Zakup samochodu sprowadzonego z Danii - przykład.

24 Lut 2017, 21:21

Witam serdecznie, bardzo prosze o sprawdzenie mistrzowie :)
Seat Ibiza nr VIN: VSSZZZ6LZ7R018104
Hubert. Bardzo Dziekuje i pozdrawiam!!
Hubert24
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 02 03 2011
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat Ibiza
Silnik: 1,4 86km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

24 Lut 2017, 22:08

@marchewka - 2 właścicieli w Danii.
Przebieg:
http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk ... F8AL546978
Brak adnotacji o szkodach w systemie, przechodził badanie techniczne przedeksportowe.
Auto wymeldowane 20-01-2017.

@Hubert - 1 właściciel w Danii. Auto wymeldowane 13-10-2015.
Wyeksportowane w listopadzie 2015 z przebiegiem 107000km.
W systemie brak adnotacji o szkodzie.
tomekdk
 

24 Lut 2017, 23:02

Wielkie dzieki! Czyli wszystko sie zgadza :) pozdrawiam!
Hubert24
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 02 03 2011
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat Ibiza
Silnik: 1,4 86km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

25 Lut 2017, 09:07

Nie moge pozyskać zadnej informacji o uszkodzeniach tej Ibizy?
Hubert24
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 02 03 2011
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat Ibiza
Silnik: 1,4 86km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

25 Lut 2017, 09:21

Bardzo dziękuję za info. Mam jeszcze kilka pytań:
1. Co oznacza zapis na końcu raportu z przeglądu z 10 sierpnia 2016 (zał)
2. Czy cena Komisu 29.900 PLN jest realna?
3. Ile czasu w Danii auto miał drugi właściciel?
4. Dlaczego z datą 27 stycznia są wpisane dwa przeglądy, jeden MID drugi GOD.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
marchewka
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 0- 0-1991
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Citroen C5FL
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

25 Lut 2017, 10:35

@Hubert24 - jak nie było szkód, to nie będzie informacji.
Z tym, że jest taki 1 trick, bo jak auto nie miało AC, to w systemie może adnotacji nie być, a coś mogło być. Z doświadczenia powiem, że mniejsze auta (segment A, B) są mniej opłacalne, dlatego trzeba je dokładnie sprawdzić. A Ibiza miała 9 lat, także mogła nie mieć AC.

@marchewka
1. Auto przeszło przegląd bezproblemowo, jak i poprzednie.

2. Zwrotu za to auto dostali 45 000 koron. Do kupienia na rynku, gdyby było w super stanie, myślę, że ok. 90 000 koron, także cena netto zakupu takiego auta ... dla duńskiego komisu, który eksportuje samochody, to 45 000 koron, czyli ok. 26 000 zł. Teraz duński komis musi na nim zarobić, zarobić musi handlarz, koszty sprowadzenia, zarejestrowania ... także 29 900 jest trochę nierealna przy całkiem dobrej (90 000 koron) cenie zakupu z rynku.

Tutaj masz oferty od osób prywatnych:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citro% ... tOrder=asc
możliwe, że takie minimum - minimum wyrwania tej C5-tki to było 80 000 koron, gdyby coś było uszkodzone, to jeszcze mniej. Przy 80 000 koronach i zwrocie 45 000 koron wychodzi cena netto dla duńskiego komisu 35 000 koron, czyli ok. 20 500 zł. Swoje muszą zarobić, a myślę, że jest to gdzieś ok. 10 000 koron, to mamy 26 000 zł ... i reszta to zarobek polskiego handlarza, koszty sprowadzenia ... auto do rejestracji?
Ten przypadek już wygląda lepiej.

3. Drugi właściciel miał to auto od sierpnia 2012 ... także trochę pojeździł, no to ta cena 80 000 koron jeszcze by była jakoś do przełknięcia, ale jedna z najniższych na rynku.

