie jednostki z jednym wałkiem rozrządu (SOHC), posiadały po dwa zawory na cylinder (K8), natomiast silniki z dwoma wałkami (DOHC) po cztery zawory na cylinder (K16). Kiedy w roku 1988 nowa rodzina silników zadebiutowała na rynku, od razu pojawiły się pozytywne komentarze ze strony mediów i specjalistów, podkreślające fantastyczny stosunek mocy do masy tych jednostek (najcięższy z całej rodziny, KV6, waży niecałe 150 kg!). W latach późniejszych wprowadzony został również, zaprojektowany przez Rovera, system zmiennych faz rozrządu (VVC), co korzystnie wpłynęło głównie na przebieg krzywej momentu obrotowego w silnikach serii "K". Dzięki temu rozwiązaniu udało się uzyskać bardzo równy rozkład momentu obrotowego i równomierny przyrost mocy w całym zakresie obrotów oraz niesamowitą elastyczność. Dzięki systemowi VVC silnik "ciągnął" niezmordowanie aż do 7 200 obr./min, czyli chwili odcięcia zapłonu.
    fredi
    Początkujący
     
    Posty: 86
    Rejestracja: 21 Gru 2011, 12:17
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Rover;25,45,75,MG ZT, Acura TL
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Zakup do 9000 zł - nowicjusz

    28 Sie 2013, 19:12

    fredi napisał(a):A że mądrość polaka jest ograniczona to niestety przykra prawda.

    Niestety zamiast odpuścić obrażanie rodaków jak prosiłem,propagujesz je dalej.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5455
    Zdjęcia: 18
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy od: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
    Silnik: 114 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Zakup do 9000 zł - nowicjusz

    28 Sie 2013, 19:22

    Kiedy on ma rację, wystarczy popatrzeć na drogi czy statystyki sprzedaży, polscy kierowcy w większości niewątpliwie cierpią na syndrom sztokholmski i biedą na pewno się tego nie da wytłumaczyć biorąc pod uwagę ceny niemieckich aut w Polsce, ostatnio kierownikowałem przy przebudowie oddziału neurochirurgi, każdy z robotników miał niemiecki samochód w dodatku większość tzw. premium, kadra techniczna już niemiecko-francusko-amerykańskie więc jakaś różnorodność.
    No bez przesady, wcześniej w ogóle nie było tu moderacji a teraz wystarczy się w dyplomatycznych słowach nie zgodzić z moderatorem i już ostrzeżenie, facet miał Rovery i podstawy do tego by się wypowiedzieć czy obruszyć na nazywanie ich wynalazkami.
    Ostatnio edytowany przez Jasiek90 28 Sie 2013, 19:47, edytowano w sumie 2 razy
    Jasiek90
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2899
    Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
    Miejscowość: Zawichost
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
    Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Zakup do 9000 zł - nowicjusz

    28 Sie 2013, 19:45

    Abyś się uspokoił proponuję dać, ban całej europie, bo ich myślenia nie zmienisz. Ja już do tego przywykłem, że jak mówię, że jestem z polski to krzywo nosem kręcą i że polak to pewnie kretyn. I powiedz, co mi po ostrzeżeniu? Dostałem za to, że obiektywnie się wypowiadam i piszę tylko prawdę? No wiadomo, że prawda w dzisiejszych czasach jest bolesna. Wolę pisać bolesną prawdę niż bezpodstawnie, bez żadnego polotu i wiedzy niestworzone pierdoły. Nie ma człowieka, co zna się na wszystkich samochodach. Masz Fiata pisz o Fiacie miałeś Fiata, Opla, Hondę to pisz o nich a nie o tych, co nie miałeś gdyż o nich praktycznie żadnej wiedzy nie masz. Przeglądając to forum widać, że większość tutaj porad zawartych to czyste brednie. Pozdrowienia i nie do zobaczenia gdyż nie mam już więcej ochoty czytać tych idiotyzmów wyssanych z kosmosu. No chyba, że będę smutny to wejdę, aby sobie humor poprawić.
    fredi
    Początkujący
     
    Posty: 86
    Rejestracja: 21 Gru 2011, 12:17
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Rover;25,45,75,MG ZT, Acura TL
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Zakup do 9000 zł - nowicjusz

    28 Sie 2013, 19:54

    Na szczęście kompleks "polskości" nie dotyczy wszystkich Polaków,a jedynie tych z niską samooceną. :yes: Jako historyk z wykształcenia mam pogląd na nasze przywary ale i także wiem,że nie mamy się czego wstydzić,a co poniektórzy powinni się jeszcze nam w Europie kłaniać. Mają dzięki nam swoje ojczyzny ...Skromnie licząc od najazdów Tatarów w XXIII wieku ,aż po cud nad Wisłą...
    Proponuje powrócić do tematu.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5455
    Zdjęcia: 18
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy od: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
    Silnik: 114 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Zakup do 9000 zł - nowicjusz

    30 Sie 2013, 05:42

    jakbym kupował oczami- biore corolla (za młodego strasznie kibicowałem C. Sainz w czasach jak jezdzil w fabrycznym teamie toyoty)
    Waqa
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 53
    Rejestracja: 18 Wrz 2012, 17:28
    Prawo jazdy od: 21 06 2008
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Bora i Golf 4
    Silnik: AJM, AKQ
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Zakup do 9000 zł - nowicjusz

    02 Wrz 2013, 12:37

    Ja zawsze kupuję oczami choć lubię się powymądrzać :)
    Jednak nie polecam tej metody :)
    mieczd
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 22
    Rejestracja: 11 Sie 2013, 07:54
    Prawo jazdy od: 21 12 1991
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.6 Multi Jet
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      GTP Light
      MINI Clubman Bond Street, tył