Napęd FWD vs. Napęd RWD - który będzie miał lepszy start?

01 Lut 2008, 00:33

Może to będzie śmieszne ale nęka mnie od pewnego czasu takie pytanie. Załóżmy że na starcie postawimy autko z przednim napędem i tylnim. Oba auta tej samej wagi i silniki tej samej mocy. Który lepiej wystartuje? :)
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

01 Lut 2008, 11:53

Zależy jak wystartujesz. Czy full gaz czy mniej. Widzialem takie cos na tunigowisku. samochod z przednim startowal pozniej bo kola mu buksowaly bo silnik jest ciezszy i jest wiekszy nacisk na przednia os. tzlnie natomiast nie maja tego nacisku, bo nad nimi jest tylko pusta przestrzen bagazowa. to z moich obserwacji
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :)
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1894
Miejscowość: Jawor
Auto: Nie mam

01 Lut 2008, 17:55

Ale z drugiej strony tylni naped tak jakby pcha bo większość masy auta ma przed sobą a przedni napęd tak jakby ciągnie i łatwiej zeby koła zamieliły, tak mi sie wydaje.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

01 Lut 2008, 22:06

Czyli obaj myślimy tak samo. Że tylni napęd lepszy :)
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :)
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1894
Miejscowość: Jawor
Auto: Nie mam

02 Lut 2008, 12:03

A co o tym myślą pozostali forumowicze? :)
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

02 Lut 2008, 15:35

Inni chyba nie maja zdania :) Ty masz w swoim aucie jaki?? Jaki dla Ciebie lepszy ?
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :)
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1894
Miejscowość: Jawor
Auto: Nie mam

02 Lut 2008, 16:04

Ja mam w swoim tylni i właśnie on wydaje mi sie lepszy (rozwarzając tylko pomiędzy FWD i RWD, nie wliczając oczywiście 4x4 itd.) Jeśli chodzi o przedni to jak dla mnie minusem jest ta podsterowność jeśli pod maską jest więcej koników i jest śliskawo, chociaż jest to do opanowania, ale z drugiej strony fajna sprawa bo łatwo można na ręcznym zakopcić okolice :D Tyle że znowu do tylnego można sie przyczepić o nadsterowność. No ale wszystko ma swoje plusy i minusy.
Pozdro.
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

02 Lut 2008, 23:03

Ja myśle że tylni napęd będzie lepszy ponieważ przy starcie większośc wagi jakby przesuwa sie na tył więc będzie dociążony a przedni napęd będzie odwrotnie czyli odciążony i bedzie mielił kołami, gdy tamten bardziej spokojnie sobie ruszy. :wink:
slowik93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 478
Miejscowość: Augustów

05 Lut 2008, 03:35

Na tylnym sie trudniej jezdzi. Jesli kto oczywiscie chce poszalec.
Jesli chodzi o start to tył wygrywa.
Jesli sie ma sporo koni to na tylnym przy nieudolnym starcie to mozna sie ładnie pokrecic.
tihomax
Początkujący
 
Posty: 122

08 Lut 2008, 20:31

hehe, ciekawe jak by to wygladalo, gdyby postawiono 2 maluchy z przednim i z tylnim napedem :D :D
odpowiedzi by byly odwrotne do tych :) :)
BMW M Roadster, może kiedyś...
maniokin2
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 302
Miejscowość: tomaszów mazowiecki

09 Lut 2008, 10:35

Dlaczego by były odwrotne?
Tuningowi diesli - NIE
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

09 Lut 2008, 11:06

bo to taki creazy car:> xD Silnik ma z tyłu. ale raczej lepiej jest pchać niż ciągnąć:) czyli tylni napęd win...
Ale dla mnie bardziej napęd na przednie koła rządzi, ponieważ jest bezpieczniejszy:) W tylnionapędówce dodasz za dużo gazu na zakręcie no i masz niepotrzebne kręcenie, plus jeszcze w gre wchodzi hamowanie biegiem, gdzie napęd na przednie koła moim zdaniem lepiej spowalnia nasze auto.
No a jeżeli w grę wchodzi drifting... no to sami już wiecie:D RWD:P
Jednym zdaniem CO KTO LUBI:D Lubisz szaleć i chcesz umrzeć młodo?? Bierz RWD. Cenisz spokojną jazdę i bezpieczeństwo? FWD i 4x4 to twój napęd w samochodzie;D
jazda
Nowicjusz
 
Posty: 19

09 Lut 2008, 12:15

Moim zdaniem szybciej wystartuje tylnio napędówka, z powodu, iż przednia po wystartowaniu koła zaczną poksować. A tył... To tylko zależy na jakich obrotach trzymasz auto.
LeRu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 58
Miejscowość: Strzyżów

28 Lut 2008, 19:12

ja też obstawiam tylny napęd.jezeli ruszamy dynamicznie na przednim napędzie daje sie zauważyć ze przód w chwili startu unosi sie lekko do góry czyli masa przesuwa sie w tylną część pojazdu i koła przednie zostają odciążone.przy starcie na tylnym napędzie masa pojazdu przesuwa sie także na tył czyli koła tyle są dociążane czyli teoretycznie ruszanie z takim napędem jest korzystniejsze.jezeli posiadamy nowszy samochód to w ruszaniu moze nam pomóc kontrola trakcji czyli TC i wtedy nie obawiamy sie o poślizg tylnych kól
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

28 Lut 2008, 21:44

To raczej jasne, ze auta z napedem na kola tylne przyspieszaja lepiej od przednionapedowcow.
Ale dywagujac od tematu takie Subaru czy Lancer ma lepsze wlasciwosci trakcyjne, jest lepszy ze startu, bo kreca mu sie jednoczesnie wszystkie kola, wiec nie ma ryzyka, ze w przypadku zapodania zbyt duzego otwarcia przepustnicy auto przez kilka sekund bedzie stalo w miejscu, zamiast jechac do przodu, bo przednie kola pozwola mu na "wyrwanie" sie do przodu.

No i poslizg.
Przednonapedowce w trakcie poslizgu sa podsterowne, co powoduje walenie na bande, mur lub row przy zakrecie.
Auta z tylnym napedem sa znowu nadsterowne, co sprzyja walnieciu w samochod na pasie obok.
4x4 - jedzie sobie spokojnie w ladnym drifcie :) Oczywiscie przy kierowcy z zerowymi umiejetnosciami to predzej walnie w samochod na pasie obok, odbije sie i pojdzie na bande :D Ale auto z napedem 4x4 ma wieksze szanse na wyjscie z poslizgu bez szkody.
Yarcio
Nowicjusz
 
Posty: 6