VW Passat 1.9 TDI 131 KM .Jaki olej?

19 Sty 2009, 21:03

Witam,mam takie pytanko...kolega zakupił Passata silnik na pompowtryskach czyli powinien smigać na oleju 5W40 o specyfikacji nr. 505.01.Niestety na kartkce z wymiany widnieje olej LOTOS 10W40.
Dodam że auto ma przejechne 220 tys. km.
Jakie mogą być konsekwencje jazdy na tym oleju?
Prosze o Info. na temat.Pozdrawiam
Bruner75
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 104
Zdjęcia: 0
Miejscowość: TST
Prawo jazdy: 19 07 1993
Auto: Skoda Octavia II 1.9 TDI

20 Sty 2009, 11:25

zawsze mozesz dac taki jak byl poprzednio, 10 to jest pol syntetyk a 5 syntetyczny i moze cieknac
godfather78
Aktywny
 
Posty: 274
Miejscowość: swarzędz
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: octavia II
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna

20 Sty 2009, 14:17

Jak jest już wlany 10W i silnik na takim oleju już pojeździł jakiś czas,to nie można go już zmienić na 5W.Pozostaje ci tylko lać ten 10W.A jaka firma,to już twój indywidualny wybór.Jest teraz tyle rodzajów olejów,że trudno coś polecić.Są nawet tylko do diesli i jeszcze są podzielone na kategorie - do jazdy po mieście,do jazdy w trudnych warunkach itd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Sty 2009, 17:17

Do silników z pompowtyskiwaczami zalecany jest olej 5W40 o specyfikacji 505.01.Niestosowanie tych zaleceń może miec przykre następstwa w postaci uszkodzenie pompowtryskiwaczy a to są jednak spore koszty!
Znajomy skorzystał z rady mechanika i dziś zalewa śilnik olejem zalecanym przez VW .Zobaczymy czy to dobra decyzja?
Pozdrawiam
Bruner75
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 104
Zdjęcia: 0
Miejscowość: TST
Prawo jazdy: 19 07 1993
Auto: Skoda Octavia II 1.9 TDI

21 Sty 2009, 18:47

Niestety taki jest właśnie zalecany,ponieważ pompowtryski "kąpią" się w tym oleju,a są one niestety bardzo delikatne.I masz problem...
Ale jest kilka wyjść - najprostsze,to wlać olej 5W,ale to zależy od tego,ile ten silnik przejechał na oleju 10W i w jakim jest stanieJeżeli tego nie wiesz,to warto podjechać na serwis i sprawdzić kondycję silnika.Tam też z pewnością ci powiedzą,czy można zlać ten olej 10W i zalać silnik 5W.
A jeżeli nie tak,to też warto podjechać na serwis i zapytać jaki olej 10W można nalać do tego silnika.Wiem,że jakiś olej 10W spełniał wymogi VW 505.01.Nie jestem pewnien,ale chyba Castrol.
A jakie konsekwencje?W sumie latem to praktycznie żadne,ponieważ olej jest cały czas rzadki.Natomiast w zimie,jak są mrozy i olej gęstnieje,to mogą być problemy ze smarowaniem tych popmpwtrysków i mogą się uszkodzić.A są one niestety dość drogie.Chyba,że ten olej 10W spełnia te wymogi 505.01.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Sty 2009, 17:47

Olej zmieniony na zalecany przez VW,jak narazie jest ok.
pozdrawiam
Bruner75
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 104
Zdjęcia: 0
Miejscowość: TST
Prawo jazdy: 19 07 1993
Auto: Skoda Octavia II 1.9 TDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ponad 210-konna Toyota Yaris
    Sportowa wersja Yarisa z mocnym silnikiem benzynowym. Wraz z nim Toyota powraca do segmentu hot hatchów. Auto o 3-drzwiowym nadwoziu i silniku 210 KM to ogniwo łączące Yarisa WRC z rynkową linią najpopularniejszego ...

16 Gru 2009, 17:50

Witam
Moi drodzy czytając te posty muszę wtrącić 2 zdania.
Aprobata VW 505.01 nie odnosi się tylko do lepkości i gęstości ale również do nietypowych właściwości jakie musi spełniac olej a mało kto sobie zdaje z tego sprawę.
Krzywki naciskają na pompowtrysk z tak duzą siła że normalny olej nie wytrzymuje takiego nacisku, nastepuje rozerwanie częsciowe filmu olejowego i szybkie scieranie współpacujacych częsci.
Można dywagowac czy silnik żle zaprojektowany, czy lepiej zmienić olej na "spacjalny" niz poprawić silnik .....
Ja się nie spotkałem na razie aby jakiś 10w-40 spełniał normę VW 505.01.
Uważam że do tej jednostki najlepszym olejem jest 5w-40 pełny syntetyk z ta normą i wymiana co 10tys km.

pozdrawiam
Dzeninx
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Małopolska