Napęd na wszystkie koła w Oplu Insignia Country Tourer i OPC

Napęd na wszystkie koła w Oplu Insignia Country Tourer i OPC

17 Gru 2013, 13:03

Opracowując wariant napędu 4x4 do Insignii, inżynierowie Opla skoncentrowali się na optymalizacji dynamiki prowadzenia pojazdu. Konstrukcja samego napędu na wszystkie koła oraz sposób jego połączenia z magistralą CAN są podobne do rozwiązań zastosowanych w modelu Mokka, ale na tylnej osi oprócz wielotarczowego sprzęgła zastosowano także elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (eLSD).

Image

Dzięki temu zmienny rozdział mocy jest możliwy nie tylko wzdłużnie, między przednią a tylną osią, ale także poprzecznie, między tylnymi kołami. Optymalną adaptację dynamiki jazdy gwarantują sportowa charakterystyka ustawień modułu sterującego oraz możliwość przekazania całego momentu obrotowego na tylną oś. Wraz z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o zwiększonym tarciu wewnętrznym, który także płynnie reguluje rozdzielaniem mocy w zależności od sytuacji, układ napędowy w Oplu Insignia 4x4 daje kierowcy poczucie maksymalnego panowania nad pojazdem. Do charakterystyki napędu na wszystkie koła dopasowano także strategię sterowania ESP. Dzięki temu kierowca może w pełni wykorzystać ulepszone właściwości dynamiczne Insignii z napędem 4x4, zwłaszcza we wzmocnionej wersji OPC z 325-konnym silnikiem. Błyskawicznie reagujący napęd na wszystkie koła Opla przyczynia się zarówno do poprawy bezpieczeństwa, jak i zwiększenia przyjemności prowadzenia pojazdu.

źródło: Opel
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6535
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Napęd na wszystkie koła w Oplu Insignia Country Tourer i OPC

18 Kwi 2015, 09:58

Wraz z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o zwiększonym tarciu wewnętrznym, który także płynnie reguluje rozdzielaniem mocy w zależności od sytuacji, układ napędowy w Oplu Insignia 4x4 daje kierowcy poczucie maksymalnego panowania nad pojazdem.


Czekam tylko na pierwsze poważne testy jakościowe. Zobaczymy jak to naprawdę będzie. Już wiele rzeczy ludzie opisywali. Muszę zobaczyć to na żywo.
Marconi
Początkujący
 
Posty: 122
Rejestracja: 21 Lip 2014, 22:57
Prawo jazdy od: 16 09 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Kia Sportage
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak bezpiecznie korzystać z pobocza? Jak bezpiecznie korzystać z pobocza?
    Pobocze zajmuje trzecią pozycję wśród miejsc, gdzie najczęściej dochodzi do wypadków drogowych(1). Choć przepisy jasno określają, kto i w jakiej sytuacji może poruszać się po poboczu oraz kiedy można zatrzymać ...
    Testy wodorowej Toyoty Mirai w Chinach Testy wodorowej Toyoty Mirai w Chinach
    Toyota rozpocznie testy wodorowego sedana Mirai w Chinach. Firma sprawdzi możliwości adaptacji tej technologii w Państwie Środka. Jednocześnie japońska firma zadeklarowała, że wybuduje stację tankowania wodoru w swoim chińskim ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Panele aerodynamiczne podwozia, Toyota Prius
      BMW X1, samochód ratowniczy instruktorów Pokojowego Patrolu WOŚP
      Volvo P1800ES - klasyk
      Berlin Mercedes-Benz & Friend 125-lecie