Zapowietrzony układ chłodzenia + dźwięk na rozgrzanym silniku Z14xep

Zapowietrzony układ chłodzenia + dźwięk na rozgrzanym silniku Z14xep

20 Cze 2019, 17:28

Witam. Jakiś czas temu pękł mi krótki wąż łączący chłodnicę z termostatem - skończyło się wyciekiem płynu.

Po założeniu nowego termostatu i węża, układ nie działał prawidłowo.

Problem występował wyłącznie przy rozgrzewaniu zimnego silnika, temperatura dochodziła nawet do 120 stopni, po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego następował momentalny spadek temperatury do 90 stopni i uchodziło z niego powietrze (widać jak powietrze wydostaję się z dolnego węża chłodnicy, w kierunku zbiorniczka i momentalnie podnosi się ilość płynu) , po tej czynności układ już działał prawidłowo.

Postanowiłem, że wymontuje nowy termostat i włożę tylko samą obudowę bez wkładu od starego termostatu - o dziwo, w tym przypadku układ pracuje prawidłowo i silnik nie przegrzewa się. (Nie łapie wysokiej temperatury, bo cały czas jest otwarty duży obieg).

Termostat oddałem na gwarancję, lecz stwierdzono że działa prawidłowo, zalecono mi wymianę czujnika temperatury, więc tak zrobiłem.

Niestety problem nie znikł i dalej układ się zapowietrza przy ostyganiu silnika i następnie za każdy razem gdy rozgrzewam zimny silnik to temperatura wzrasta nawet do 100-110 stopni, muszę odkręcić korek zbiorniczka i wypuścić powietrze.

Dodam jeszcze, że przed awarią układ także się zapowietrzał, lecz ze względu na prawdopodobnie uszkodzony termostat, łapał temp max. 84-90 stopni. Sprawdzona była szczelność głowicy, zastosowałem 3 różne korki zbiorniczka, wymieniony został także reduktor od gazu i nic nie pomogło.


Drugi problem, który trapi moją asterkę, to dźwięk po rozgrzaniu:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




Zmagam się z nim od dłuższego czasu i nasilił się podczas upałów. Pojawia się on po kilkunastu kilometrach jazdy i do czasu ostygnięcia silnika jest praktycznie cały czas.


Pozdrawiam i liczę na pomoc.
irokez941
Nowicjusz
 
Posty: 30
Zdjęcia: 6
Rejestracja: 09 Wrz 2017, 16:59
Prawo jazdy od: 01 12 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: ASTRA III H
Silnik: 1.4 16V TWINPORT
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Zapowietrzony układ chłodzenia + dźwięk na rozgrzanym silniku Z14xep

22 Cze 2019, 09:38

co masz na myśli pisząc sprawdzono szczelność głowicy, bo mi to wygląda na uwalona uszczelkę pod głowicą...
korba85
Nowicjusz
 
Posty: 42
Rejestracja: 08 Cze 2015, 14:54
Prawo jazdy od: 03 09 2003
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Passat B5 FL
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Zapowietrzony układ chłodzenia + dźwięk na rozgrzanym silniku Z14xep

22 Cze 2019, 12:29

Tester na obecność spalin nic nie wykazał. Kolor się nie zmienił.
irokez941
Nowicjusz
 
Posty: 30
Zdjęcia: 6
Rejestracja: 09 Wrz 2017, 16:59
Prawo jazdy od: 01 12 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: ASTRA III H
Silnik: 1.4 16V TWINPORT
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Zapowietrzony układ chłodzenia + dźwięk na rozgrzanym silniku Z14xep

22 Cze 2019, 14:24

Odpiwietrz układ. Odkręcić korek zbiornika wyrównawczego, odpal auto, niech się nagrzeje, co jakiś czas zwiększaj obroty do 1,5 - 2 tys. Jeśli nadal będzie to samo to wymień parownik, albo zastąp go na próbę innym. Miałem przypadek, że mikroskopijne pękniecie rozszerzające się przy wysokiej temperaturze powodowało przedostawanie się gazu pod ciśnieniem do układu chłodzenia.
A ten dźwięk to mogą być wtryski gazowe, zawory... ciężko coś wywnioskować...
korba85
Nowicjusz
 
Posty: 42
Rejestracja: 08 Cze 2015, 14:54
Prawo jazdy od: 03 09 2003
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Passat B5 FL
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Zapowietrzony układ chłodzenia + dźwięk na rozgrzanym silniku Z14xep

18 Lip 2019, 18:28

Podsumowując, winnym wysokiej temperatury był termostat (najwyższej klasy zamiennik !), otwierał się za późno przy starcie silnika. :)

Kupiłem okazyjnie na allegro nowy ORYGINAŁ GM ( 58,99 zł z wysyłką) , o wiele tańszy niż wadliwy zamiennik (78 zł w sklepie stacjonarnym) i ładnie się otwiera się tak jak powinien. :)



Pozdrawiam.
irokez941
Nowicjusz
 
Posty: 30
Zdjęcia: 6
Rejestracja: 09 Wrz 2017, 16:59
Prawo jazdy od: 01 12 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: ASTRA III H
Silnik: 1.4 16V TWINPORT
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Z której strony jest wlew paliwa? Z której strony jest wlew paliwa?
    Jak sprawdzić nie wysiadając z samochodu z której strony mamy wlew paliwa? Jest to bardzo przydatne kiedy jeździmy różnymi samochodami i nie zawsze pamiętamy z której strony podjechać pod dystrybutor ...
    Lexus IS 430 - prekursor serii F Lexus IS 430 - prekursor serii F
    Był 2003 rok, w kalifornijskim Huntington Beach ekipa mechaników Rod Millen Special Vehicles przygotowywała pokazowy egzemplarz Lexusa IS do targów SEMA. Ostatecznie z warsztatu wyjechał sportowy sedan z V-ósemką ...

  •