Zwarcie?

Zwarcie?

18 Lis 2014, 13:34

Cześć, ostatnio pojawił się u mnie taki problem , podczas przekręcenia kluczyka przygasają wszystkie kontrolki, komputer pokazuje różne błędy. Nie można uruchomić silnika. Po podładowaniu akumulatora silnik można uruchomić lecz po chwili silnik sam gaśnie. Sprawdziłem ładowanie alternatora : 14,2 V, napięcie na zgaszonym silniku 9,5 V, napięcie po zdjęciu klem 12,5 V. Wychodzi na to, że coś w układzie robi zwarcie. Sam akumulator może robić zwarcie?
armin089
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 18 Lis 2014, 13:29
Prawo jazdy od: 10 10 2007
Auto: peugeot 307
Silnik: 2.0 hdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

Re: Zwarcie?

19 Lis 2014, 09:58

Masz coś z instalacją. Jeżeli sam aku robiłby zwarcie, to miernik nie pokazywałby 12,5V przy zdjętych klemach. Podejrzewam, że winny jest obwód, który jest niezabezpieczony bezpiecznikiem. Jakby było inaczej, to bezpiecznik by się przepalił. Na szczęście takich obwodów w aucie nie ma dużo i można to sprawdzić. Zacznij od odkręcenia przewodu plusowego od rozrusznika. Potem sprawdz napięcie na podłączonych klemach. Jak nadal będzie takie niskie, to odłącz przewód plusowy od alternatora.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14481
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Zwarcie?

24 Lis 2014, 21:07

witam
mam problem z moim seatem aleta pisze ale nik nie odpisuje może kolega mi pomoże albo pokieruje mnie gdzie szukać , na prawym zegarze wyświetla mi sie abs kontrola trakcji i kierownica kupiłem czujnik kąta skrętu czy coś takiego w kierownicy ale nadal nić ten sam problem( po podpięciu do komputera nie widać żadnej wartości kata skrętu ) nie wykrywa go jakby wcale nie był podpięty płytkę sprawdzona ładna zdrowa nic spalonego . jak odpalam swieci kierownica jadę około 20 30 40km i świeci tylko kierownica na żółto a po przekroczeniu 50km zaczyna swiecic kont trakcji abs i oczywiscie kierown 3 kontrolki abs nie działa nie wiem co mam robić mechanicy rozkładają ręce może kolega pomoże bo już sił nie mam pozdrawiam :(
jerzyjezz
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 24 Lis 2014, 21:00
Prawo jazdy od: 01 01 1982
Auto: seat altea
Silnik: 1.9 DTI 140

Re: Zwarcie?

25 Lis 2014, 22:01

Jak dobrze kojarzę, to kontrolka układu wspomagania zaświeca się po założeniu klem, które wcześniej były odłączone, czyli jak odłączone zostało zasilanie. Należy wowczas przejechać parędziesiąt metrów 20 im/h i Nad skręcić w przekręcone i lewo. Adaptację można też zrobić vagiem. Co do ABS-u i kontroli trakcji to teraz trzeba się podłączyć pod vaga i sprawdzić błędy. Wcześniej warto sprawdzić bezpieczniki.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14481
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akcesoria zimowe - przewiduj i bądź zawsze przygotowany Akcesoria zimowe - przewiduj i bądź zawsze przygotowany
    Zwykły wyjazd do niedalekich miejscowości może w wyniku zmiany warunków atmosferycznych zmienić się w wielogodzinną szkołę przetrwania. Szczególnie zimą, gdy dopadnie nas śnieżyca lub utkniemy zablokowani na ...
    Dacia Duster - historia Dacia Duster - historia
    Duster odniósł prawdziwy sukces, zdobywając serca 400 tysięcy klientów w ciągu niewiele ponad 3 lat od jego wprowadzenia do sprzedaży. W 2012 roku uplasował się na przykład w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Subaru Impreza STI
      GTP Light
      Jaguar
      MINI Clubman Bond Street, tył