Zapytanie odnośnie temperatury oleju

16 Maj 2021, 19:07

witam wszystkich.
chcialem was zapytac o temp oleju, jezdze seatem leonem 3 2.0 tdi dsg,
robie dosyc spore przebiegi po miescie, ostatnio zaczalem przygladac sie temp. oleju, zakres miedzy 97-115 stopni jak narazie.
chodzi mi o to ze czasem jest tak ze silnik po odpaleniu nie osiagnie jeszcze nawet 90 stopni a wentylator juz chodzi a czasem spedzam korku mnostwo czasu gdzie temp oleju dochodzi do 115 i wentylator sie zalacza ale po dlugim czasie, dodam ze temp "wody" pokazuje caly czas 90...
wczoraj wypadlem na autostrade gdzie temp oleju juz byla 105 po czym wzrosla do 110.. przy temp otoczenia 10 stopni i predkosci 120km/h obroty okolo 2000... pisze o tym bo spodziewalem sie spadku temp oleju,myslalem po prostu ze przy tej predkosci silnik sie schlodzi i temp spadnie a tak sie nie stalo.... jakas godzine pozniej wypadlem w droge powrotna(jakies 20- 30 min) przy temp 95 i wzroslo do 102 i tak trzymalo 100-102....
czy ja jestem przewrazliwiony czy moze zasugerowalem sie opinia jednego goscia ktory stwierdzil ze termostat moze byc walniety i nie otwiera duzego ukladu i to moze byc efekt roznych temperatur oleju i dziwnego wlaczania sie wentylatora...?
pietro77
Nowicjusz
 
Posty: 14

17 Maj 2021, 08:43

Wentylator może Ci się włączać jak masz np. włączoną klimatyzację. Co do samej temperatury to może być tak że drugi bieg wentylatora włącza się przy około 110 stopniach płynu chłodzącego, a wtedy olej w silniku ma jeszcze trochę wyższą temperaturę. Wskazówka na liczniki od temperatury silnika najczęściej pokazuje 90 stopni w zakresie prawidłowej pracy układu chłodzącego.

Jakie masz oznaczenie silnika? Można będzie wtedy poszukać termostatu i informacji w jakich temperaturach pracuje.

Moim zdaniem jeżeli silnik nie przegrzewa się i ogrzewanie ustawione na maksa podczas jazdy z prędkością około 80-90km/h nie powoduje spadku temperatury w układzie chłodzenia to wszystko powinno być ok.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4376
Zdjęcia: 12

17 Maj 2021, 16:53

moj kod silnika to CRLB
termostat kupilem juz, chcialem go zmienic profilaktycznie, jeden gosc ktory mial mi to zrobic twierdzi ze to kupa roboty zeby dostac sie do termostatu, ze caly przod trzeba sciagac, egr.... ja sie nie znam wiec nie wiem czy prawde mowi czy chce mnie naciagnac
pietro77
Nowicjusz
 
Posty: 14

17 Maj 2021, 17:26

Termostat to tego silnika otwiera się przy temperaturze 92-94 stopnie.

Powinieneś patrzeć na temperaturę płynu chłodzącego co ona może się różnić nawet o 10 stopni względem oleju. Olej zawsze będzie miał wyższą temperaturę.

Mierząc temperaturę oleju w misce olejowej podczas pracy silnika najczęściej kształtuje się ona na poziomie 90-130*C biorąc pod uwagę normalną jazdę. W przypadku dynamicznej jazdy temperatura oleju może nawet dojść do 150*C. Patrząc na te informacje to co podałeś raczej mieści się w normie. przyjrzyj się jeszcze na tę temperaturę płynu chłodzącego.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4376
Zdjęcia: 12

17 Maj 2021, 17:38

temp płynu chłodniczego kiedy już osiągnie 90° zawsze tyle pokazuje,nie zdarzyło mi się żeby było inaczej...
pietro77
Nowicjusz
 
Posty: 14

18 Maj 2021, 09:41

No to wszystko wygląda dobrze. Dokładną temperaturę można sprawdzić przez interfejs diagnostyczny. Na liczniku na wskaźniku 90 stopni może być pokazywane w zakresie prawidłowej pracy układu chłodzenia, a to może być od 90 do nawet 110 stopni (w zależności od układu).
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4376
Zdjęcia: 12
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak jeździć oszczędnie hybrydą?
    Jest stale rozwijana i zdaniem wielu stanowi złoty środek między bezemisyjną jazdą, a swobodą typową dla aut spalinowych. Technologia hybrydowa od lat jest czymś więcej niż tylko ciekawostką i pozwala oszczędzać kierowcom ...
    [A] C1 I 1,0 / Panda II 1,2 / i10 I 1,1 / Picanto I 1,0 / Splash 1,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - samochód segmentu A - silnik benzynowy o mocy ok. 60KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2008 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C1 I 1,0 - 68KM - ...

  • 18 Maj 2021, 10:12

    90 stopni płyn chłodzący i 105 stopni olej, to jak najbardziej prawidłowe parametry.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17818
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    19 Maj 2021, 15:40

    no to dzieki bardzo,bo myslalem ze cos jest nie halo....
    a odnosnie wymiany termostatu... czy to duzo roboty? czy mechanik sciemnia?
    pietro77
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    19 Maj 2021, 16:30

    Jest trochę roboty bo u ciebie jest termostat w takiej zamkniętej obudowie.
    Zobacz sobie na ten filmik tu silnik powinien być taki sam jak u Ciebie:

    [Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4376
    Zdjęcia: 12