Założenie instalacji LPG, a ubytek oleju i płynu chłodniczego

Założenie instalacji LPG, a ubytek oleju i płynu chłodniczego

06 Lut 2018, 22:28

Witajcie
Dzisiaj odebrałem samochód z instalacji gazu.
Okazało się potem gdy sprawdziłem stan oleju silnikowego to jest go brak.
Czy to normalne po instalacji ? Słyszałem, że po instalacji LPG może ubyć płynu chłodniczego, ale czy oleju też ?
przeemoo95
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 06 Lut 2018, 22:20
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Kia Rio II
Silnik: 1.4 97KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: LPG a olej

07 Lut 2018, 00:11

przeemoo95 napisał(a):Czy to normalne po instalacji ? Słyszałem, że po instalacji LPG może ubyć płynu chłodniczego, ale czy oleju też ?
Oleju nie powinno ubyć on nie ma nic do instalacji LPG.
Płynu chłodniczego może być mniej bo zwiększa się układ w którym krąży poprzez dodanie chłodzenia reduktora/parownika ale osoba montująca instalację powinna uzupełnić niedobór płynu chłodzącego.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6800
Zdjęcia: 3348
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: LPG a olej

08 Lut 2018, 09:07

Dolałem płynu chłodniczego jednak po przejechaniu około 3 km stan w zbiorniczku pokazuje znowu poniżej minimum...
Potrzebuje, aż tyle płynu aby uzupełnić przewody instalacji? Czy jest źle zamontowana instalacja?
przeemoo95
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 06 Lut 2018, 22:20
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Kia Rio II
Silnik: 1.4 97KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: LPG a olej

10 Lut 2018, 13:09

przeemoo95 napisał(a):Potrzebuje, aż tyle płynu aby uzupełnić przewody instalacji? Czy jest źle zamontowana instalacja?
Generalnie układ chłodzenia powiększa się o około 1/2 - 3/4 litra raczej nie więcej. Sprawdź dokładnie czy nie masz gdzieś wycieków na łączach przewodów tam gdzie są opaski, trójniki, przy samym reduktorze itd.

Generalnie jak układ chłodzenia jest zapowietrzony to możesz i nawet dwa trzy razu dolewać do zbiorniczka płynu ale nie więcej i po tym czasie problem powinien ustąpić. Przyjrzyj się też czy jak jest silnik rozgrzany to nie ma bąbelków w zbiorniczku.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6800
Zdjęcia: 3348
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym
    Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym – Toyota Prius – grudzień 1997. Toyota co prawda nie wynalazła hybrydy, lecz opracowała pierwszy układ hybrydowy, który miał szansę odnieść ...
    Silniki VEA z przełomową technologią wtrysku paliwa: Volvo Silniki VEA z przełomową technologią wtrysku paliwa: Volvo
    VEA (Volvo Engine Architecture) to nowa rodzina silników czterocylindrowych, która pojawi się w ofercie Volvo pod koniec 2013 roku. Obejmie ona zarówno jednostki benzynowe, jak i Diesle. W jednostkach ...

  •