Zasadność stosowania tzw. płukanek silnika

Re: Zasadność stosowania tzw. płukanek silnika

30 Wrz 2017, 15:06

nietoper napisał(a):Ogólnie rzecz biorąc takie płukanie silnika też należy umiejętnie wykonać, bo samo wlanie i przepłukanie może bardziej zaszkodzić niż pomóc, czasem przy dużych przebiegach silników może nagromadzić się po płukaniu tyle szlamu że bez pomocy mechanika się nie obędzie - bo trzeba oczyścić jakoś ten szlam fizycznie, czyli np. rozkręcić miskę olejową, oczyścić tzw. Smoka...

Spotkałeś się z czymś takim osobiście, czy tylko powtarzasz miejskie legendy :?:
I na czym mają polegać te specjalne umiejętności :?: :?: :?:
Lejesz preparat do rozgrzanego silnika, czekasz określony czas i spuszczasz olej-jedynie mechanicy trochę krzywo patrzą, bo taki olej długo zlatuje i auto zajmuje im miejsce na podnośniku.
Ja osobiście(ani nikt znajomy) nie miałem żadnych negatywnych skutków, same plusy. Używałem oczywiście markowej płukanki-Valvoline.
yeti65
Stały forumowicz
 
Posty: 1556
Rejestracja: 12 Gru 2014, 15:08
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy od: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Zasadność stosowania tzw. płukanek silnika

01 Paź 2017, 14:43

czyli formalnie rzecz biorąc, nawet laik sobie poradzi z taką płukanką?
dingo82
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 16 Sie 2017, 17:48
Prawo jazdy od: 03 04 2004
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini Cooper S

Re: Zasadność stosowania tzw. płukanek silnika

01 Paź 2017, 15:37

dingo82 napisał(a):czyli formalnie rzecz biorąc, nawet laik sobie poradzi z taką płukanką?

No pewnie, to żadna filozofia. Przeczytaj instrukcję i do dzieła. Tylko kup markową płukankę, a nie jakiś "wynalazek".
yeti65
Stały forumowicz
 
Posty: 1556
Rejestracja: 12 Gru 2014, 15:08
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy od: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Zasadność stosowania tzw. płukanek silnika

04 Paź 2017, 09:04

Jasne, dzięki za wskazówki.
Będę składał zamówienie ze strony internetowej - gadałem z pomocą techniczną na stronie, i powiem szczerze że gostek fachowo mi powiedział co i jak, więc myślę że powinienem to ogarnąć ( dostałem na specjalne życzenie instrukcje krok po kroku...) :ok:
dingo82
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 16 Sie 2017, 17:48
Prawo jazdy od: 03 04 2004
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini Cooper S

Re: Zasadność stosowania tzw. płukanek silnika

13 Paź 2017, 13:05

W 100% zgodzę się co do zasadności stosowania płukanek i spokojnie poradzisz sobie z tym tematem jeśli będziesz postępował zgodnie z instrukcją nie ma w tym nic skomplikowanego. Daj znać czy się udało i jaka płukankę ostatecznie zastosowałeś.
SpaCar
Nowicjusz
 
Posty: 25
Rejestracja: 13 Paź 2017, 12:37
Auto: Peugeot 407
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Zasadność stosowania tzw. płukanek silnika

30 Paź 2017, 15:29

Ostatecznie wybrałem tą płukankę Forte, faktycznie temat do ogarnięcia :D
dingo82
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 16 Sie 2017, 17:48
Prawo jazdy od: 03 04 2004
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mini Cooper S
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ibiza FR testowana przez Marcina Dorocińskiego Ibiza FR testowana przez Marcina Dorocińskiego
    Nowy SEAT Ibiza hiszpański przedstawiciel segmentu B jest dostępny na rynku od niedawna w nowej generacji. Nie mogło to pozostać bez odpowiedzi Marcina Dorocińskiego, na co dzień jeżdżącego 211-konnym Leonem FR. Auto, które ...
    Ekojzada zaczyna się, zanim wsiądziesz do samochodu Ekojzada zaczyna się, zanim wsiądziesz do samochodu
    Ekojazda to nowoczesny i oszczędny styl prowadzenia auta. Świadomy użytkownik samochodu mądrych wyborów dokonuje jeszcze przed ruszeniem z miejsca, m.in. poprzez dbałość o stan techniczny pojazdu. Warto być ekokierowcą, ...

