Zakup samochodu sprowadzonego z Danii - przykład.

16 Lis 2018, 20:39

Ma status - wyeksportowany, to znaczy, że zadłużenia na aucie nie ma.
Sprawdzić to można bardzo łatwo, bo w Danii można sprawdzić praktycznie wszystko online ... ale stronka do sprawdzania zastawu coś dzisiaj szwankuje, pewnie poprawią do poniedziałku włącznie, ale jak pisałem, na 100% zadłużenia nie ma, inaczej auto nie mogłoby być wyeksportowane.

Sprawa akcyzy to już kwestia do rozwiązania w Polsce.
tomekdk
 

18 Lis 2018, 12:00

Witam. Czy mógłbym prosić o sprawdzenie auta Opel Insignia o nr VIN W0LGT8GF2B1104855 . Samochód został sprowadzony z Niemiec, wcześniej jeździł i był zarejestrowany w Danii.
Gregor11
Nowicjusz
 
Posty: 3

18 Lis 2018, 12:07

@Gregor11 - auto od 30-11-2011 do 29-12-2014 było w Danii wzięte w leasing.
18-12-2014 zostało wymeldowane z rejestru ... i ponownie wróciło do Danii w kwietniu 2015, kiedy to ktoś przeprowadził procedurę zarejestrowania go w Danii.
Auta w leasingu nie są traktowane w Danii jak typowe duńskie auta, jeśli jest np. szkoda na aucie to nie jest to widoczne w systemie.
Przeglądy:
http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk ... F2B1104855
Niestety pierwszy odczyt powstał w związku z wprowadzeniem auta do obiegu w Danii, także nie można temu bezgranicznie ufać, trzeba by się posiłkować jakąś historią z ASO.
Wprowadzając auto do obrotu w Danii ktoś wypełniając wniosek zaznaczył jego stan jako "poniżej średniego".
A auto zostało wymeldowane w kwietniu 2017 roku z Danii.

Także koniec końców historia tego auta przedstawia się bardzo średnio.
tomekdk
 

18 Lis 2018, 12:18

tomekdk dzięki za szybka odpowiedź. Nie bardzo rozumiem, auto było 2xrejestrowane w Danii ? Wynika z tego że ok 4 miesiące stało gdzieś bez rejestracji ?
Gregor11
Nowicjusz
 
Posty: 3

18 Lis 2018, 17:54

Auta w Danii są tak +- 2 x droższe niż w Polsce, Niemczech, bo występuje spory podatek rejestracyjny.
Aut w leasingu ten podatek nie obejmuje, dlatego po skończonym leasingu to auto miało 3 opcje:
1. być dalej leasingowane
2. zostać sprzedane poza Danię
3. zarejestrowane w Danii, co też uczyniono po okresie 4 miesięcy.
Niestety sytuacji, że auto zostało skasowane, naprawione i wrzucone do duńskiego obiegu nie można wykluczyć, z drugiej strony leasing skończono 18-12-2014 a miał być do 29-12-2014, także może nic takiego nie miało miejsca.
tomekdk
 

18 Lis 2018, 18:07

Piękne dzięki za weryfikację i podpowiedzi :) Kurcze sporo niewiadomych :unsure: , nie pewna historia auta chociaż samochód w realu bdb wygląda. Chyba go odpuszczę.
edit, zauważyłem że ten stan "poniżej średniego" jest wpisany jako pierwszy, gdzie tego samego dnia (23.03.2015) wpisano kolejny stan jako "dobry" ?
Gregor11
Nowicjusz
 
Posty: 3

18 Lis 2018, 18:34

Przy imporcie i eksporcie wynik badania jest "podwójny", tzn. jeden określa status auta a drugi to zaliczenie przeglądu, także przegląd został zaliczony (GOD) a status auta określony (UMI) - poniżej średniego.
tomekdk
 