4. GOD to status badania technicznego (zaliczone bez błędów), MID to oznaczenie raportu przedeksportowego (był to przegląd na wezwanie urzędu podatkowego celem sprawdzenia stanu auta w związku z eksportem), a oznacza status auta normalny (99% badanych aut przedeksportowo ma taki status).
tomekdk
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus ES po tuningu TRD
    Nowy Lexus ES zadebiutował oficjalnie dopiero pół roku temu, a japoński oddział Toyota Racing Development przygotował już kilka interesujących elementów pozwalających na zarówno optyczny, jak i mechaniczny ...

25 Lut 2017, 20:33

Witam, proszę o pomoc w sprawdzeniu autka, które może mi firma sprowadzić z Danii.
Kia Picanto prod 2014
vin: KNABX511AET787119
Firma za całość chce 28500 PLN z dowozem i się zastanawiam czy to dobra oferta... :?
Dziękuję za pomoc.
MPdynamite
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 07 2001
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 1.9 TDI 120KM
Paliwo: Diesel

25 Lut 2017, 20:42

@MPdynamite - auto ma datę 1-j rejestracji w Danii 22-09-2015 ... a zostało wymeldowane w Danii 30-12-2015.
Dziś jest 25-02-2017.
Miało w Danii status "samochód do wypożyczania".

Z tego co obserwuję rynek eksport takich małych samochodów (bezwypadkowe, w dobrym stanie) nie jest za bardzo opłacalny.
Pamiętam raz ... w ciągu tygodnia 3 osoby pytały o i10, Swifta, i coś jeszcze ... wszystkie miały szkody całkowite, a w tym przypadku - jak widać powyżej - coś jest pewnie na rzeczy, bo auto wymeldowane od 14 miesięcy, i ten status.
Szkoda w systemie nie widnieje.
tomekdk
 

25 Lut 2017, 21:09

Firma utrzymuje, że jest to auto demo z salonu. Przed sprowadzeniem chcą zadatek 2000 pln. Auto bardzo dobrze doposażone więc kusi.
Tylko dlaczego jeździło tylko przez 3 miesiące? A może to normalne w przypadku samochodów demo?
MPdynamite
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 07 2001
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 1.9 TDI 120KM
Paliwo: Diesel

25 Lut 2017, 21:53

A firma skąd?
Bo osoba / firma spoza Danii nie ma za bardzo możliwości eksportu auta z Danii, bo są to trochę sprawy skomplikowane.
Auta w Danii są średnio 2 x droższe niż w Niemczech / Polsce (te z segmentu A/B tak o ok. 50%, kompakty i klasa D o ok. 100%), ze względu na podatek rejestracyjny dotyczący nowych aut, ale przy eksporcie z Danii otrzymuje się zwrot tego podatku adekwatnie do rocznika / przebiegu, ale to może zrobić Duńczyk / ktoś z pobytem w Danii, albo duński komis eksportujący auta.
I 99% aut, które są z Danii, a sprzedawane w Polsce, pochodzą albo z duńskiego komisu eksportującego samochody, albo z duńskiego szrotu, i są sprzedawane polskim handlarzom bez tego podatku (który duńska firma odzyskała). Także nie wiem w jaki sposób polska firma mogłaby bezpośrednio wyeksportować auto demo z salonu, a bez zwrotu tego podatku jest to całkowicie nieopłacalne.

Niestety na autach demo się nie znam, ale sam widzisz, że sprawa trochę zagmatwana.
tomekdk
 

26 Lut 2017, 11:43

Witam
Bardzo dziękuję za bardzo pogłębioną analizę :) .
Wygląda na to , że warto się przyjrzeć bliżej tej C5-ce.
Może być też tak, że komis w Polsce kupuje jednorazowo więcej aut i wtedy ma dodatkowy rabat "Hurtowy".
Zastanawiają mnie stosunkowo niskie przebiegi C5-ek w Danii.(zakładam, że te przebiegi samochodów z linka, którego podałeś, są autentyczne)
Czy to dlatego , że Dania to obszarowo mały kraj:)?
Pozdrawiam
marchewka
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 0- 0-1991
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Citroen C5FL
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