  • Re: Zasadność stosowania tzw. płukanek silnika

    15 Gru 2017, 21:30

    Stosowanie preparatów czyszcząco=płuczących układ smarowania silnika jest ze wszech miar wskazany - uzasadnienie:
    Wszelkie zakątki, zagięcia w kanałach, odwirowanie w wale korbowym, więcej oleju wypływa niż dopływa do hydraulicznych regulatorów zaworowych, napinanie łańcucha rozrządu szwankuje, przestawiacze wałków rozrządu... i jeszcze kilka. ARTERIOSKLEROZA blokująca strumień oleju przyśpiesza doprowadzenie silnika do upadku.
    Osobiście stosuję Vita Flush "XADO" - wybór pragmatyczny z pełną wiedzą w temacie. Unikam "płukaczy" a'la rozpuszczalniki z jakim nie da się pojeździć ileś-tam kilometrów w celu wymycia strumieniem oleju wszelkich kanałów i kanalików...
    Będzie ktoś miał pytania - znajdzie mnie.
    Ostatnio edytowany przez oldstaszek, 17 Gru 2017, 14:50, edytowano w sumie 1 raz
    Nie istnieje wiedza skończona...
    oldstaszek
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Rejestracja: 09 Maj 2008, 13:57
    Miejscowość: Brzeg
    Prawo jazdy od: 0- 0-1967
    Auto: XM + C6
    Silnik: 2,5TD + 2,7 HDI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback

    Re: Zasadność stosowania tzw. płukanek silnika

    15 Gru 2017, 21:54

    oldstaszek napisał(a):Stosowanie preparatów czyszcząco=płuczących układ smarowania silnika jest ze wszech maiar wskazany
    A powiedz mi czy jest to zabieg konieczny . Od czego to zależy ? Wiele motorów trafia do mnie pod opiekę i przy wymianie oleju na ten co był nie ma problemów. Trafiła się jednak perełka :mrgreen: Dzis taka oliwa następnym razem inna , potem inna no name i zrobił się syf w układzie :mrgreen: Zassało filtr oleju , znikneło ciśnienie oleju.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2667
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Zasadność stosowania tzw. płukanek silnika

    17 Gru 2017, 14:48

    bonifacy napisał(a):A powiedz mi czy jest to zabieg konieczny . Od czego to zależy ?

    Odpowiedź na wymienione pytania jest powyzej -proszę czytać a potem zadawać pytania.
    Prosze też PAMIĘTAĆ iż olej ma drugie i niemniej istotne zadanie - CHŁODZENIE. Jeżeli układ smarowania, miska olejowa, ścianki bloku oraz głowicy śa założone odkładami z oleju to zadanie owe jest wykonywane połowicznie. Odkłady/ depozyty stanowią całkiem niezłą warstwę izolującą.
    Ad stosowane oleje - jeżeli dolejemy w silnik olej tej samej grupy wg Norm chociażby USA to producent takowego jest nieistotny.
    Znacznie gorzej jest gdy "znaffcy" zalecają zmianę oleju na gorszy gdy silnik zżera olej. "zmień syntetyk na minerał - jest bardziej gęsty"...kretyństwo.
    Niechby ten "znawiec" sprawdził lepkość owych olejów w temperaturze pracy - mordka by się wydłużyła i to mocno...
    Sorry za dość ostre słowa ale tyle głupot znajduję na różnych forach samochodzikowych że ręce z nogami opadają..
    Hm...
    Poproszę o wyjaśnienie "zassany filtr oleju" - nie spotykam konstrukcji układu smarowania silników, gdzie pompa oleju ciągnie olej z miski przez filtr oleju. Olej przez filtry jest przetłaczany. Dzisiejsze rozwiązania konstrukcyjne preferują JEDEN filtr oleju - przegrodowy z zaworem bocznikującym na wypadek jego zablokowania. Dawne konstrukcje miały dwa filtry, przy czym były to szczelinowe pełnego przepływu oraz boczniki jako dokładne. Rolę dokładnych wykonywały też tzw. bączki - wirówki.
    Ale są to tematy historyczne i tu nie ma co o nich się rozpisywać.
    Nie istnieje wiedza skończona...
    oldstaszek
    Nowicjusz
     
    Posty: 38
    Rejestracja: 09 Maj 2008, 13:57
    Miejscowość: Brzeg
    Prawo jazdy od: 0- 0-1967
    Auto: XM + C6
    Silnik: 2,5TD + 2,7 HDI
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback

    Re: Zasadność stosowania tzw. płukanek silnika

    18 Gru 2017, 21:52

    oldstaszek napisał(a):Poproszę o wyjaśnienie "zassany filtr oleju" - nie spotykam konstrukcji układu smarowania silników, gdzie pompa oleju ciągnie
    No sorry , przepraszam :D Zassany powinienem napisać tak jakby zassany a w rzeczywistości był ściśnięty w środkowej części . To był wkład filtra. Ciśnienie oleju na wolnych obrotach silnika spadło poniżej dopuszczalnego progu co skutkowało zapaleniem kontrolki.
    oldstaszek napisał(a):Dzisiejsze rozwiązania konstrukcyjne preferują JEDEN filtr oleju - przegrodowy z zaworem bocznikującym na wypadek jego zablokowania
    No zgadza się ale dlaczego wkład " zacisnęło " od brudu , zablokowania i spadło ciśnienie ? Czyżby nie zadziałał zawór bocznikujący ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2667
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
     
    • Warto przeczytać
    • Rage-Race 2009
      Motocykle storehouse
      Mitsubishi i-MiEV Evolution
      Master Truck