ineedl napisał(a):Pytają się tam o wersję pojazdu , sport, comfort, elegance ale ja nie wiem jaką mam wersję a na internecie na podstawie wyposażenia auta że nie da się określić więc czy to jest takie ważne ? Obojętnie która wybiorę kwota zostaje taka sama.
Niektórzy ubezpieczyciele chcą takiej informacji i ma to wpływ na cenę ubezpieczenia, ponieważ prowadzą swoje jakieś tam statystyki, z których może wynikać, że dana wersja wyposażeniowa ma więcej szkód. Np. jak auto jest bez ESP czy ma zwykłe halogeny zamiast ksenonów czy led-ów lub jakiegoś innego systemu. Podaj może co to za auto ( model marka, silnik, rocznik, to może ktoś pomoże określić wersję wyposażeniową )
ineedl napisał(a):Pytają też o przebieg roczny i gdzie stoi auto , według prawy powiniem napisać że do 25 tys i miejsce niestrzeżone ale kolega zawsze dawał że do 10tys i ogrodzony teren, tak można ?
Przebieg roczny również jest ważny, ponieważ jak robisz rocznie 5 tyś km, to jest mniejsza szansa na spowodowanie kolizji niż jakbyś robił 50 tyś czy 200 tys. Wg przebiegu, ubezpieczyciele " umieją" wg swoich chorych wyliczeń stwierdzić, czy jeździsz więcej dwupasmówkami czy po mieście. No ale z tym nie wygrasz, mimo, że to głupie. Co do parkowania, to tu chodzi raczej chyba o to , że jak parkujesz w garażu, to nikt ci auta nie uszkodzi, a więc przyczyniasz się zapewne do zmniejszenia ryzyka kolizji, za które ubezpieczyciel musi płacić, gdyby ktoś ci auto uszkodził jakbyś parkował np. pod blokiem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...