Zamiana VW GOLF 5 GT NA BMW 530d

Re: Zamiana VW GOLF 5 GT NA BMW 530d

24 Kwi 2018, 20:54

Jedna jaskółka wiosny nie czyni. Idąc tym tropem, jak mi poszło sprzęgło w golfie, to w każdym innym też sie rozpadnie ;/. Nie chce tylko dobrych opinii, ale naprawdę ciężko mi znaleźć w internecie te złe jeżeli chodzi o te jednostkę. Może ktos się jeszcze wypowie?
Pr0totyp3
Nowicjusz
 
Posty: 13
Rejestracja: 24 Kwi 2018, 18:09
Auto: VW GOLF 5 GT

Re: Zamiana VW GOLF 5 GT NA BMW 530d

24 Kwi 2018, 20:55

Pr0totyp3 napisał(a):Idąc tym tropem, jak mi poszło sprzęgło w golfie, to w każdym innym też sie rozpadnie ;/


Bo tak będzie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 5122
Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Zamiana VW GOLF 5 GT NA BMW 530d

24 Kwi 2018, 21:03

A wg mnie bezsensu, ten Golf już jest użytkowany czy będzie?
Przebieg 84 tys potwierdzony czy kręcony na granicy?

Warto pamiętać że słupek 1,4 tsi BLG to 4 tys zł, kompletny silnik ok 6 tys..
komplet rozrządu 1300 zł

Natomiast w BMW wtryski, EGR-y, sprzęgła, turbiny..to wszystko też kosztuje i serwis 3,0 TDI, czy 3,0d BMW to nie jest takie proste.
Tym bardziej że 300 tys no to tutaj się mogą zacząć problemy.
W Golfie 1,4 tsi GT 170 nie jest trwały i dobry ale jak się go ma i śmiga w miarę to dać sobie spokój, zamiana na BMW 3,0d to jak wybór między dżumą i gruźlicą.


Poza tym jednego nie rozumiem Golf nawet 100 tys nie ma i już turbo poszło? To na czym on jeździ? Na oleju roślinnym? :o
Chyba że w rzeczywistości ma 300+ tys.
Pionek
Zaawansowany
 
Posty: 627
Rejestracja: 14 Gru 2016, 17:30
Auto: Honda Accord
Paliwo: Benzyna

Re: Zamiana VW GOLF 5 GT NA BMW 530d

24 Kwi 2018, 21:07

Pr0totyp3 napisał(a):Idąc tym tropem, jak mi poszło sprzęgło w golfie, to w każdym innym też sie rozpadnie ;/.


Oczywiście bo to cześć eksploatacyjna, tak samo jak klocki hamulcowe
A jeśli rozmawiamy o 15 letnim aucie to sam się zastanów
Insignia ST, 2.0DTH/170, '17
Focus 2, 1.6tdci/90, '10
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3224
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Focus 2, Insignia ST
Silnik: 1.6tdci, 2.0dth
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Zamiana VW GOLF 5 GT NA BMW 530d

24 Kwi 2018, 21:11

Pr0totyp3 napisał(a):Jedna jaskółka wiosny nie czyni. Idąc tym tropem, jak mi poszło sprzęgło w golfie, to w każdym innym też sie rozpadnie ;/. Nie chce tylko dobrych opinii, ale naprawdę ciężko mi znaleźć w internecie te złe jeżeli chodzi o te jednostkę. Może ktos się jeszcze wypowie?


W związku z tym że ostatnio musiałem pomóc znajomym w serwisowaniu ich pięknych aut odwiedziłem BMW-klu...itd.
Jest tam temat pt. standardowe usterki e60 w dieslu... zobacz sobie i potem stwierdzisz czy... usterki których doświadczyli moi znajomi są jakimś ewenementem na skale światową czy może pewnym prawidłem które się powtarza... możesz dołożyć kilka pobocznych tematów które też wychodzą w praniu a potem jedź do pierwszego lepszego mechanika i zapytaj o przykładowe koszty tylko razem z robocizną. No i na sam koniec zwróć uwagę czy ktoś narzeka :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4750
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Zamiana VW GOLF 5 GT NA BMW 530d

