Złoty środek czyli auto na każdą okazję

Re: Złoty środek czyli auto na każdą okazję

21 Wrz 2018, 10:51

Kao napisał(a):A w rx jest zwykły zawias czy pneumatyk?

pneumatyka była opcją
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15025
Zdjęcia: 442
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

Re: Złoty środek czyli auto na każdą okazję

21 Wrz 2018, 11:16

A da się rozłożyć tylne oparcie aby wyszło płasko? Chyba nie
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 6404
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

Re: Złoty środek czyli auto na każdą okazję

21 Wrz 2018, 11:20

Tego nie wiem, szybki bardziej ogarnia ten model jeśli chodzi o walory użytkowe
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15025
Zdjęcia: 442
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

Re: Złoty środek czyli auto na każdą okazję

27 Wrz 2018, 23:33

RXa jednak odpuszczę, pogrzebałem trochę o co chodz z tymi skrzyniami i to dość często spotykana usterka w tych autach, najcześciej problemem jest sam komputer skrzyni, najczęstrze problemy są z 4 biegiem ale to nie jedyny problem. Coś z tymi skrzyniami w rx jest nie halo
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 6404
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

Re: Złoty środek czyli auto na każdą okazję

28 Wrz 2018, 07:14

Kao jak to czytam to mie wierze ... w pierwszym poście zastanawiasz się chyba nad największym syfem w dziejach vw i to w allrołdzie a potem czepiasz się skrzyni w rx ... gdzie zrobienie zawieszenia w ałdiaczku będzie kosztować 4skrzynie z rx400h. Tak żeby zobrazować Twoje rozprawanie to usterki wszystkich rx włącznie ze skrzyniami pomnóż x100 wyjdzie Ci ałdi 2,5tdi allroad a bmw spokojnie możesz pomnożyć x150. I żeby nie było nie polecam Ci rx a wręcz odradzam z czym się nie kryje. Co do skrzyń występował problem na konkretnych rynkach, latach i opcjach silnikowych. Szanse strzału w "10" są chociaż trudno powiedzieć jakie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 5135
Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Złoty środek czyli auto na każdą okazję

28 Wrz 2018, 09:31

Czepiam sie skrzyni bo tutaj nikt mi tego nie zrobi a używki do tego znaleźć nie ma szans. Regeneracja skrzyni to ok 7 tyś, to według Ciebie mało? Dojdzie do tego regeneracja sterownika i juz masz 10 tysi i nie liczę robocizny. Za tyle to sobie zrobię w tym śmieciowym audi wałki, rozrząd i zawieszenie. Tak jak napisałem wczesniej dla mnie nie jest priorytetem koszt eksploatacji, auto muszę mięć takie gdzie bez problemu znajdę części, każdy mógłby mi to naprawić i musi spełniać moje oczekiwania, jak narazie jest nim a6 i xc70
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 6404
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jedź swoim torem i trzymaj się właściwego pasa Jedź swoim torem i trzymaj się właściwego pasa
    Niebezpieczne zjeżdżanie samochodów na sąsiedni pas ruchu, zwłaszcza na zakrętach oraz przekraczanie linii wyznaczającej granice toru jazdy to tylko niektóre z bardzo niebezpiecznych nawyków kierowców, ...
    [D] 159 1,8 / A4 B7 2,0 / Mondeo mk4 2,0 / Legacy IV 2,0 [D] 159 1,8 / A4 B7 2,0 / Mondeo mk4 2,0 / Legacy IV 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - segment D - silnik benzynowy o mocy około 140KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2008 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Alfa Romeo 159 1,8 - 140KM - Audi A4 B7 ...

  • Re: Złoty środek czyli auto na każdą okazję

    28 Wrz 2018, 10:27

    Kao coś Ci dzwoni ale nie w tym kościele. W Twoim budżecie jest rx1 tam masz zwykłą skrzynie hydrauliczną w której naprawa kosztuje tyle samo co każdego innego auta. Używki to max 2k.info z dnia dzisiejszego. Nic się w nich nie psuje co wskazywałoby na gównolit. Potem jest rx2 300/330 mają też zwykłe hudrauliki w dodatku spokrewnione z camry. W dniu dzisiejszym tak jak wspomniałem rozmawiałem z Panem który handluje gratami do lexa i jest problem taki ze skrzynki od w/w wersji zalegają bo nie ma na nie zapotrzebowania chodzą po 2-3k. Później jest 400h cvt która przy ambitnej jeździe potrafi się wusypać cena około 3k. No i już nowsze roczniki 350 oraz 450h w 350kach jest zwykły hydralik i psuł się w konkretnym roczniku oraz 450h i to Twoje sterowanie czyli był tam jakiś moduł i silnik elektryczny odpowiadający za przepływ oleju w jakimś momencie (opisywał mi kolega ale długi temat) naprawa tego kosztuje około 1,5k a wymiana w aso około 8k.
    Tak przy okazji śledztwa rxowego tyle wyszło...więc nie wiem co Ty chcesz zrobić za 10k przy skrzyni w rx1 jak dziś dostałem w łapy pedantyczną sztukę kupioną za 20k z przebiegiem 170tyś.km.
    Ale ogólnie masz racje włóż sobie 10k w syfika pt. A6 c5 i potem powtarzaj że byłeś zadowolony :D i to jeszcze allroad ciekawe czym zalepisz to super zawieszenie które podobno zalicza częściej glebę niż murarz po fajrancie :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 5135
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Złoty środek czyli auto na każdą okazję

