WLTP - Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure

  • Skróty dotyczące terminów motoryzacyjnych

  • WLTP - Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure - co to znaczy?


    Stary test laboratoryjny - zwany nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC) - został zaprojektowany w 1980 roku. Z powodu ewolucji technologii i warunków jazdy, stała się przestarzała. Unia Europejska opracowała zatem nowy test, zwany procedurą testu pojazdu o światowym zharmonizowanym świetle (WLTP). Przemysł motoryzacyjny w UE z zadowoleniem przyjmuje przejście na WLTP i aktywnie przyczynił się do rozwoju tego nowego cyklu testowego.

    Podczas gdy stary test NEDC wyznaczył wartości testowe oparte na teoretycznym profilu jazdy, cykl WLTP został opracowany na podstawie danych z jazdy rzeczywistej, zebranych z całego świata. Dlatego też WLTP lepiej przedstawia codzienne profile jazdy.

    Cykl jazdy WLTP podzielony jest na cztery części o różnych średnich prędkościach: niski, średni, wysoki i bardzo wysoki. Każda część zawiera różne fazy jazdy, zatrzymania, przyspieszenia i fazy hamowania. Dla pewnego typu samochodu każda konfiguracja układu napędowego jest testowana z WLTP dla najlżejszej (najtańszej) i najcięższej (najtańszej) wersji samochodu.

    WLTP został opracowany w celu wykorzystania go jako globalnego cyklu testowego w różnych regionach świata, dzięki czemu emisje zanieczyszczeń i CO2 oraz wartości zużycia paliwa byłyby porównywalne na całym świecie. Jednakże, mimo że WLTP ma wspólny globalny "rdzeń", Unia Europejska i inne regiony będą stosowały test na różne sposoby w zależności od przepisów i potrzeb ruchu drogowego.


    Ocena: 5.0/5 (1 głos)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ile można zapakować do samochodu?
    Każdy samochód opisany jest dziesiątkami parametrów. Dotyczą pojemności silnika, ilości miejsc siedzących czy masy własnej. Wśród parametrów jest jeszcze jeden, często przez użytkowników ...
    Silnik 2.5 D-4D w Hiluxie Powerboost
    W Toyocie Hilux wzmocnione mogą być obydwa silniki Diesla, tj. 2.5D-4D i 3.0 D-4D. Ten pierwszy zyskuje 23 KM mocy (do 167 KM), oraz 67Nm momentu obrotwego (do 410 Nm). Silnik 3.0 D-4D w Hiluxie Powerboost będzie rozwijał ...