Zawieszające się obroty na biegu jałowym, Check Engine,Skoda Octavia 1

Zawieszające się obroty na biegu jałowym, Check Engine,Skoda Octavia 1

14 Cze 2018, 00:22

Witam

Mam problem z moim autkiem, a dokładnie to z Skoda Octavia I, 1595cm3, 75KW, 2009, silnik BFQ, benzyna + LPG (LOVATO SMART)
Auto ma najechane 230 000km.
Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu przy rozruchu zimnego silnika, obroty na jałowym biegu szły ostro do góry tzn. do 2000obr/min i zacinały się w tym miejscu, dopiero po przejechaniu kilkunastu metrów lub przy kilkukrotnym przy gazowaniu pomału opadały do poziomu normalnego, następnie działały dobrze. Po za tym, czasem na rozgrzanym silniku, przy dojeżdżaniu do świateł i wciśnięciu sprzęgła obroty potrafią spaść do bardzo niskiego poziomu, który skutkuje zgaśnięciem silnika, dzieje się z tym gaśnięcie zazwyczaj na gazie.
Można też czasem na biegu jałowym zaobserwować nie wiele ale jednak falujące obroty. Obroty same w sobie też wydają się być za niskie bo ok. 600 -700obr/min.
Dziś autko zawiesiło mi się na ponad 2000obr/min a po jakimś czasie na pulpicie pojawiła się żółta kontrolka Check Engine. Teraz już nie chce zniknąć.
Chciałbym Państwa zapytać co może być przyczyną i od czego zacząć diagnostykę i ewentualną naprawę?
Filtr oleju, olej, filtr powietrza wymieniony na nowy, instalacja gazowa jednoroczna. Wcześniej była taka co miała 8lat.
Ja sam myślę, że pierwsze co, to trzeba podłączyć auto pod komputer VAG, zamówiłem już w tym celu Interfejs VIAKEN VW/Audi/Skoda/Seat USB KKL line (2 linie K) we wtyku OBD2.

Liczę na Państwa porady.

Z góry bardzo dziękuję.
Pozdrawiam
__Alex__
Nowicjusz
 
Posty: 14
Rejestracja: 15 Gru 2007, 22:40

Re: Zawieszające się obroty na biegu jałowym, Check Engine,Skoda Octavia 1

14 Cze 2018, 16:51

Nie ma co wrozyc. Podepnij pod komputer i odczytaj blad, ktory tam jest, potem sie pomysli co dalej :)
wojtk
Początkujący
 
Posty: 59
Rejestracja: 07 Mar 2018, 02:08
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.0 58KM
Rok produkcji: 2001

Re: Zawieszające się obroty na biegu jałowym, Check Engine,Skoda Octavia 1

15 Cze 2018, 16:51

Dzięki z zainteresowanie tematem.

Dziś z rana o dziwo kontrolka check-engine zgasła sama z pulpitu bez kasowania błędu.
Nie wiem jak to możliwe. Kiedyś słyszałem, że po kilkudziesięciu uruchomieniach silnika oraz gdy błąd nie jest wykrywalny na daną przypadłość to komputer sam może ją skasować. Nie wiem ile w tym prawdy.

W późniejszym czasie zabrałem się też za sprawdzenie błędów przez VCDS-Lite.
Poniżej wstawiam co wyszło:

"VCDS-Lite Version: Release 1.2
Friday, 15 June 2018, 14:35:51:0


Chassis Type: 1U - Skoda Octavia I
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,56,76

-------------------------------------------------------------------------------

4 Faults Found:
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
P0171 - 35-10 - - - Intermittent
17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-10 - - - Intermittent
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
P0171 - 35-10 - - - Intermittent
16935 - Power Steering Pressure Sensor (F88): Implausible Signal
P0551 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1C0-907-37x-ABS.LBL
Controller: 1C0 907 379 L
Component: ABS FRONT MK60 0101
Coding: 0001025
Shop #: WSC 73430
VCID: 33199CCF122D
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 1Ux-907-044.LBL
Controller: 1U1 907 044 A
Component: CLIMATRONIC C 2.0.0
Coding: 11010
Shop #: WSC 73430
VCID: 301393C3E33B
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL
Controller: 1C0 909 601
Component: 34 AIRBAG VW51 0011
Coding: 13108
Shop #: WSC 73430
VCID: DDCD9A774429
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 1U0-920-xxx-17.LBL
Controller: 1U0 920 811 B
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V13
Coding: 19113
Shop #: WSC 73430
VCID: 2D2D8AB7F409
TMBDX41U698848663 SKZ7Z0H5167891
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.LBL
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 73430
VCID: F093D3C3A3BB
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.LBL
Controller: 1C0 959 799 A
Component: CG Komfortgerát HLO 0004
Coding: 00067
Shop #: WSC 73430
VCID: 351DA2D71C59
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 76: Park Assist Labels: 6Y6-919-283.LBL
Controller: 6Y6 919 283 A
Component: Einparkhilfe 0001
Coding: 00103
Shop #: WSC 73430
VCID: 46FFD51B71BF
No fault code found.

End -------------------------------------------------------------------------------------------------- "
[/quote]
Co o tym myślicie?
Co oznaczają te błędy?
__Alex__
Nowicjusz
 
Posty: 14
Rejestracja: 15 Gru 2007, 22:40

Re: Zawieszające się obroty na biegu jałowym, Check Engine,Skoda Octavia 1

17 Cze 2018, 22:37

Kontrolka w dalszym ciągu jak aktywuje się lecz problem dalej istnieje na zimnym silniku. Z gaśnięciem tak samo.
Błędy skasowałem, a jeszcze chwile wcześniej sprawdziłem wszystkie dostępne grupy na silniku. Nie wiem czy trafiłem na tą grupę Mass Air Flow, bo nigdzie tego nie było.
Zrobiłem jeszcze log VAG CO, też wyszły te same błędy tzn.
"4 Znalezione:
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-10 - - - Intermittent
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-10 - - - Intermittent
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-10 - - - Intermittent
16935 - Power Steering Pressure Sensor (F88): Implausible Signal
P0551 - 35-10 - - - Intermittent"
A tak wyglądają poszczególne grupy:
Image Image Image Image Image Image

Image Image ImageImage Image Image

Image Image Image

Czy rozebranie i wyczyszczenie przepustnicy w tym aucie jest jakoś skomplikowane? Nie wiem czy dam sam radę czy lepiej szukać już mechanika.
__Alex__
Nowicjusz
 
Posty: 14
Rejestracja: 15 Gru 2007, 22:40
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przed wyjazdem w dłuższą trasę sprawdź ciśnienie w oponach! Przed wyjazdem w dłuższą trasę sprawdź ciśnienie w oponach!
    Zbliżają się wakacje kiedy to częściej podróżujemy z rodziną wypoczywając poza domem. Przed dłuższą podróżą trzeba pamiętać o wielu sprawach, ale na pewno nie należy lekceważyć kontroli ciśnienia w oponach – ...
    Mitsubishi na Pikes Peak International Hill Climb Mitsubishi na Pikes Peak International Hill Climb
    Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC), wystawi w legendarnym wyścigu górskim Pikes Peak International Hill Climb dwa samochody z napędem elektrycznym (EV). MMC spróbuje wygrać wyścig w kategorii samochodów ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Nissan 350Z by Linuh
      Summer Cars Party 2010
      Volkswagen Passat b5 lift, widok z tyłu
      Nika i Trish Angel, BMW, dziewczyny