26 Lut 2017, 12:05

Każdy przypadek jest inny, ostatnio widziałem 3-letnią E-klasę i przejechane miała 290 000 km.
Znajomy ma C5-tkę z 2008 chyba, albo 2009, i przejechane 250 000 km.
Zależy jak kto jeździ, ale pewnie też coś w tym jest - rozkład Danii, bo tutaj niektóre mosty są płatne i może być tak, że niektórzy są w pewnych kierunkach "odcięci", dlatego tak się nie przemieszczają.
Niektórzy kupują diesla, bo w Danii jest spora różnica między ceną benzyny, a olejem napędowym, benzyna kosztuje 10 koron, a olej napędowy 8. A jak silnik benzynowy spala np. 10l/100km, a diesel 7/100km (większe auta), to koszt przejechania 100km wynosi dla benzynowca 100 koron, a dla diesla 56 koron, także różnica jest już konkretna.
Ostatnio widziałem BMW 1 z 2009 diesel ... a w ogłoszeniu napisane "używany tylko do jazdy po mieście" ... nie ma to jak strzelić sobie w kolano ;)
Chociaż nie wiem też jak ze świadomością Duńczyków w temacie diesli, bo np. znaleźć niektóre modele z silnikiem benzynowym to naprawdę wyzwanie, np. Hyundai i30, z 80 ogłoszeń to diesle, benzynowców może z 7.

C5-tce warto się przyjrzeć, bo jeśli chodzi o "fajne okazje cenowe" to myślę, że nie ma lepszego rynku, z którego można taką wyrwać, niż Dania. Tutaj rynek prywatny od kwot rzędu 80 000 koron i w górę praktycznie nie istnieje, bo to już jest trochę pieniędzy, a Duńczyk woli iść do salonu, kupić auto używane z gwarancją (każdy handlarz z urzędu daje gwarancję na używane auto), często posiłkując się tylko 20% pierwszej wpłaty.
Zatem co to za interes kupić pywatnie C5-tkę z 2010 ze 140 000 km za 80 000 koron, którą trzeba sprawdzić samemu ... jak można "za 40 000 koron" kupić np. Peugeota 508 z 2013 z przebiegiem 80 000 koron i gwarancją?
Wiadomo, reszta w ratach, ale tutaj jest takie zabezpieczenie socjalne, że nikt o tym za bardzo nie rozmyśla.
A do tego wszystkiego dochodzi kwestia zwrotu podatku, jak jest dobry, to cena końcowa też może być dobra, a w Niemczech jest proste przełożenie ... cena zakupu w Niemczech = cena zakupu w Polsce.
No i te z Danii można wszechstronnie sprawdzić w różnych bazach ... także rynek marzenie :)
tomekdk
 

26 Lut 2017, 12:54

A ten zwrot podatku to dostają tylko komisy czy prywatni też?
Pozdrawiam
marchewka
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 0- 0-1991
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Citroen C5FL
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

26 Lut 2017, 13:12

Prywatni też, ale mogą tylko Duńczycy / osoby z pobytem w Danii, z tym, że Duńczycy praktycznie nie eksportują, bo to trzeba by mieć odbiorcę z zagranicy, jak i trochę zabawy z procedurami jest.

Eksportują głównie duńskie komisy, tutaj jest największy:
http://www.bilbasen.dk/find-en-forhandl ... tOrder=asc
ceny dla zagranicznych handlarzy, chociaż przebiegi już mają takie bardziej konkretne.
Ten nie jest taki hurtowy:
http://www.koegeautomobiler.dk/cars-to-export/
Także niektóre ceny - szczególnie gdyby kupować bez pośrednika - są całkiem ciekawe.
Niestety duńskie szroty też eksportują:
http://www.autolager.dk/biler/export-biler/
tomekdk
 

26 Lut 2017, 13:30

Ceny w tych linkach to już po zwrocie podatków?
Czyli najlepiej samemu poszukać, przyjechać i kupić bezpośrednio z komisu duńskiego?
marchewka
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 0- 0-1991
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Citroen C5FL
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006