24 Lis 2018, 22:44

Witam serdecznie, jadę jutro obejrzeć to auto Ford Cmax WF0JXXWPBJEL32569 przeszukałem strony duńskie znalazłem jako taki opis auta ale nie ma żadnej informacji o przebiegu ?? czy może się tak zdarzyć czy źle coś szukam? bardzo proszę o pomoc.
mortar
Obserwowany
 
Posty: 2

24 Lis 2018, 23:50

@mortar - auto było w Danii zarejestrowane na firmę i miało tylko siedzenia z przodu, z tyłu była paka bez siedzeń, bez pasów.
Jeśli ma teraz siedzenia z tyłu to zostały dołożone przez handlarza.
Auto było w leasingu, także duński system nie obejmuje jego szkodowości, ale było w leasingu do 27-02-2018 a zostało wymeldowane 28-02-2018, także można przypuszczać, że po leasingu.
Pierwsze badanie techniczne jest w Danii po 4 latach, także nie ma historii przebiegu, bo po 4 latach auto zostało wymeldowane.
tomekdk
 

25 Lis 2018, 17:49

Ok dzięki za szybką odpowiedź tak mówił sprzedawca. Pozdrawiam serdecznie
mortar
Obserwowany
 
Posty: 2

27 Lis 2018, 22:46

Witam, tomekdk możesz sprawdzić hondę civic nr vin: shhfk2760cu011701. Zamierzam jechać po nią 300 km, a na stronie znalazłem tylko informację dotyczącą przebiegu. Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie jeżeli auto jest w komisie na duńskich tablicach to można nim wracać na kołach? Czy można wykupić OC na te tablice? Zgóry dziękuję.
Konidem
Nowicjusz
 
Posty: 3

28 Lis 2018, 16:14

@Konidem - do października 2012 był pierwszy właściciel, może salon miał na siebie, i w październiku auto wyrejestrowano i stało bez tablic do maja 2013, a od tej daty do lipca 2018 był kolejny właściciel.
Plus, że była w Danii robiona profesjonalna konserwacja podwozia (pomarańczowa naklejka SUVO na przedniej szybie) - bardzo popularna usługa w Danii.
Bezwypadkowość by się zgadzała - brak informacji w systemie o szkodach i przegląd przedeksportowy z adnotacją przebiegu.

Na tych tablicach legalnie wracać nie możesz, bo to nie są żadne duńskie tablice (te zostały zdane w urzędzie w momencie wymeldowania auta w Danii), tylko podróbki:
https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/ ... ce/vjxn0f7

Poza tym nie ma czegoś takiego jak bezpośredni importer z Danii, widać, że ten handlarz lubi trochę podpicować swoją ofertę, tak samo pewnie jak nie miał zielonego pojęcia ilu było właścicieli.
Wszystkie auta z Danii lecą z duńskich komisów eksportujących, ten jest największy:
https://www.bilbasen.dk/find-en-forhand ... esc&page=1
Nikt nie skupuje tych aut z rynku prywatnego, bo praktycznie nie ma takiej możliwości, także co to znaczy bezpośredni importer? - pewnie fajnie brzmi :D
Także auto zdecydowanie sprawdź też na własną rękę, na słowo mówione nie ma co wierzyć, ale zainteresować się warto ... a to głównie dlatego, że auta z Danii same się raczej obronią.
tomekdk
 

28 Lis 2018, 19:13

Witam prosiłbym o sprawdzenie peugeot 407 z Danii obecnie w Polsce od 2014r.
VIN:
VF36DRFNB21203218
slawiaks
Obserwowany
 
Posty: 1

28 Lis 2018, 20:57

tomekdk- bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.
Konidem
Nowicjusz
 
Posty: 3

28 Lis 2018, 21:20

@slawiaks - data pierwszej rejestracji to 23 luty 2006.
Był eksportowany jako bezwypadkowy, w systemie nie ma adnotacji o szkodzie i przechodził badanie techniczne eksportowe (przebieg w linku):
http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk ... NB21203218
W Danii było 2 właścicieli, pierwszy miał auto do 2011, drugi od 2011 do 2014, no, ale ważne jest teraz to, co się z autem działo w Polsce.

Konidem - powodzenia.
tomekdk