Napęd na wszystkie koła w Oplu Insignia Country Tourer i OPC

Napęd na wszystkie koła w Oplu Insignia Country Tourer i OPC

17 Gru 2013, 12:03

Opracowując wariant napędu 4x4 do Insignii, inżynierowie Opla skoncentrowali się na optymalizacji dynamiki prowadzenia pojazdu. Konstrukcja samego napędu na wszystkie koła oraz sposób jego połączenia z magistralą CAN są podobne do rozwiązań zastosowanych w modelu Mokka, ale na tylnej osi oprócz wielotarczowego sprzęgła zastosowano także elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (eLSD).

Image

Dzięki temu zmienny rozdział mocy jest możliwy nie tylko wzdłużnie, między przednią a tylną osią, ale także poprzecznie, między tylnymi kołami. Optymalną adaptację dynamiki jazdy gwarantują sportowa charakterystyka ustawień modułu sterującego oraz możliwość przekazania całego momentu obrotowego na tylną oś. Wraz z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o zwiększonym tarciu wewnętrznym, który także płynnie reguluje rozdzielaniem mocy w zależności od sytuacji, układ napędowy w Oplu Insignia 4x4 daje kierowcy poczucie maksymalnego panowania nad pojazdem. Do charakterystyki napędu na wszystkie koła dopasowano także strategię sterowania ESP. Dzięki temu kierowca może w pełni wykorzystać ulepszone właściwości dynamiczne Insignii z napędem 4x4, zwłaszcza we wzmocnionej wersji OPC z 325-konnym silnikiem. Błyskawicznie reagujący napęd na wszystkie koła Opla przyczynia się zarówno do poprawy bezpieczeństwa, jak i zwiększenia przyjemności prowadzenia pojazdu.

źródło: Opel
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 5726
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Napęd na wszystkie koła w Oplu Insignia Country Tourer i OPC

18 Kwi 2015, 08:58

Wraz z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o zwiększonym tarciu wewnętrznym, który także płynnie reguluje rozdzielaniem mocy w zależności od sytuacji, układ napędowy w Oplu Insignia 4x4 daje kierowcy poczucie maksymalnego panowania nad pojazdem.


Czekam tylko na pierwsze poważne testy jakościowe. Zobaczymy jak to naprawdę będzie. Już wiele rzeczy ludzie opisywali. Muszę zobaczyć to na żywo.
Marconi
Początkujący
 
Posty: 122
Rejestracja: 21 Lip 2014, 21:57
Prawo jazdy od: 16 09 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Kia Sportage
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ibiza FR testowana przez Marcina Dorocińskiego Ibiza FR testowana przez Marcina Dorocińskiego
    Nowy SEAT Ibiza hiszpański przedstawiciel segmentu B jest dostępny na rynku od niedawna w nowej generacji. Nie mogło to pozostać bez odpowiedzi Marcina Dorocińskiego, na co dzień jeżdżącego 211-konnym Leonem FR. Auto, które ...
    Ostre zakręty, zakosy i serpentyny pod kontrolą Ostre zakręty, zakosy i serpentyny pod kontrolą
    Sezon wycieczek na wędrówki górskie trwa. Wielu turystów pokonuje autem setki kilometrów, aby dojechać do celu. Droga często jest bardzo wymagająca, głównie ze względu na liczne ostre zakręty, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Tuning Show
      Mazda rim
      Scarab Team - Piotr Florczak (Flor)
      Ładowanie samochodu - Seat Altea XL Electric Ecomotive