Napęd na wszystkie koła w Oplu Mokka

Napęd na wszystkie koła w Oplu Mokka

17 Gru 2013, 12:54

Przy opracowywaniu napędu na wszystkie koła na potrzeby Opla Mokka priorytetem była dbałość o środowisko naturalne. Nie jest zatem zaskoczeniem, że subkompaktowy SUV marki Opel wyznacza standardy w swojej klasie pod względem niskiego zużycia paliwa i emisji CO2. Cel ten został osiągnięty dzięki odpowiedniemu ustawieniu parametrów napędu na wszystkie koła.

Image

System w modelu Mokka może płynnie rozdzielać moc między przednią i tylną oś w przedziale od 100:0 do 50:50, przy czym w codziennej zwykłej jeździe wykorzystywany jest tylko oszczędny napęd przedni. Taka konstrukcja umożliwiła inżynierom zaprojektowanie bardzo lekkich podzespołów niezbędnych do działania napędu na wszystkie koła. Kompletny system napędu na wszystkie koła wraz ze wszystkimi komponentami osi, napędu i skrzyni biegów waży niespełna 65 kilogramów. Napęd na wszystkie koła jest aktywny w stojącym pojeździe, aby Opel Mokka mógł ruszyć z miejsca bez utraty przyczepności kół. Jest on także włączany w ułamku sekundy, w sposób niezauważalny dla kierowcy, z chwilą wciśnięcia pedału sprzęgła. W czasie jazdy cała moc jest kierowana na koła przednie, natomiast napęd na wszystkie koła jest załączany dopiero wtedy, kiedy wymagają tego warunki jazdy. Podobnie jak w większości pojazdów sportowo-użytkowych, napęd na wszystkie koła Mokki jest wspomagany systemem ułatwiającym ruszanie na pochyłościach (HSA) i systemem kontroli zjazdu ze wzniesienia (HDC). Elektroniczny układ kontroli trakcji przejmuje także funkcję blokady mechanizmu różnicowego poprzez automatyczną interwencję w działanie układu hamulcowego.

źródło: Opel
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6764
Zdjęcia: 3345
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Patrz na drogę podczas jazdy Patrz na drogę podczas jazdy
    Polskie prawo zabrania kierowcom korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy, jeśli urządzenie jest trzymane w ręce. Wiele osób ignoruje jednak ten przepis. Obecnie już nie tylko dzwonią i piszą ...
    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...

  •  
    • <3
      Volkswagen Golf III GTI, przód
      Peugeot 301C, 1932 rok
      felgi