Zjawisko turbodziury

Zjawisko turbodziury

11 Maj 2016, 14:52

Witam, na wstępie prosze moderatorów o umieszczenie tego tematu w odpowiednim dziale, bo sam już nie wiem gdzie go dać.

Nurtuje mnie zjawisko turbodziury, bo mówi się że jest to chwila gdzie silnik na o wiele mniejsza moc,bo turbosprężarka jeszcze się nie rozbujala. Ale weźmy taka sytuacje mamy dwa bliźniacze silniki z czego jeden ma turbosprezarke drugi jest wolnossacy. Teraz gdy wcisniemy gwałtownie gaz w silniku doładowanym wystąpi turbodziura i silnik będzie słabszy, ale właśnie będzie pracował przez ten moment jak jego wolnossacy brat? Jeżeli będzie jeszcze słabszy to dlaczego? Powietrza w silniku wolnossacym jest więcej niż w doładowanym podczas turbodziury?
RozzyJames
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 11 Maj 2016, 14:35
Prawo jazdy od: 01 11 2015
Auto: BMW E39
Silnik: 2.2 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Zjawisko turbodziury

07 Cze 2016, 15:39

RozzyJames napisał(a):Teraz gdy wciśniemy gwałtownie gaz w silniku doładowanym wystąpi turbodziura i silnik będzie słabszy, ale właśnie będzie pracował przez ten moment jak jego wolnossacy brat?

Opóźnienie reakcji silnika na naciśnięcie pedału gazu wielu kierowców nazywa turbodziurą czyli Turbodziura to czas, jaki upływa od wciśnięcia pedału gazu to wkręcenia się turbosprężarki w pełne obroty.

Nie bardzo da się to porównać, oba nawet takie same silniki będą miały całkiem inne układy dolotowe.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 4206
Zdjęcia: 3298
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Zjawisko turbodziury

09 Lip 2016, 22:02

Wystarczy jedynie trochę przesunąć zakres obrotów silnika, aby ominąć to zjawisko przy silniku turbodoładowanym. Ogólnie przy obu konstrukcjach silnikowych w dolnym zakresie zawsze będzie występować tzw. bezwładność momentu obrotowego silnika. Dotyczy to jedynie silników o mniejszej pojemności. Dla mnie ważniejsza jest elastyczność silnika, ale zależy ona w dużym stopniu od zaawansowanej konstrukcji silnika.

Pozdrawiam
denwer
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 11 Maj 2007, 19:44
Miejscowość: mazowieckie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    VW Golf:  II 1,6TD / III 1,9TDI / IV 1,9TDI / V 1,9TDI / VI 1,6TDI VW Golf: II 1,6TD / III 1,9TDI / IV 1,9TDI / V 1,9TDI / VI 1,6TDI
    Podstawowe kryteria zestawienia: - Golfy z dieslem - porównanie kosztów utrzymania różnych generacji tego samego modelu Wytypowane modele do zestawienia: - VW Golf II 1,6 TD - 70KM - VW Golf III 1,9 TDI ...
    Gumball 3000 w Polsce Gumball 3000 w Polsce
    Powoli, nawet bardzo powoli zbliża się Lato, a wraz z nim emocje związane wydarzeniami Elite Circle. Na dobry początek w maju, planujemy krótkie "przed Rage’owe spotkanie", a że wypada w tym samym czasie co odwiedziny ...

  •  
    • Rage-Race 2010
      Honda Civic VII type-R, 1-4 mili
      Moto Piknik Tychy 2007
      Kia Picanto, 2015, przód