    28 Wrz 2018, 11:08

    Kao napisał(a):Chrysler Grand Voyager Diesel lub 3.3 v6 chodź tu się obawiam skrzyni biegów bo jest wyczulona na wysokie temp a tutaj latem mam ponad 40 w cieniu.
    Tylko nie diesel :) tu najlepiej sprawdza się 3.3 V6 lub 3.8 ale on tylko w Dodge Grand Caravan. Skrzyni automatycznej się nie bój jest ona prosta w naprawie i wytrzymała pod warunkiem że ma chłodnicę oleju. Wszystkie wersje produkowane na EU powinny ja mieć a te ściągane ze stanów zazwyczaj jej nie mają ale koszt jej dołożenia jest niewielki. Druga sprawa to prędkość, te samochody nie lubią wysokich prędkości akceptowalne do 140km/h jak masz chłodniczkę oleju to nic nie powinno się stać. Wersję 3.3 możesz kupić z napędem 4x4. Jeździ się tym komfortowo ale trzeba się trochę przyzwyczaić do miękkiego zawieszenia i nie za szybkiej skrzyni która ogólnie pracuje ładnie.

    Co do A6 to niej chyba najlepszym wyborem byłby silnik 2.8 w benzynie.

    Dla ciebie jednak chyba najlepszym wyborem byłby jakiś SUV... kilka razy w góry w roku to chyba najlepiej się sprawdzi. A może Forester?
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 4629
    Zdjęcia: 11018
    Rejestracja: 08 Mar 2006, 20:21
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy od: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
    Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Złoty środek czyli auto na każdą okazję

    28 Wrz 2018, 12:15

    Szybki, na allegro widzę wielki wybór skrzyń do RXa, aż 2 :ok: no i mozesz trafić równie dobrze na taka samą jak masz bo mają problem, skąd wzięła się cena ok 10 tyś? Samo uszczelnienie tej skrzyni to koszt ok 1500zł, hydrokinetyk 1000 zł, tarczę od 2 do 4 tyś, ktoś jeszcze tą skrzynie musi wymienić itd juz nie liczę sterownika. Niestety automaty sa drogie w naprawach, jedne są bardziej trwale inne mniej w przypadku lexa to ta druga opcja.
    Co do allroad to tutaj mam ich bardzo dużo a przebiegi wahają się w granicach 250 tyś i tutaj te auta jeżdżą i uchodzą za dobre, w PL mają te przebiegi x2 i dlatego jest jak jest.

    ArteK napisał(a):Skrzyni automatycznej się nie bój jest ona prosta w naprawie i wytrzymała pod warunkiem że ma chłodnicę oleju.

    no wlasnie nie wszystkie mają a wiem że te skrzynie boją się wysokich temp i sterownik siada a niestety jest drogi, zgadzam sie skrzynia jest prosta i trwała ale tu sterownik jest problemem. Voyagery miałem 2 więc znam to auto pod względem technicznym
    ArteK napisał(a):Co do A6 to niej chyba najlepszym wyborem byłby silnik 2.8 w benzynie.
    w allroad nie ma takiego silnika. Tu mamy tylko 2.7 biTurbo i 4.2, no i 2.5 TDI
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 6404
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

    Re: Złoty środek czyli auto na każdą okazję

    28 Wrz 2018, 15:52

    Dlatego Kao ja już nie dyskutuje, zestawienie a6ki c5 all ze starym rx udane no ale co zrobić siła netu... :ok: ... a te bidne ludzie to wszystko czytają :mrgreen:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 5135
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Złoty środek czyli auto na każdą okazję

    28 Wrz 2018, 20:34

    ArteK napisał(a):Dla ciebie jednak chyba najlepszym wyborem byłby jakiś SUV... kilka razy w góry w roku to chyba najlepiej się sprawdzi. A może Forester?
    niestety jakość wykonania aut japońskich nie jest na zadowalającym poziomie dla mnie, wolę dołożyć więcej do serwisu a jeżdzić czymś co jest dobrze wyciszone, ma przyjemne plastiki i nie zgnite zawieszenie :wink:

    Chyba jednak trzeba będzie pomyśleć o kolejnej e39. Jeszcze myślałem o w211 ale odrazu mi się kojarzy z trupiarką, chyba nie przeboleje tego kombi
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 6404
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

    Re: Złoty środek czyli auto na każdą okazję

    01 Paź 2018, 21:33

    A jakby postawić na Forestera i Outbacka to na co byście postawili?
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 6404
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

    Re: Złoty środek czyli auto na każdą okazję

    02 Paź 2018, 06:00

    Forester praktyczniejszy w teren.
    Outback lepszy w trasy.
    Jeździłem bazą Outbacka, czyli Legacy i praca skrzyni to była tragedia (nie mogłem wrzucić wstecznego) ale to była wersja z tym gumnianym dieslem i może z tego to wynikało.
    dzida
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15025
    Zdjęcia: 442
    Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
    Miejscowość: Biłgoraj
    Prawo jazdy od: 05 05 2008
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2010

    Re: Złoty środek czyli auto na każdą okazję

    02 Paź 2018, 07:11

    No ja stawiam tylko na automat, nie ukrywam ze 1 i drugi z wyglądu to porażka, jedynie Legacy sie prezentuje
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 6404
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6

    Re: Złoty środek czyli auto na każdą okazję

    05 Lis 2018, 21:35

    Tak sobie przemyśliłem allroad i jednak klekota zamienię na 4.2 no i ponownie rozważam e39 xd i tu 4.4 tylko jeszcze nie spotkałem się z 540 z xd.
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 6404
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, Audi A8, A6 c4
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8,2.6 V6