24 Kwi 2018, 21:12

Przebieg jest potwierdzony tego Golfa, tylko że był sprowadzany z Belgii, gdzie jakiś sebix sie chyba nim ścigał, bo wszystko było zajeżdżone i śrubek brakowało w zawieszeniu. Mój problem polega na tym, że bardzo mi zawsze zależało na bmw i chciałbym się przesiąść do czegoś..no nie wiem, z większą klasą? Najbardziej mnie przekonuje to, że ten samochód jest rzeczywiście od zaufanej osoby. No nic, jeszcze poczytam wypowiedzi :)
Pr0totyp3
Nowicjusz
 
Posty: 13
Rejestracja: 24 Kwi 2018, 18:09
Auto: VW GOLF 5 GT
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    II Wielkopolski Rajd Historyczny im. Henryka Rucińskiego II Wielkopolski Rajd Historyczny im. Henryka Rucińskiego
    W miniony weekend w malowniczych okolicach Poznania odbył się II Wielkopolski Rajd Historyczny im. Henryka Rucińskiego. Wraz z klasykami do rywalizacji stanęły hybrydowe Toyoty Auris TS Kombi Freestyle, których załogi ...
    Jakie paliwo wybrać, by auto odpaliło w każdych warunkach? Jakie paliwo wybrać, by auto odpaliło w każdych warunkach?
    Po polskich drogach jeździ ponad 19 milionów samochodów, co oznacza, że statystycznie co drugi Polak posiada auto. Mimo to, wiedza na temat tego, jakie paliwo jest najlepsze dla naszego auta w okresie zimowym, ...

  • Re: Zamiana VW GOLF 5 GT NA BMW 530d

    24 Kwi 2018, 21:20

    szybki napisał(a):Co ciekawe w tamtym tygodniu okazało się że olej w automacie tym od 3,0d trzeba zmieniać co 50tyś.km.
    ciekawe gdzie to wyczytałeś bo napewno nie w serwisówce :o co innego jakbys napisał że ''zaleca się'' a nie ''trzeba'', każdy ma swoją opinie moja jest taka że to solidne auto i jeżeli nie będzie wyeksploatowane to się odwdzięczy bezawaryjnością (zresztą jak każde auto). Nie bez powodu e60 jak i sam 3 litrowy diesel zbiera dobre opinie, nie ma co się oszukiwać więcej osób jeżdzi zadowolonych niż tych niezadowolonych. Każdy ''antyBMkowiec'' będzie szkalować opinie o tym aucie ale po co? nie wiem :?
    Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
    Kao
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 4339
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Alfa Romeo GTV Jaguar X-type
    Silnik: 2.0 V6 TURBO, 2.0 D
    Paliwo: Benzyna

    Re: Zamiana VW GOLF 5 GT NA BMW 530d

    24 Kwi 2018, 21:41

    Kao napisał(a):ciekawe gdzie to wyczytałeś bo napewno nie w serwisówce :o co innego jakbys napisał że ''zaleca się'' a nie ''trzeba''

    Kao i tutaj kłania się szczegół bo po wymianie konwertera+naprawie skrzynki kolega przejechał 50tyś.km. i pojawił się jakiś komunikat a Pan od BMW oświadczył mu że czas na wymianę oleju w skrzynce po której komunikat znikł więc nie wiem jak to interpretować ale kaska poszła ?
    Kao napisał(a): Nie bez powodu e60 jak i sam 3 litrowy diesel zbiera dobre opinie, nie ma co się oszukiwać więcej osób jeżdzi zadowolonych niż tych niezadowolonych. Każdy ''antyBMkowiec'' będzie szkalować opinie o tym aucie ale po co? nie wiem :?

