Opracowując wariant napędu 4x4 do Insignii, inżynierowie Opla skoncentrowali się na optymalizacji dynamiki prowadzenia pojazdu. Konstrukcja samego napędu na wszystkie koła oraz sposób jego połączenia z magistralą CAN są podobne do rozwiązań zastosowanych w modelu Mokka, ale na tylnej osi oprócz wielotarczowego sprzęgła zastosowano także elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (eLSD).
Dzięki temu zmienny rozdział mocy jest możliwy nie tylko wzdłużnie, między przednią a tylną osią, ale także poprzecznie, między tylnymi kołami. Optymalną adaptację dynamiki jazdy gwarantują sportowa charakterystyka ustawień modułu sterującego oraz możliwość przekazania całego momentu obrotowego na tylną oś. Wraz z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o zwiększonym tarciu wewnętrznym, który także płynnie reguluje rozdzielaniem mocy w zależności od sytuacji, układ napędowy w Oplu Insignia 4x4 daje kierowcy poczucie maksymalnego panowania nad pojazdem. Do charakterystyki napędu na wszystkie koła dopasowano także strategię sterowania ESP. Dzięki temu kierowca może w pełni wykorzystać ulepszone właściwości dynamiczne Insignii z napędem 4x4, zwłaszcza we wzmocnionej wersji OPC z 325-konnym silnikiem. Błyskawicznie reagujący napęd na wszystkie koła Opla przyczynia się zarówno do poprawy bezpieczeństwa, jak i zwiększenia przyjemności prowadzenia pojazdu.
Wraz z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o zwiększonym tarciu wewnętrznym, który także płynnie reguluje rozdzielaniem mocy w zależności od sytuacji, układ napędowy w Oplu Insignia 4x4 daje kierowcy poczucie maksymalnego panowania nad pojazdem.
Czekam tylko na pierwsze poważne testy jakościowe. Zobaczymy jak to naprawdę będzie. Już wiele rzeczy ludzie opisywali. Muszę zobaczyć to na żywo.
Elektryczne supersamochody. Przyszłość sportowych aut czy chwilowa moda? Świat motoryzacji przechodzi transformację w kierunku elektromobilności. Supersamochody z napędem elektrycznym osiągają coraz lepsze parametry, często przewyższając osiągi swoich spalinowych odpowiedników. Producenci ...
Gołoledź i ślizgawica – trudne warunki jazdy Gołoledź powstaje, gdy deszcz lub mżawka opada na podłoże o temperaturze niższej od zera. Spadające kropelki rozpływają się i zamarzają w postaci gładkiej, równej, przezroczystej warstwy lodu pokrywającej podłoże. ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki OPEL. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne OPEL
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.