Zakup pierwszego samochodu -- prośba o porady

Zakup pierwszego samochodu -- prośba o porady

07 Sie 2014, 14:25

Witam!

Kupuję pierwszy samochód dla powiększającej się rodziny ;) Potrzebuję samochodu typu sedan, z pojemnym bagażnikiem (400-500l) z przeznaczeniem do miejskiego użytku oraz raz na jakiś czas dłuższych tras (200-500km), z perspektywą dłuższych wycieczek. Z tego co się orientuję, nie zwróci mi się diesel, więc silnik benzynowy. Oczywiście ważne jest spalanie i koszta eksploatacji.

Jeśli chodzi o półkę interesują mnie modele typu Mazda 3, Toyota Corolla, Skoda Octavia, Volkswagen Passat, Ford Focus i podobne. Ponieważ nie mam żadnego doświadczenia z samochodami, proszę o radę, czy warto kupować nowy, czy ryzyko przy zakupie używanych nie jest za duże dla kogoś kto ma tylko mgliste pojęcie gdzie patrzeć i czego szukać. Chciałbym kupić coś co posłuży ładne parę lat.

Za jakiekolwiek wskazówki, czym się kierować przy wyborze marki i modelu (z rzeczy których nie podają w broszurach i osiągach) też mile widziane. Jak wspomniałem, w samochodach jestem nowy, chociaż staram się szybko nadrobić zaległości. Za wszystkie sugestie i opinie dzięki z góry! :)
sirKruk
Nowicjusz

Auto: Nie mam

Re: Zakup pierwszego samochodu -- prośba o porady

07 Sie 2014, 14:29

Jak ma być nowy prosto z salonu to odpuść skodę octavię i volkswagena passata bo te samochody nie mają silników godnych polecenia.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Auto: Fiat Seicento
Silnik: 900 39 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

07 Sie 2014, 14:37

Chodzi o moc silnika czy inne parametry? A przy okazji, jaką jest różnica w praktyce prowadzenia samochodu między silnikami np 90KM a np. 150KM? Wiem co to w praktyce oznacza, ale nie wiem ile mam wydać na konie mechaniczne i na ile się to opłaca
sirKruk
Nowicjusz

07 Sie 2014, 15:49