    Jest tu następny problem... generalnie ostygłem co do aut i pewnie jeszcze bardziej ostygnę bo troszku zająłem się zarobkowo branżą motoryzacyjną i jestem w stanie zrozumieć to że ktoś jest z czegoś zadowolony co nie zmienia faktu że za to zadowolenie trzeba zapłacić ...
    Tym bardziej że 3,0d może być najlepszym silnik na świecie ale jest opakowany w setki boszowatych unowocześnień które będą się psuły czy tego chcemy czy nie bo czas płynie, kilometry lecą i w sumie nie wiadomo kto jak jeździł...
    Więc tak jak wspominałem jest to fajny silnik ale auto to nie sam silnik i potrafi generować spore koszty...
    No jeszcze jedna sprawa nie jestem żadnym "antyBMkowcem" tylko realnie patrzę na kaskę a do tego obracam się wśród ortodoksyjnych BMkowców mających po kilka bryk z tej stajni. I dziwnym trafem każdy z nich potwierdza że jest fajnie ale drogo i lubi się popsuć.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4750
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Zamiana VW GOLF 5 GT NA BMW 530d

    24 Kwi 2018, 21:42

    Skoro zawsze pragnąłeś BMW to czemu 530d? Co jest w nim zachwycającego i pięknego? Bocian pod maską?

    Gdyby to było jeszcze bezawaryjne to rozumiem, ale pakujesz się na taką samą albo gorszą minę niż masz obecnie. Prędzej bym spojrzał na 330i + LPG. To już ma JAKIŚ sens ekonomiczny.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5122
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Zamiana VW GOLF 5 GT NA BMW 530d

    24 Kwi 2018, 22:18

    Nie interesują mnie koszty spalania. Jak już pisałem, miałem zamiar kupić trójkę 3 litrową w benzynie albo coś takiego. Chodzi o to, że trafiła sie taka okazja po prostu i chciałem się zapytać.
    Pr0totyp3
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 24 Kwi 2018, 18:09
    Auto: VW GOLF 5 GT

    Re: Zamiana VW GOLF 5 GT NA BMW 530d

    24 Kwi 2018, 22:26

    Kolego, nikt tutaj do tej pory nie wspominał o kosztach spalania. Przy utrzymaniu takiej 530d spalanie schodzi na drugi, albo trzeci plan. Widać że cały czas rozumujesz utrzymanie jako paliwo. A to kardynalny błąd.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5122
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Zamiana VW GOLF 5 GT NA BMW 530d

    24 Kwi 2018, 22:49

    No jak mi ktoś proponuje benzynę z LPG to chyba mu chodzi o spalanie...
    Pr0totyp3
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 24 Kwi 2018, 18:09
    Auto: VW GOLF 5 GT

    Re: Zamiana VW GOLF 5 GT NA BMW 530d

    24 Kwi 2018, 22:55

    A przechodząc z awaryjnego TSI na diesla nie chodzi między innymi o spalanie? Jak Cię ubodło to może być bez LPG, mi to bez różnicy. :roll:
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5122
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Zamiana VW GOLF 5 GT NA BMW 530d

    24 Kwi 2018, 23:01

    Ja chce po prostu mieć sprawny samochód, którym nie będę się bał jeździć po autostradach i przy tym mieć komfort jazdy. A że zawsze chciałem niemca, to padło na BMW.
    Pr0totyp3
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 24 Kwi 2018, 18:09
    Auto: VW GOLF 5 GT

    Re: Zamiana VW GOLF 5 GT NA BMW 530d

    24 Kwi 2018, 23:17

    A co się dzieje z tym golfem że się boisz jeździć po autostradach?
    Nie trzyma się drogi? buja? słabo się zbiera?

    Pamiętaj że 15 letnie auto premium klasy średniej wyższej w dieslu który swoje już przejechało raczej nie będzie lepsza opcją bo osprzęt już może mieć dość.

    Nie wiem czy na autostrady nie lepsze coś właśnie z V6, R6 itd..
    Pionek
    Zaawansowany
     
    Posty: 627
    Rejestracja: 14 Gru 2016, 17:30
    Auto: Honda Accord
    Paliwo: Benzyna
     
    • Warto przeczytać
    • Rage-Race 2007
      Summer Cars Party 2009
      Volkswagen Amarok 4MOTION, PickUp w terenie, 5
      Volkswagen Passat, alufelgi od BMW